Mitä tehdä? (Mies seonnut)

  • Viestiketjun aloittaja omanelämänsävanki
  • Ensimmäinen viesti
omanelämänsävanki
Eli siis homman nimi on tämä: Olen avioliitossa lähemmäs kymmenettä vuotta ja meillä on 7v. ja 4v. lapset. Mies on tässä vuosien kuluessa muuttunut itsekkääksi ja nykyään on jokapäiväistä tuo huutaminen lapsille, huutaminen minulle, lasten läpsiminen, roikottaminen tai nipistely.. Isän malli alkaa näkyä etenkin vanhemmassa lapsessa, käyttäytyy suuttuessaan todella agressiivisesti..
Itse en jaksa olla jatkuvasti ns. erotuomarina ja tosiaan lastensuojelun työntekijöille olen puhunut isän käytöksestä, mutta kuulemma eivät ota kantaa, kun eivät ole juuri isää nähneet.
Olisiko väliaikainen asumisero mitään?
Tajuaisiko mies siten, että noin ei vaan voi käyttäytyä?
Ja tosiaan puhunut olen asiasta ties kuinka monta kertaa ja asiat muuttuu korkeintaan päiväksi tai pariksi.
Muuten hän on maailman ihanin mies ja isä..
Itsellä ei tosiaan ole töitä tai mtn., niin periaatteessa vähän hankala tästä on lähteä..
 
PPP
Oikeasti, mikä sua vaivaa? Miten sä voit antaa jonkun käydä käsiksi lapsiisi, oksettavaa touhua. Oli sitten kyseessä isä tai ihan kuka tahansa, sun tehtävä on suojella sun lapsia.
 
omanelämänsävanki
No mies vaan läpsii, nipistelee ja roikottaa lapsia.. Ei kumminkaan lyö..
Miksi sitten lastensuojelussa eivät puutu asiaan, kun olen asiasta siellä puhunut?
Miten edes lähteä lasten kanssa, kun olen ollut käytännössä miehen elätti, ensi kuussa saan ekan työttömyystukeni.. Muutenkin olen ollut vuosia vain 24/7 kotona, kaikki ulkona liikkuminen jne pelottaa.
Miten käytännnössä tuloton voi saada vuokra-asuntoa?
 
omanelämänsävanki
Ja tosiaan ennen ei oikeen ottanut osaa lastenhoitoon, oli intissä, koulussa jne..
Nyt sitten on vaan koko ajan väsynyt, silloin kun on kotona nukkuu, on koneella (pelaa) tai/ja huutaa lapsille.. Minä hoidan kaikki kotityöt ja lasten hoidon, hyvä että edes pääsen käymään pesulla kerta viikkoon..
Voi olla, että olen itsekäs, kun eihän minulla ole mitään tuloja ja mies maksaa vuokran, ruuan yms..
 
"Lähde"
Kyllä ne työttömätkin yksinhuoltajat pärjää. Suomessa on niin hyvin nuo asiat kuitenkin.
Saat korotetut asumistuet, elatustuet ja kaikki. Jos ei riitä, niin ainahan on sossut ja toimeentulotuki.

Kaupungilta saa nopestikin asunnon kun on lapsia mukana ja varsinkin kun selittää tuon tilanteen.
Kun kerran olet asiasta jo ylemmälle taholle ilmoittanutkin, niin varmasti kirjoittavat puoltavan lausunnon ja auttavat etsimisessä. Ennen kuin tapahtuu mitään peruuttamatonta.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
omanelämänsävanki
Onko se oikeasti pahoinpitelyä (laki) jos vanhempi läpsii, nipistää tai roikottaa lastansa?
Kun eihän siitä jää mitään jälkeä, miten edes todistaa?
Itse olen väkivaltaisesta perheestä ja minusta tuo ei ole pahaa, toisin kuin lapsen hakkaaminen..
Onko nykyään kaikki ns. fyysinen tai henkinen väkivalta kielletty?
Mihin ottaa yhteyttä tai mistä apua, kun ei mies kumminkaan meitä hakkaa?
 
"laalaa"
"Muuten hän on maailman ihanin isä"

Öö... nipistelee ja läpsii, huutaa. Aiemmin ei osallistunut lasten kanssa olemiseen kun oli koulussa/intissä jne. Nyt sitten nukkuu, pelaa tai huutaa lapsille.

Missä välissä hän ehtii olla ihana? Onkohan sinulla jotenkin pahasti pielessä käsitys siitä mitä on edes normaali vanhemmuus, saati ihana ja hyvä vanhemmuus? Eroa hyvä ihminen, ei se nyt rahasta ole kiinni Suomessa, jossa kuitenkin on melko hyvä tukijärjestelmä!! Kauhean lapsuuden annat lapsillesi.

Minun mieheni on minusta ihana isä. Hän touhuaa ja leikkii lapsen kanssa päivittäin, halaa ja kertoo rakastavansa, asettaa rajat mutta EI huuda, on läsnä lapsen elämässä ja kiinnostunut tästä, tekee arjen juttuja lapsen kanssa.
 
"laalaa"
Alkuperäinen kirjoittaja omanelämänsävanki;30074940:
Onko se oikeasti pahoinpitelyä (laki) jos vanhempi läpsii, nipistää tai roikottaa lastansa?
Kun eihän siitä jää mitään jälkeä, miten edes todistaa?
Itse olen väkivaltaisesta perheestä ja minusta tuo ei ole pahaa, toisin kuin lapsen hakkaaminen..
Onko nykyään kaikki ns. fyysinen tai henkinen väkivalta kielletty?
Mihin ottaa yhteyttä tai mistä apua, kun ei mies kumminkaan meitä hakkaa?
Sinulla on suhteellisuuden ja normaaliuden taju mennyt oman menneisyytesi takia.

Kaikenlainen lasten fyysinen pahoinpitely on laitonta, nipistely, roikottaminen, tukistaminen ja läpsiminen. Se on rikos. Ja kyllä, normaalissa perheessä se on myös pahaa, kamalaa, ja lapsilla on oikeus parempaan.

Ilmeisesti olette lastensuojelun asiakkaita? Kokemukseni (työssä sosiaalialalla) lastensuojelussa on kova resurssipula, eikä ehkä siellä valitettavasti ole ollut aikaa ja resursseja paneutua tilanteeseenne riittävästi, jos olet kuitenkin kertonut, että mies läpsii ja nipistelee lapsianne. Kerro lastensuojelun työntekijöille miehen käytöksestä lapsia kohtaan ja kerro, että haluaisit erota, mutta tarvitset apua. Sieltä pitäisi löytyä apua eroon ja sen käytännön järjestelyihin, ja sosiaalitoimesta voi saada tarveharkinnaista taloudellista apua siihen myös.

Anna lapsillesi lapsuus, jossa ei tarvitse pelätä vanhemman reaktioita. Siihen on lapsilla oikeus.
 
"jurristi"
Alkuperäinen kirjoittaja omanelämänsävanki;30074940:
Onko se oikeasti pahoinpitelyä (laki) jos vanhempi läpsii, nipistää tai roikottaa lastansa?
Kun eihän siitä jää mitään jälkeä, miten edes todistaa?
Itse olen väkivaltaisesta perheestä ja minusta tuo ei ole pahaa, toisin kuin lapsen hakkaaminen..
Onko nykyään kaikki ns. fyysinen tai henkinen väkivalta kielletty?
Mihin ottaa yhteyttä tai mistä apua, kun ei mies kumminkaan meitä hakkaa?
Kyllä, läpsiminen, nipistely (ja vähän olosuhteista riippuen) on pahoinpitelyä. Kyllä, se on RIKOS. Kyllä, se on pahoinpitely ja rikos, vaikka jälkiä ei jäisi.
Kyllä, kaikku henkinen ja fyysinen väkivalta on kielleltty.
Kyllä, jopa henkisestä väkivallasta voi saada pahoinpitelytuomion, jos voi osoittaa sen aiheuttamat vahingot.
Vuokranmaksu ei oikeuta miestä kohtelemaan sinua huonosti, eikä velvoita sinua hoitamaaan kaikkia asioita. On olemassa myös taloudellista väkivaltaa.

katso alkuun vaikka täältä
https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/tietoa+vakivallasta/
 
"jurristi"
[QUOTE="jurristi";30074978]Kyllä, läpsiminen, nipistely (ja vähän olosuhteista riippuen) on pahoinpitelyä. Kyllä, se on RIKOS. Kyllä, se on pahoinpitely ja rikos, vaikka jälkiä ei jäisi.
Kyllä, kaikku henkinen ja fyysinen väkivalta on kielleltty.
Kyllä, jopa henkisestä väkivallasta voi saada pahoinpitelytuomion, jos voi osoittaa sen aiheuttamat vahingot.
Vuokranmaksu ei oikeuta miestä kohtelemaan sinua huonosti, eikä velvoita sinua hoitamaaan kaikkia asioita. On olemassa myös taloudellista väkivaltaa.

katso alkuun vaikka täältä
https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/tietoa+vakivallasta/[/QUOTE]

Siis tarkoitus oli kirjoittaa, että roikottaminen vähän olosuhteista riippuen

Nipistely ja läpsiminen siis aivan joka tapauksessa.
 
"jurristi"
..ja tosiaan sitten uusiksi yhteyttä lastensuojeluun. ja ota asiaan ihan uusi draivi ja näkemys:
-tee selväksi, mitä mies tekee ja miten käyttäytyy
-älä pehmentele tilannetta yhtään, vaikka miten mieli tekisi (ei mitään "muuten se on hyvä isä -löpinöitä sekaan, höpö höpö, ei ole!)
-tee selväksi, että tarvitset apua eron käytännön järjestelyihin
 
omanelämänsävanki
Ymmärrän kyllä, että en ns. liioittele asioita ja lasten olisi parempi ilman isäänsä..
Mutta voiko mies muuttua, on kumminkin niitä harvoja hetkiä jolloin leikkii lasten kanssa jne.?
Juuri se oikeastaan mietityttää, että miten pärjään lasten kanssa ilman tuloja ja voiko mies muuttua?
Rakastan kumminkin häntä melkein enemmän, kuin elämää.. Hän pelasti minut monesta pulasta aikoinaan ja tuki minua, ainakin joskus.. Voinko olla se "julma" äiti, joka erotti lapset isästään?
Minusta kumminkin avioliitto on ns. elinikäinen sitoumus, ei siitä erota..
 
"jurristi"
Ja toki voit tehdä myös rikosilmoituksen mihen lapsuiin kohdistamista pahoinpitelyistä. Kannattaisi tehdä.
Siinä tilanteessa ja tarpeen vaatiessa ero-, ja lasten tapaamis- ja asumisaisoissa apua paikkakuntasi oikeusaputoimistosta.
http://oikeus.fi/oikeusapu/fi/index.html
 
"jurristi"
Alkuperäinen kirjoittaja omanelämänsävanki;30075004:
Ymmärrän kyllä, että en ns. liioittele asioita ja lasten olisi parempi ilman isäänsä..
Mutta voiko mies muuttua, on kumminkin niitä harvoja hetkiä jolloin leikkii lasten kanssa jne.?
Juuri se oikeastaan mietityttää, että miten pärjään lasten kanssa ilman tuloja ja voiko mies muuttua?
Rakastan kumminkin häntä melkein enemmän, kuin elämää.. Hän pelasti minut monesta pulasta aikoinaan ja tuki minua, ainakin joskus.. Voinko olla se "julma" äiti, joka erotti lapset isästään?
Minusta kumminkin avioliitto on ns. elinikäinen sitoumus, ei siitä erota..
Ei voi muuttua, ellei itse ymmärrä tekevänsä väärin, myönnä sitä, hae apua ja halua muuttua.
Et ole julma, jos erotat lapse tuolla lailla käyttäytyvästä isästä. Olet julma, jos altistat heidät jatkuvasti miehesi väkivallalla ja annat heidän saada täysin kieroutuneen käsityksen isyydestä, vanhemmuudesta ja parisuhteesta.
Et ole kiitollisuudenvelassa siksi, että hän "pelasti" sinut, eikä se anna hänelle oikeutta kohdella sinua eikä lapsia huonosti.
 

Yhteistyössä