Apua, patti peräaukossa

  • Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
....
Varaan kyllä varmaan pian aikaa lääkärille, mutta haen tällä kokemuksia ja kysyn että onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin syöpä tai peräpukamat? Noin kuukauden ajan olen tuntenut jonkun suht kovan patin peräaukossa, mikä tuntuu pyyhkiessä mutta ei ainakaan äkkiseltään katsottuna näy.

Ajattelin aluksi, että se on nyt varmaan se peräpukama, kun joskus on tullut vähän kirkasta punaista verta. Eilen luin peräpukamista tarkemmin ja jotenkin en enää uskalla uskoa että olisi vain pukamat. Kipua ei ole, mikä viittaisi ilmeisesti siihen että ei ole peräpukamat. Minulla on ollut kyllä monenlaista vatsavaivaa viimeisen vuoden ajan. Milloin ripulia, milloin ummetusta, kutinaa, kirvelyä ja mystisiä kipuja, joiden takia olen monta kertaa käynyt lääkärissä. Verikokeita on otettu ja alavatsa ultrattu, mitään ei ole näillä löytynyt.

Pelkään kuolemaa ja olen vasta 19-vuotias.
 
"V ieras"
Alkuperäinen kirjoittaja en usko syöpään;29824522:
Ei mullakaan ole peräpukamat juuri koskaan kipeitä. Ne vaan tuntuu epämiellyttävältä.
Ei mullakaan. Silloin tuntuvat kun pullahtavat ulos, mutta ei niitä sitten tunne kun työntää ne takas suoleen, yöks :D
Mukava vaiva.. Mutta kun ei kummemmin haittaa, niin olen antanut olla.

Ootko ap koittanut mitään apteekin pukamasalvoja? Jos niistä saisit jotain apua.
 
....
[QUOTE="V ieras";29824577]Ei mullakaan. Silloin tuntuvat kun pullahtavat ulos, mutta ei niitä sitten tunne kun työntää ne takas suoleen, yöks :D
Mukava vaiva.. Mutta kun ei kummemmin haittaa, niin olen antanut olla.

Ootko ap koittanut mitään apteekin pukamasalvoja? Jos niistä saisit jotain apua.[/QUOTE]

Enpä ole kokeillut. Minulla ne tuntuvat kokoajan mutta ei ilmeisesti ole ulkopuolella..
 
"V ieras"
[QUOTE="V ieras";29826639]Siis missä kohta se patti on?[/QUOTE]

Jatkan vielä..
Onko sulla ongelmia menkkojen kanssa? Kovia kipuja, vatsa kuralla kuukautisten aikaan, runsasta vuotoa, kakkaamiskipuja?

Mietin, että voisikohan olla endometrioosia.
 
"Aloittaja"
Aluksi ajattelin että se on peräaukon vieressä, mutta koska mitään ei näy, niin olen sitten päätellyt että
se on siellä sisällä. Endoakin olen epäillyt. Noita kaikkia muita mainitsemiasi esiintyy usein,
mutta menkkakivut ovat vähän helpottaneet. Nuorempana ne olivat aivan kamalia, mutta ehkäisyrenkaan
käytön aloittaminen lievitti
niitä paljon. Nuvaringin olen viime vuonna lopettanut,
sen jälkeenkin menkkakivut ovat olleet siedettävät yhtä
kertaa lukuunottamatta.
 
"V ieras"
[QUOTE="Aloittaja";29826756]Aluksi ajattelin että se on peräaukon vieressä, mutta koska mitään ei näy, niin olen sitten päätellyt että
se on siellä sisällä. Endoakin olen epäillyt. Noita kaikkia muita mainitsemiasi esiintyy usein,
mutta menkkakivut ovat vähän helpottaneet. Nuorempana ne olivat aivan kamalia, mutta ehkäisyrenkaan
käytön aloittaminen lievitti
niitä paljon. Nuvaringin olen viime vuonna lopettanut,
sen jälkeenkin menkkakivut ovat olleet siedettävät yhtä
kertaa lukuunottamatta.[/QUOTE]

Käy endometrioosiyhdistyksen sivuilla ja lukaise se oirelista (jos et ole sitä jo tehnyt). Jos kuulostaa tutulta, niin gynelle sitten vaan.
 
vIER
Jos huumori auttaa niin tässä Solsidanin jakso aiheesta kevennyksenä:

http://areena.yle.fi/tv/961800

Vakavasti, tuskin on syöpää, kuulostaa tyypilliseltä pukamalta. Mutta kun käyt lääkärissä niin saat mielenrauhan. Voimia!
 
vierailija
paiseet on kipeitä joten ei ainakaan sitä ole. menisin kyllä pian lääkäriin, yleensä juuri syöpä kasvaimet on niitä kivuttomia pahkuroita
Minulla on tälläinen pahkura ollut jo vähän aikaa enkä haluasi kerto asiasta. tänään kun olin istuutumassa tämä pahkura aukesi ja pieni kastemadon paksuinen juttu tuli ulos mutta osa on vielä sisällä mikö se voisi olla.?
 

Yhteistyössä