Mitä viikonloppusuunnitelmia palstalaisilla on?

Meillä on uintia, uintia ja kas kummaa uintia. Kyselin lapsilta mitä haluaisivat tehdä, toivoivat vain että vedet lämpiäisivät takaisin alkuviikon lukemiin. Tänään oli kuulema kylmää vettä.

Mies on huomisen töissä, sunnuntaiksi on alustavasti vuokrattu vene. (Ollaan köyhiä niin ei ole omaa).
Loppu aika vain ollaan ja syödään ja löhötään.
 
..aha.....
Huomenna mennään raveihin. Siellä on lapsille joku keppihevoskilpailu ja poika haluaa siihen kovasti osallistua ja kenties ratsastaa ponilla kun siellä on poniratsastus. Sunnuntaina mennään lasten kesäteatteriesitystä katsomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
En mä tiedä vielä. Juuri äsken käytiin kalassa...ehkä illemalla käydään rapsuttamassa heppoja. Tai sitten ohjaan isännän ja lapset ovesta ulos ja vietän ylhäisessä yksinäisyydessäni ihanaa siivoushetkeä <3

Huomenna tai viimeistään ylihuomenna tehdään jotain kivaa. Mutta en tiedä vielä että mitä. Yleensä päätän vasta edellisenä iltana tai ko. päivänä...vähän fiiliksen mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
hirveän yksinäinen
Haluaisin tehdä jotain mutta en keksi mitään tekemistä. Olemme lapsen kanssa kaksin, hän on pian vuoden vanha. Vanhempani lähtivät Helsinkiin siskoni kutsumina, mutta kukaan ei halunnut meitä mukaan (asia ilmaistiin kiertoteitse), koska minulla on lapsi ja pilaisi heidän suunnitelmansa.

Ystävät eivät pidä yhteyttä, läheiset eivät käy koskaan kylässä. Jos haluan että meille tulee joku käymään tai että näemme jonkun vaikka lounaalla tai puistossa niin laitan viestejä tutuille, mutta harvemmin meitä pyydetään mihinkään. Mietin eilen että milloin joku on viimeksi soittanut tai kysynyt mitä minulle kuuluu ihan oma-aloitteisesti... siitä on hirveästi aikaa... ei varmaan edes raskausaikana.

Olen pahoillani. Olen katkera. Tajuttoman yksinäinen. Tajuttoman surullinen. Lapsesta olen pitänyt huolta niin paljon kuin mahdollista ja käymme paljon paikoissa. Joskus on mummi mukana ja ukki on vähän skarpannut lähiaikoina, ennen oli sitä mieltä että koska olen hankkiutunut yksinhuoltajaksi, saan luvan pärjätä yksin.

Käytiin toissapäivänä uimarannalla lapsen kanssa ja oli mukavaa, mutta jotenkin joka päivä yksin sinne meneminen lapsen kanssa käy rankaksi kun ei ole koskaan kotona edes toista aikuista joka jakaisi vähän hoitovastuuta. Ehkä menemme silti illalla uimaan, että on jotain tekemistä.

(ja ei, en ole ruma, sosiaalisesti lahjaton tai omasta mielestäni mitenkään outo ihminen. olen vain tällä hetkellä nyt surullinen ja kaipaisin läheisiä ihmisiä.)
 
"mie vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja hirveän yksinäinen;30082920:
Haluaisin tehdä jotain mutta en keksi mitään tekemistä. Olemme lapsen kanssa kaksin, hän on pian vuoden vanha. Vanhempani lähtivät Helsinkiin siskoni kutsumina, mutta kukaan ei halunnut meitä mukaan (asia ilmaistiin kiertoteitse), koska minulla on lapsi ja pilaisi heidän suunnitelmansa.

Ystävät eivät pidä yhteyttä, läheiset eivät käy koskaan kylässä. Jos haluan että meille tulee joku käymään tai että näemme jonkun vaikka lounaalla tai puistossa niin laitan viestejä tutuille, mutta harvemmin meitä pyydetään mihinkään. Mietin eilen että milloin joku on viimeksi soittanut tai kysynyt mitä minulle kuuluu ihan oma-aloitteisesti... siitä on hirveästi aikaa... ei varmaan edes raskausaikana.

Olen pahoillani. Olen katkera. Tajuttoman yksinäinen. Tajuttoman surullinen. Lapsesta olen pitänyt huolta niin paljon kuin mahdollista ja käymme paljon paikoissa. Joskus on mummi mukana ja ukki on vähän skarpannut lähiaikoina, ennen oli sitä mieltä että koska olen hankkiutunut yksinhuoltajaksi, saan luvan pärjätä yksin.

Käytiin toissapäivänä uimarannalla lapsen kanssa ja oli mukavaa, mutta jotenkin joka päivä yksin sinne meneminen lapsen kanssa käy rankaksi kun ei ole koskaan kotona edes toista aikuista joka jakaisi vähän hoitovastuuta. Ehkä menemme silti illalla uimaan, että on jotain tekemistä.

(ja ei, en ole ruma, sosiaalisesti lahjaton tai omasta mielestäni mitenkään outo ihminen. olen vain tällä hetkellä nyt surullinen ja kaipaisin läheisiä ihmisiä.)
Entä puistot, seurakunnan kerhot, äitiryhmät jne? Tutustuisit ihmisiin niissä, ota viikonlopun tehtäväksi tutustua kaupunkisi noihin mahdollisuuksiin
 
joo kyllä
Olen käynyt perhekahviloissa, seurakunnan kerhoissa ja muuallakin, mutta niitä on kesällä aika vähän. Puistossa käytiin tuossa aamupäivällä. Minusta tuntuu aina siellä etten osaa jutella kellekään, koska kaikki ovat kiinnostuneet vain omista asioistaan eikä ketään kiinnosta jutella. Tänään olimme esimerkiksi lapsen kanssa vauvakiikussa johon mahtuu kaksi siten että välissä on kappale jossa aikuinen voi istua ja kiikkua mukana, tai sitten vauhtia voi antaa myös seisoaltaan. Joku äiti tuli lapsen kanssa jonottamaan (kauas) samanikäisen lapsen kanssa. Huikkasin vähän ajan päästä että voi tähän tulla toinenkin, että voin tulla pois kiikkumasta ja antaa vauhtia molemmille. Äiti kirjaimellisesti peruutti kauemmas ja sanoi vaan että ei tartte, he kyllä odottaa.

On ollut muitakin samanlaisia tilanteita. Toki olen jutellut vaikka kenen kanssa bussimatkoilla, junassa ja perhekerhoissa, mutta muutimme juuri niin on vähän vaikea löytää tuttuja. Ehkä sitten kun lapsi menee päiväkotiin, elämä palaa vähän urilleen ja perhekerhotkin alkaa ja ajattelin, että aloitamme muskarin. Minun ei ole vaikea löytää tekemistä ja juttuja, mutta olen ollut yllättynyt kuinka vaikea äiteihin on tutustua. Vai olenko vain törmännyt vaikeisiin tapauksiin? :)
 

Yhteistyössä