Missä ne lihavat lapset on?

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Kun paljon niistä puhutaan mutta mä näen tosi harvoin edes pullukoita lapsia. Ehkä 1-2 kertaa vuodessa onnistun näkemään lihavan lapsen. Ehdottomasti suurin osa näkemistäni lapsista on hoikkia, seuraavaksi eniten on normaalipainoisia (jotka ei kuitenkaa oo siis hoikkia), pullukoita muutama vuodes ja lihavia tosiaan max. 2 vuodes.
 
Outlet harmaana
Missä oikein liikut vai liikutko missään? Itse ei tarvitse liikkua kovinkaan pitkälle kotiovesta kun jo näkee useamman. Poikien kaveripiirissäkin niitä on useampi kpl.
 
Peyote
Mun mielestä pulleita lapsia on joka paikassa ja esimerkiksi 140 senttiselle tarkoitettu alusvaatetoppi on usein lastenosastolta niin leveä, että olisi monelle aikuisellekin hieman löysä.

Järkytti kumminkin toisessa ketjussa kun ap kertoi miten häntä oli lapsena kohdeltu. Ylipaino on yksi ongelma, mutta kiusaaminen ja henkinen väkivalta on vielä siitä paljon isompi ongelma. Kyllä lapset ovat silminnähden paksumpia kuin aiemmin. Sitä ongelmaa ei poista se, että silmä tottuu, mutta ei mikään vihamielinen suhtautuminenkaan auta. Pitäisi lähteä siitä näkökulmasta, että arvokkaalle yksilölle hyvät elämäntavat ja terveellinen ravinto.
 
hmph
Pullukoita lapsia näkee tosi paljon. Meidän 5lk lapsen luokkakuvassa on yhtä paljon pulleita lapsia, mitä sellaisia hoikkiakin. Eli ihan järkyttävä määrä.
Kun mä katson omia luokkakuvia, niin luokassani oli 2 pulleaa lasta, eli 1 poika ja 1 tyttö.
 
voi voi
Minun 11 kk lapsi on vähän pyöreä. Rakastan häntä aivan tolkuttomasti juuri sellaisena vähän pyöreänä. Luin tuota aiempaa ketjua tänään ja tuli paha mieli. Tänään olen oikein rakastanut lastani vielä enemmän.

(nyt ei puhuta lihavasta vaan vähän pyöreästä lapsesta, ja 11 kk ikäisenä on kai tosi normaalia)
 
AS
Näen kyllä usein lihavia lapsia, mutta kiinnittänyt huomiota lastemme päivähoidossa siihen, että sielä on tasan yksi tukeva poika ja loput 140 normaaleja tai hoikkia.
 
Outlet harmaana
Minun 11 kk lapsi on vähän pyöreä. Rakastan häntä aivan tolkuttomasti juuri sellaisena vähän pyöreänä. Luin tuota aiempaa ketjua tänään ja tuli paha mieli. Tänään olen oikein rakastanut lastani vielä enemmän.

(nyt ei puhuta lihavasta vaan vähän pyöreästä lapsesta, ja 11 kk ikäisenä on kai tosi normaalia)
Normaalit vanhemmat rakastavat lastaan ja kohtelevat tätä niin hyvin kuin osaavat riippumatta siitä, onko lapsi laiha, pullukka vai jopa lihava. Tuo ketju on tosi surullinen ja kertoo vanhempien pahanlaatuisista mielenterveysongelmista.

Olen kyllä myös sitä mieltä, että jos vanhempi rakastaa lastaan aidosti, hän tarjoaa lapselle terveellistä ja tasapainoista ruokaa sopivan määrän eikä lihota lasta herkuilla muodottomaksi. (jään sateenvarjon kanssa odottelemaan niitä "mutku lapsi lihoaa vaikka syö pikkiriikkisiä annoksia terveellistä ruokaa ja liikkuu paljon" -vastauksia)
 
Itekkin ymmärrän, että vauvat on usein lähes palloja, mutta kun pääsevät liikkumaan, niin se vauvan pyöreys lähtee. On ihan eri asia joku päälle kaksi vuotias joka lyllertää eteenpäin, koska on niin lihava.

Kaverin kanssa seurailtu kaupungillakin kun nykyään nuoret liikkuu niin vähän, jumittavat vain jossain hesen penkillä. Mutta vastaan tulee myös näitä jotka pyöräilee, skeittaa, harrastaa muuta liikuntaa ja se on hyvä. Naapurin pullea poikakin ajaa pyörällä joka paikkaan.
 
HippuTAR
Minun 11 kk lapsi on vähän pyöreä. Rakastan häntä aivan tolkuttomasti juuri sellaisena vähän pyöreänä. Luin tuota aiempaa ketjua tänään ja tuli paha mieli. Tänään olen oikein rakastanut lastani vielä enemmän.

(nyt ei puhuta lihavasta vaan vähän pyöreästä lapsesta, ja 11 kk ikäisenä on kai tosi normaalia)
11 Kk:den ikäisen lapsen pyöreys on täysin normaalia.

Liikun kaupoilla, kirjastossa yms. paikoissa.

Pojan luokalla ei ole lihavia lapsia. Toisen pojan kerhossa ei ole lihavia lapsia, painiryhmässä on yksi. Uimakoulussa ei ollut lihavia lapsia. Kaks pienintä oli keväällä pari kuukautta hoidossa, ei yhtään lihavaa lasta sieläkään.

Huvipuistoissa, touhutalossa (hoplopia vastaava paikka) yms. paikoissa en oo nähny lihavia lapsia, pullukoita muutaman.

jne. jne.

Sen sijaan usein näen mielestäni jo siinä rajoilla olevia lapsia että onko enää normaalipainoisia vai liian laihoja. Nämä tosin usein on sellaisia n. 8-12 vuotiaita että oisko siinä sit jotain pituuskasvu pyrähdystä joka ton aiheuttaa. (oma 11 vuotiaani on alipainoinen, tosin ollut aina.)
 
HippuTAR
Itekkin ymmärrän, että vauvat on usein lähes palloja, mutta kun pääsevät liikkumaan, niin se vauvan pyöreys lähtee. On ihan eri asia joku päälle kaksi vuotias joka lyllertää eteenpäin, koska on niin lihava.

Kaverin kanssa seurailtu kaupungillakin kun nykyään nuoret liikkuu niin vähän, jumittavat vain jossain hesen penkillä. Mutta vastaan tulee myös näitä jotka pyöräilee, skeittaa, harrastaa muuta liikuntaa ja se on hyvä. Naapurin pullea poikakin ajaa pyörällä joka paikkaan.

Lihavia nuoria mäkin nään usein. Mutta en LAPSIA.
Nuorisolla varmasti osittain johtuu siitä että jumitetaan kaikennäköisten ruutujen paris ja liikunta jää vähemmälle. Ja helposti siinä ruudun ääres tulee mässättyäki kaikenlaista "pientä".
 
Outlet harmaana
Normaali?
Tämä saa minut miettimään, että onko nykypäivänä normaalin käsitys jotenkin vääristynyt.
Lihava on lihava, kun sen koko massa koostuu pelkästä laardista. Tukeva on sellainen, jonka lihasmassan päällä on ylimääräistä.
Jäin myös miettimään tätä. Siitä on aikaa, kun olen viimeksi nähnyt alipainoisia lapsia. Lihavia/tukevia/ylipainoisia paljonkin. Se, mikä ennen oli normaalipainoinen lapsi (siis silloin kun itse olin lapsi) on nykyään kai sitten normaalin alarajoilla/alipainoinen. Tällä viittaan siis aiempaan hipputar-nikin kommenttiin siitä kuinka hän on nähnyt paljon alipainoisia lapsia.
 
hmph
Harvoin käyn uimarannoilla, mutta säälitti katsella viikonloppuna, kun siellä oli nuoria naisia biksuissa ja mahat hyllyivät. Yksikin kauniin näköinen, ehkä about 15-17 -v. tyttö veteli jotain nachoja pussista ja sen vartalo oli tosi löysä. Kasvot olivat säilyneet ihan nätteinä, mutta kroppa kieli ylipainosta :(
 
Normaali?
Tämä saa minut miettimään, että onko nykypäivänä normaalin käsitys jotenkin vääristynyt.
Lihava on lihava, kun sen koko massa koostuu pelkästä laardista. Tukeva on sellainen, jonka lihasmassan päällä on ylimääräistä.
Normaalin käsitys on vääristynyt, se on fakta. Se mihin suuntaan vaihtelee.

Minusta lihava vaatii suurempaa ylipainoa kuin tuolla pojalla on. Hänellä on kyllä ylipainoa mutta ei mitenkään erityisen paljoa. Mutta tämä varmasti selittää miksi moni törmää lihaviin lapsiin kun tuo edustaa sellaista. Tuollainen löytyy todennäköisesti jokaisesta koululuokasta, luultavasti jopa useampi.
 
Jäin myös miettimään tätä. Siitä on aikaa, kun olen viimeksi nähnyt alipainoisia lapsia. Lihavia/tukevia/ylipainoisia paljonkin. Se, mikä ennen oli normaalipainoinen lapsi (siis silloin kun itse olin lapsi) on nykyään kai sitten normaalin alarajoilla/alipainoinen. Tällä viittaan siis aiempaan hipputar-nikin kommenttiin siitä kuinka hän on nähnyt paljon alipainoisia lapsia.
Alipainoisia lapsia olen nähnyt harvemmin jos teinitytöt lasketaan pois. Hoikkia kylläkin.
 
HippuTAR
Jäin myös miettimään tätä. Siitä on aikaa, kun olen viimeksi nähnyt alipainoisia lapsia. Lihavia/tukevia/ylipainoisia paljonkin. Se, mikä ennen oli normaalipainoinen lapsi (siis silloin kun itse olin lapsi) on nykyään kai sitten normaalin alarajoilla/alipainoinen. Tällä viittaan siis aiempaan hipputar-nikin kommenttiin siitä kuinka hän on nähnyt paljon alipainoisia lapsia.

En väittänyt nähneeni alipainoisia lapsia. Vaan lapsia jotka alkaa olla siinä rajoilla onko liian laiha vai ei.
 

Yhteistyössä