Onko pitkä matka jos New Yorkissa on hotelli 12km päässä keskustasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Matkaaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Matkaaja"
Siellähän nyt julkinen liikenne on aivan toista kuin meidän tuppukylässä ja saattaisi päästä kulkemaan helposti ympäri kaupunkia. Eikö vain?

Hotellithan on kalliita keskustan alueella joten siksi katson hotellia vähän sivummalta. Halpa hinta vain saa miettimään mikä on taso. Vaikka ei me lapsen kanssa muutenkaan lomamatkoilla paljoa aikaa ole hotellihuoneessa vietetty.

Mietin siis jo ensi kesän matkaa itselle ja 12-vuotiaalle tytölle.
 
Jorma69
Siis missä se hotelli on? Ja missä on NYC:n keskusta? Hotelli siis ei ole Manhattanilla? Onko siinä metroasema hotellin lähettyvillä, jos on niin liikkuminen onnistuu kyllä hyvin.
 
Vie ras
Silloin, kun itse olin siellä, liikkuminen ei ollut aina niin itsestäänselvää. Hirveitä liikenneruuhkiä ja metro saattoi olla pysähdyksissä pitkiäkin aikoja milloin mistäkin syystä. Mutta ehkä mulla oli vain huono tuuri. Ja eihän lomalla niin kiire ole :)
 
dh
[QUOTE="a p";30083166]En mä halua hostelliin, varsinkaan lapsen kanssa.[/QUOTE]

Hyvä ennakkoasenne...en ymmärrä miten hyvä hostellihuone eroaa hotellihuoneesta kuin hinnan puolesta, yksittäisiä huoneita omilla suihkuillaan on tarjolla, aamupalaakin joissain tarjolla. Kokemusta on NYCistä molemmista.
 
"tii-"
Itse miettisin missä kohteissa haluatte ainakin käydä. Sitten tietää kuinka niihin paikkoihin pääsee, ja etsisin hotellin niin, että olisi mahdollisimman kätevä kulkea. En tiedä mikä piste lasketaan New Yorkin "keskustaksi", mutta pyrkisin välttämään tilannetta, jossa asutte yli 10 km päässä pisteestä josta on vielä jonkin matkaa niihin kohteisiin joissa oikeasti haluatte käydä.

Onneksi olet ajoissa liikkeellä, kyllä siihen hotellin valintaan saa aikaa käytettyä... ja silti tuntuu olevan usein arpapeliä.
 
liikenne
Mieti tosiaan vähän sitä, missä haluatte käydä. Muista että bussilla ja taksilla matka saattaa keeesssttääää...Matkanahan se ei oo pitkä, vähän kuin Helsingissä itikseen. Mutta riippuu myöäs siitä tosiaan, mikä lasketaan keskustaan. Jos se on vailla 10 km halkaisijaltaan se kesksuta, olisit jo aika kaukana..
 
vierass
On liian kaukana. Menee idea kaupunkimatkailusta, jos hotelli on toisessa kaupungissa. Kuinka kivaa onkaan, jos voi valilla levahtaa huoneessa ja piipahtaa illemmalla lahiravintolassa, kavelylla ym. Varsinkin helteella on ihan tuskaa, jos ei ole tuota mahdollisuutta. Matkasta tulee hikinen nahtavyyksien perassajuoksusuoritus. Varmasti loytyy kohtuullisen hintaista majoitusta keskustastakin. Ihan halpoihin ei kannata menna, koska sita suuremmalla todennakoisyydella on luteitakin. Muistakaa silti tarkkojen varotoimenpiteiden noudattaminen, vaikka menisitte mihin.
 
"vieraana"
No joissakin maissa hostellit on lähes samantasoisia tai ihan samantasoisia kuin vaikka 2-3 tähden hotellit aamiaisineen kaikkineen. Ei ne aina ole jotain nuorison bilepaikkoja joissa pitää jakaa huone 10 ihmisen kanssa ja kaikki on huonoa. Kannattais perehtyä hieman.

Muullakin kun metrolla voi liikkua mutta millä siis ajattelit? Taksit on kalliita ja juuttuu ruuhkaan. Myös busseissa kestää ruuhkan takia. Jos ei teillä ole kiirettä niin eihän se sitten haittaa.

En itse varaisi noin kaukaa hotellia jos tarkoitus on kuitenkin kiertää manhattanilla yms. Joku jo mainitsikin että on kiva päästä käymään hotellilla helposti ja se ei oikein onnistu jos hotelli on kovin kaukana.
 
Jos on metroverkon varrella, niin uskaltaisin ehkä mennä siihen. NYn metro toimii hyvin ja nopsakasti. Mutta jos on rahasta tiukkaa, niin kannattaako käyttää niin paljon rahaa lentoon? Euroopassa ihania kaupunkeja, joista sais kivan hotellin ja edukkaamman lennon. Esim. juuri palattiin Prahasta, jonne edestakaisin lennot kahdelta maksoivat n. 200€ ja minisviitti hotellissa 50€/yö. Muitakin edullisia reissuja on tehty mm. Budapestiin ja Brysseliin.
 
Jokuhan
Siis onko tää joku vitsi? Vai enkö mä ymmärrä jotain oleellista?

Menette New Yorkiin lomalle, mutta aiotte yöpyä eri osavaltiossa? NJ:stä NY:iin kulkee viisitoistakaistainen moottoritie, joten toki sitä pääsee kulkemaan. Vuokraatte sitten auton, jos uskallatte vieraassa maassa siinä liikenteessä ajaa. Lisäksi tuolla välillä joutuu reissusta maksamaan tietullin. Kyllähän noinkin voi reissata, mutta onko siinä mitään järkeä? Ei varmaan edullista ainakaan.

Välin pääsee toki kulkemaan suht järkevästi junallakin, jos tää hotelli/motelli on on heti juna-aseman liepeillä. New Jersey Transit on kyllä toimiva paikallisliikennejärjestelmä, joten varmasti jollain bussiviritelmällä pääsee aina juna-asemalle, josta sitten voi jatkaa junalla New Yorkiin ja sieltä sitten haluttuun kohteeseen. Helposti voi tunti mennä Nykin sisällä siihen, että siirtyy pisteestä A pisteeseen B metron ja omien jalkojen avulla, joten aikaa näihin suunniteltuihin kulkuviritelmiin saat kyllä runsaasti varata. :)
 
nooo
On liian kaukana. Moniin nähtävyyksiinkin joutuu nykissä jonottamaan tuhottomasti. Siihen päälle tuo kulkeminen, niin vietätte lomanne melko tylsästi. Mulla oli viimeksi hotelli jossain 80.kadun tienoilla ja sekin oli ihan liian kaukana.
 

Yhteistyössä