Kuinka myöhään teillä saa koululaiset valvoa lomalla?

  • Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Meillä ollut vääntöä siitä, saako koko ajan valvoa puolille öin jne. Itse sitä haluaisi hieman iltaisin myös omaa aikaa ja monesti väsymys iskee ennen kuin ipanat edes ovat valmiita hammaspesulle... Nauti siinä sitten hiljaisuudesta :kieh:
 
njuups
Saavat oikeastaan minun puolestani valvoa välillä pidenpäänkin, mutta eipä taida juuri yli puolenyön mennä.
Nytkin isompi nukkuu, on nukkunut jo muutaman tunnin ja pienempi tuossa vielä lukee.
 
"kukkuja"
Meillä tahtoisi valvoa vaikka kuinka pitkään 12 v., mutta puoleen yöhön mennessä on oltava sängyssä. Sitten nukkuukin välillä melkein kellon ympäri, välillä n. klo 10 asti. Lomailkoon nyt oikein kunnolla, kouluaikaan nukkumaanmenot ovat kovin vaikeita, kyseessä erityislapsi.
 
Meillä saa valvoa niin kauan kun halua, mutta 8-vuotiaalle sanon joskus 22-23 välillä, että jos ei nyt mee nukkumaan, pitää mennä yskin, en tu enää pettelemään enkä pusu-hali-nenumaan myöhemmin ja käytännössä se menee silloin nukkumaan.
Mä siis sanon sen suoraan lapsele, että tahdon olla illalla rauhassa ja palvelu loppu nyt.
Isot on jo 15 ja 16, joten niiden hereillä olo ei enää häiritse muo -mun hereillä olo taitaa häiritä nitä :D!
 
Kotona asuva 18 v menee nukkumaan sillon kun kotiutuu..Viimeyönä tuli kotiin 4:n aikaan,oli kuskina rokki-kansalle.Sinälleen hyvä tyyppi,että ilmoittaa menevän pitkään ja aina on viestin lopussa "älä äiti valvo,tulen hiljaa"

15v menee viimestään 23 nukkumaan.

Ei mun tarvi passata ja paijata niitä,osaavat itse ottaa ilta/yöpalaa jos tahtovat.
 
16 vuotias valvoo usein mua pidempään... muut menevät nukkumaan vaihtelevasti klo 10-12 illalla...

Ap:lle sanoisin, että sitä omaa aikaa voi ottaa myös aamusta. Meillä ainakaan kukaan ei ole hereillä klo 5-7 aamulla joten jos itse olen mennyt aikaisin nukkumaan niin silloin nautin omasta ajasta ja hiljaisuudesta ;)
 
vierailija
Ite oon 12 vuotias poika ja mun iskä antaa mun valvoo niin pitkään ku haluun eikä se ees välitä kuinka pitkään valvon lomilla ja oon tänävuonna kesälomalla valvonu koko yön jo 10 kertaa
 
Lapset 9v ja 14v valvovat yleensä puolenyön molemmin puolin. Tuo nuorempi varsinkin saa toisinaan iltaisin luovan inspiraation ja sitten askartelee tai piirtää/maalaa juttuja. Ei viitsi kauheasti komentaa, kun toinen luo :love: Tietty koulupäivinä on toisenlainen rytmi ja sängyssä pitää olla 21-21:30 mennessä
 

Yhteistyössä