Miten menee poissaolo palkallisesti lapsen sairastuessa?

  • Viestiketjun aloittaja "miimii"
  • Ensimmäinen viesti
"miimii"
Eli pikku potilas tuli meille, vesirokko yllatti. Miten kolmen paivan poissaolo palkallisesti menee kun on viikonloppu valissa? Olen kunta-alalla ja viikonloput aina vapaat. Onkohan meilla miehen kanssa siis mahdollisuus olla palkallisesti enaa ma ja ti pois? Joka tapauksessahan tassa on palkatonta ainakin loppuviikolle otettava, viikon verranhan tuo rokko yleensa taitaa kestaa.
 
lue oma TES
Rippuu ihan täysin omasta TESsistäsi. Meillä viikonloppua ei lasketa lapsen sairastuessa mukaan, mutta jos itse sairastu, niin lasketaan. Eli lapsen kanssa voi olla palkallisella esim. pe, ma, ti, (ja meillä myös ke).
 
dffd
Meillä taisi vesirokko kestää 10 pv ja kun kotona oli kaksi vähän eri aikaan sairastunutta pikkupotilasta, niin oli luojan lykky, että mies oli juuri silloin työttömänä. Pari viikkoa sekosi lasten sairastellessa.
 
Vierras
Meidän työpaikalla ainakin on ne viikonloput laskettu mukaan(kvtes).
Nyt olisi hyvä hetki käyttää niitä turvaverkkoja jos semmoisia löytyy. Hyväkuntoinen mummo tulee varmaan mielellään kauempaakin hoitamaan vesirokkotoipilasta.
 
N.O
Meillä ei lasketa viikonloppuja. Eikä laskettu silloinkaan kun olin kunnallisella puolella. Eli sä voit olla 3 päivää ja sun mies 3 sen jälkeen niin eiköhän se tauti ala olla sitten pidetty..Pikaista paranemista teille.

Kysy teidän palkanlaskijalta miten teillä menee tuo palkallinen hoitovapaa.
 
"vieras."
Meillä ei lasketa viikonloppuja. Eikä laskettu silloinkaan kun olin kunnallisella puolella. Eli sä voit olla 3 päivää ja sun mies 3 sen jälkeen niin eiköhän se tauti ala olla sitten pidetty..Pikaista paranemista teille.

Kysy teidän palkanlaskijalta miten teillä menee tuo palkallinen hoitovapaa.
Oikeus olla palkallisesti pois lapsen sairastumisen vuoksi on lapsikohtainen, ei huoltajakohtainen.
 
Riippuu ihan noudatettavasta sopparista. Itse voin olla neljä peräkkäistä päivää ja samoin mies. Päivien on oltava siis samalla viikolla ja viikonlopun yli päiviä ei voi siirtää.
Ylimenevät päivät on sitten kummallakin palkattomia lääkärintodistuksella.
 
inha realisti
[QUOTE="vieras.";29822803]Oikeus olla palkallisesti pois lapsen sairastumisen vuoksi on lapsikohtainen, ei huoltajakohtainen.[/QUOTE]

Muistakaa ilmoittaa myös tyhjistä pulloista saadut tuotot verottajalle.
 
Vierasss
Meillä ei lasketa viikonloppuja. Eikä laskettu silloinkaan kun olin kunnallisella puolella. Eli sä voit olla 3 päivää ja sun mies 3 sen jälkeen niin eiköhän se tauti ala olla sitten pidetty..Pikaista paranemista teille.

Kysy teidän palkanlaskijalta miten teillä menee tuo palkallinen hoitovapaa.
Ei kyllä voi jatkaa vanhemmalta toiselle. Työnantajalla kun oikeus selvittää onko toinen vanhempi jo ollut hoitamassa lasta.
 

Yhteistyössä