Saako raskaana vesihiihtää?

  • Viestiketjun aloittaja kesäpuuhaa
  • Ensimmäinen viesti
aaapee
En tuota Ahtia oikeastaan pelkää, vaan lähinnä ajattelin sitä, että jos kaatuu niin miten kova isku siinä voi tulla vatsaan. Olen muutaman kerran hiihtänyt, mutten ole koskaan kaatunut niin en tiedä.
 
"danita"
Jokainenhan itse loppupeleissä päättää minkälaisia riskejä ottaa raskausaikana, mutta kyllä tuossa minusta on suuri riski kovalle iskulle vatsanseutuun tai selkään, joka voi pahimmassa tapauksessa irrottaa istukan ja lapsi menehtyy.
Toisaalta voihan sitä kävellessäänkin kaatua, mutta vesihiihdossa kuitenkin vauhti on kovempi, jolloin myös iskun voima on kovempi.
 
"kätilö"
Kuuluu lajeihin, joita en suosittele raskausaikana. Toki raskausviikot on vielä melko pienet ja sikiö hyvin suojassa, mutta isku veteen voi ottaa selkään tai mahaan niin rajusti että voi olla raskaudelle vaaraksi.
 
Aaapee
[QUOTE="danita";30078114]Jokainenhan itse loppupeleissä päättää minkälaisia riskejä ottaa raskausaikana, mutta kyllä tuossa minusta on suuri riski kovalle iskulle vatsanseutuun tai selkään, joka voi pahimmassa tapauksessa irrottaa istukan ja lapsi menehtyy.
Toisaalta voihan sitä kävellessäänkin kaatua, mutta vesihiihdossa kuitenkin vauhti on kovempi, jolloin myös iskun voima on kovempi.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta, näin aavistelinkin, jätän siis väliin.
 

Yhteistyössä