Napanuora vauvan kaulanympäri monesti, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja jalina
  • Ensimmäinen viesti
jalina
Tyttäremme syntyi napanuora kolmesti kaulan ympärillä, olin jo aiemmin huomannut että liikkeet olivat vähentyneet ja vaimentuneet.. 5pv ennen synnytystä käyrässä ei ollut paljoa vaihteluita ja käskivät tehdä liikelaskentaa.. Liikkeitä tuli se vaadittu 10, mutta vaisuja.
Sama oli synnytyksessä, liikkeitä oli vähän (ei juuri ollenkaan)ja käyrä ei juuri vaihdellut.

Nyt mua sitten tietysti huolettaa että onko tästä voinut aiheutua vahinkoa pienelle? Ja olisiko se näkynyt heti synnytyksen jälkeen jos näin olisi?
Kuulisin mielelläni kokemuksia.
 
mjaaaaa
http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Vastasyntynyt

Napavaltimoveren pH+apgarin pisteet antaa kait jonkinlaista osviittaa, mutta ei kai siitäkään voi täysin varmasti mitään sanoa. Synnytyspapereihin on merkattu pH ainakin meilläpäin.

Uskoisin kuitenkin, että olisivat kertoneet, jos jotain epäilisivät.
 
..................
Jos olet vielä sairaalassa, niin kysele asiasta kätilöiltä suoraan. Paperithan saa mukaansa kotiutumisen yhteydessä, mutta jos huolettaa niin tietysti kannattaa jutella ettei jää turhaan mieltä painamaan.
 
meillä oli vauvalla pari kertaa kaulan ympäri ja kerran käden ympäri, ei vaikuttanut vauvan liikkeisiin tai sykkeeseen mitenkään. supiststen aikana ihmettelivät, kun sydämmen lyönnit laski jopa 50, ponnistusvaiheessa huomattiin. oli mustat silmät ja ihan sininen koko vauva, sai kuitenkin muistaakseni 7,8,8 apgarinpisteet. mitään haittaa ei jäänyt
 
"mmmm"
esikoisella ph-arvo oli muuten vaan matala ja sitä seurattiin sitten verikokein sairaalassa. Ei mitään vauriota kuitenkaan ole, on kehittynyt ikäistään nopeammin jne.

tokalla taas oli napanuora kahdesti kaulan ympärillä mutta kätilö sai hyvin löysättyä sen eikä tainnut tulla mitään hapenpuutetta. Liikkeet olivat aina vähäisemmät ja siitä usein mainitsin mutta ei mua uskottu. ph-arvo oli normaali kuitenkin.
 
mulla oli molemmilla tytöillä 2 kertaa kaulan ympärillä ja vanhemmalta jouduttiin katkaisemaan ennen kun koko vauva oli ulkona ja nuoremmalla supistusten aikaan laski sydänäänet matalalle mutta kumpikin terveitä likkoja.

kannattaa ANA kaikista mieltäpainavista asioista kysyä synnytyskeskustelussa ettei mikään jää mieltä painamaan.
 

Yhteistyössä