Kyssäri suomalaisista näyttelijöistä

Keistä suomalaisista näyttelijöistä pidät? Mistä syystä tai syistä? Voi myös mainita rooleja/ohjelmia/leffoja joissa on näistä erityisesti pitänyt.

Keistä suomalaisista näyttelijöistä et pidä? Mistä syystä tai syistä?

Kuka on esillä liikaa, kehen olet kyllästynyt?

Kuka saisi olla esillä enemmänkin?


(ps. en erityisesti hae tällä kyssärillä vastauksia "kaikki suomalaiset näyttelijät on paskoja". Jos kaikki jotka tiedät on paskoja, niin tee edes jonkinlainen luettelo ja syyt kunkin paskuuteen. thanks...!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29822924:
Minkä takia sinua kiinnostaa tietää? Väännätkö jotain gradua vai?
No en :D
Mutta olen ollu aika kauan poissa suomesta ja mulla on nyt suomalaiseen elokuvaan ja elokuvateollisuuteen tutustumisen kausi, tai siis ajattelin yrittää alottaa sellasen kauden. Kiinnosta tietää millaisissa kantimissa se on katsojien mielestö plus mahd vinkkejä mitä ja ketä kannattaa seurata.
 
määä
Minusta kaikki ovat ihan paskoja, ja esillä liikaa aina samat. Luulen että paljon on koulutettuja näyttelijöitä työttöminä, eivätkä koskaan vaan pääse esille suurelle yleisölle, ja samaa porukkaa vaan kierrätetään roolista toiseen niin ettei jaksais kattoa enää ollenkaan.
 
Kaikki tyynni
Ei tähän voi vastata kun että paskoja kaikki. Se sama teatraalinen tyyli näytellä...yh. Muun muassa Rutosista löytyykin sitten jo oikeasti hyviä näyttelijöitä.
 
eka tulee mieleen
Nämä tuli ensimmäisenä mieleen:

Eivät osaa erityisen hyvin näytellä, liikaa esillä ja sellaisia yhden roolin-tyyppejä:
- Mikko Leppilampi
- Petteri Summanen
- Jasper Pääkkönen
- Pihla Viitala
- Pamela Tola

Tykkään: Peter Franzen
 
"Maj"
Naisnäyttelijöistä, vanhemmista, olen aina pitänyt Anja Pohjolasta.
Nuoremmista on paras Krista Kosonen. Molemmat ammattitaitoisia alallaan.
Vanhemmista naisista, joista en pidä, sanottakoon Jaana Saarinen. Se ääni, se ääni.
Nuoremmista, Anu Palevaarasta en pidä. Voi johtua hänen tyhmistä rooleistaankin.
Vanhemmista miehistä, joista tykkään, on pakko mainita Kari Heiskanen.
Nuorista, Peter Franzenin leffat ja kirjat eivät kyllä kolahda minuun.
 

Yhteistyössä