Tuoretta vauvaa katsomaan sairaalaan, mitä olisit halunnut että sulle oltais tuotu?

  • Viestiketjun aloittaja "pikkunen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Vauvalle jotain kivaa. Itselle kun voi ostaa niitä karkkeja ihan kanttiinista. Myös kukat oli kivoja mieheltä ja omilta vanhemmiltani. Niitä kun ei noin vain yleensä meidän perheessä saa.
 
Vierass
Suklaata ja limua itelle, oli ihan hirveen himo noihin synnytyksen jälkeen :D
Vauvalle vaikka pikkuruinen vaippapaketti, vaatetta ainakin ite oli tullu ostettua ihan tarpeeks mutta mistäs sitä tietää miten toisilla.
Kukkia ei meiän sairaalaan edes saanu tuoda, joten se kannatta tarkistaa.
 
vierustajai
Karkkia ja jotain juotavaa olis ollu mun suosikit. Joku pehmo vauvalle on ihan kiva juttu myös. Ihanaa on saada kukkia kun ei niitä muulloin tule, mutta niiden kotiin kuskaaminen on vaivalloista. Itse siis hilasin ne kotiin kun en raaskinut heittää roskiin :) Ehkä jokin nätti kukka-asetelma joka on pakattu niin että se säilyy pari päivää ja on helppo kuljettaa olis toimiva tässä tapauksessa.
 
"vierailija"
[QUOTE="aapee";29822772]Tuo pehmo on kiva idea, ei vaatettakaan viitti oikein viedä kun niitä on omasta takaa mukana ja kotona niin paljon.

Joku supersuloinen pehmolelu, sellaisen vien :)[/QUOTE]

Perinteiset pehmolelut ei välttämättä ole vauvasta kovin kiinnostavia. Itse veisin mieluummin jonkun aktiviteettilelun eli jossa on värejä, erilaisia pintoja ja kuuluu esim. helinää ja rapinaa.
 
"vieras."
Suklaata ei kannata viedä. Se ummettaa melkoisesti. Itse synnytin esikoisen jouluna ja suklaata tuotiin. Vein suklaat sinne päiväsaliin kaikkien saataville, kun en todellakaan uskaltanut syödä. Tuntui, että muut sitten kärsi ummetuksestä ja ulostaminen oli tuskaa.
 
Lyi
Mä sain kukkia ja suklaata. Ei oo hauskaa raahata sairaalasta mitään kotiin, joten mulle tuotavat lahjat voi kyllä odottaa että pääsen kotiin itse. Kukatkin tais jäädä sinne lopulta, oli iso kimppu ja kuihtunut, vaan olihan siitä iloa siinä koristamassa sairaalahuonetta ja harmittaa vähän kun en lapselle sitä säästänyt.
 
"Jenis"
Vein samassa tilanteessa kaverille luettavaa ja karkkeja, sellaisia mistä tiesin että tykkää. Itse ei ois tahtonut sairaalaan mitään, olen aina lähtenyt sieltä heti kun olen päässyt ja sitä roudattavaa on muutenkin ihan riittävästi. Töistä on tullut yleensä kukkalähetys kotiin, se on ollut tosi kiva muistaminen :)
 
viieras
En kyllä mitään- hirveä roudaaminen kotiinlähtiessä niiden kassien ja nyssäköiden kanssa eikä niitä lahjoja oiekin siinä ehtinyt edes käyttää tai ihastella. En ehtinyt siinä mitään kummemmin lukemaan ja sairaalassa oli jatkuvasti ruoka-aika ja hyvää ruokaa, niin ei siinä ehtinyt sapuskaakaan kaipailla. Kotiin olikin sitten kiva saada kaikenlaista ja ovella ramppaavat kukkalähetit ja postin pakettimiehet oli mukava lisä arkeen :) Pehmoleluja on tolla kaksivuotiaalla jo jätesäkillinen, vaikken itse on ostanut kuin pari. Ne on jokaisen vanhemman painajainen ja kaikkien sukulaisten ja ystävien mielestä niin "kivoja ja söpöjä!" ja onhan ne, mutta montako ihminen niitä tarvitsee...
 
vierass
Söpö pehmolelu vauvalle, sehän jää muistoksi vuosiksi eteenpäin. Itselle karkkia ja vaikkapa lukemista. Kukista en ainakaan minä sairaalassa välitä, roskiin menevät kun kotiin lähdön aika on. Kotiin voi kyllä kukkia tuoda
 
Mä oon nyt jo tilannut mieheltä ja kavereilta sushia ja Starbucksin mocha frappuccinoa kun tulevat käymään osastolla sekä vauvalle esikoisen valkkaaman ensipehmon.

Esikoisen aikaan porukka toi jokusen vaatteen, pehmolelun, kukkia ja suklaata. En edes ajatellut silloin että mitä olisi kiva jos tuotaisiin, olin aika tööt ja oli vaan kiva nähdä tuttuja naamoja hetken aikaa.

Riippuu ihan ihmisestä. Jos tuntee henkilön hyvin, on varmasti helpompaa viedä mukanaan jotain joka on arvostettua. Ihan vaikka lempparikarkkipussi tai suosikkikirjailijan pokkari - osastolla voi olla hemmetin tylsää vaan imettää ja tuijotella seiniä.
 

Yhteistyössä