Elävien kirjoissa taas! :)

Minni-hiiri harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja pyykillä;30098998:
Sairaalaan mennessä Hg 73 ja sieltä poistuessa 103.
Onnistuin kehittämään itelleni massiivisen mahahaavan :([/QUOTE)

Tervetuloa takaisin!

Miten sinne jouduit. en muista... Ja mistä se mahahaava tuli?

Mutta just kiinnostuin yhdestä asiasta, mikä vaatii selvennystä. Kemiaa en ole opiskellut. Lukekaa ensin tuo:
ICSC0671 [FIN]
Mulle tuli olo, että en enää jaksa yhtään mitään. Olin lapsenlapsen kanssa lenkillä ja voimat loppu tyystin. Pääsin kauppaan sieltä ja pelkäsin, että jos pyörryn niin lapsi pelästyy. Soitin sitten apua.

Pari päivää huilasin sohvalla ja odottelin, että huono olo menee ohi. Lopulta mies tuli ja vei suurinpiirtein väkisin sairaalaan. Onneksi vei...
 
pyykillä
Ok - oliko se vaivannut pidempään?

Tuo em mainittu kaliumsyanidi on samaa kuin syaanivetyhappo. Se taas ei saa joutua kosketuksiin minkään happojen kanssa, lukee tuolla:
http://www.garbagex.net/02_jatejakeet_hyotykaytto/02_00_tulostus.html
 
Minni-hiiri harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja pyykillä;30099030:
Ok - oliko se vaivannut pidempään?

Tuo em mainittu kaliumsyanidi on samaa kuin syaanivetyhappo. Se taas ei saa joutua kosketuksiin minkään happojen kanssa, lukee tuolla:
GarbageX - J
Siinäpä se - ei vaivannut mitenkään. Ihan huomaamatta se mahahaava vaan vuoti verta vatsaan...
 
pyykillä
Olen kauan sitten yrittänyt selvittäää asiaa, mutta kukaan ei ole kiinnostunut siitä enempää. Mun elimistö ei kuitenkaan siedä ollenkaan tuota... turvottaa pienikin määrä, yskittää jne... Ihmettelenkin, miten muut sitä kestää. Saat sitä helposti myös hengitettynä, selvisi edellisistä. Oliko lenkillä tulipalosta tai vastaavasta syntyneitä kaasuja?

"Syanidit CN (Muuttuva ympäristö ja terveys, 1993)

Syanidi on hyvin toksista ja se voi inaktivoida mitokondrioissa hengitysketjuentsyymin sytokromioksidaasin. Elimistö pystyy käsittelemään pieniä määriä syanideja (0,003-0,005 g) vaarattomiksi, mutta hengenvaarallinen syanidiannos on 0,1-1 g. Kroonisessa syanidimyrkytyksessä oireina ovat mm. keuhko-oireet ja äänen käheys. Syanidin enimmäispitoisuus talousvedessä on 0,05 mg/l.
 
pyykillä
En oikeen itekään tiedä. Multa kysyttiin, että onko ollut paljon stressiä.

Ehkä sitä sitten on: Huolehdin ehkä liikaa ihmisten asioista...
Tuohon en kuitenkaan usko.
En usko minäkään. Sressiä mittaavat arvot muuten saadaan nostettua kemiallisesti fosfaateilla - se ilmeni vasta ohjelmasta, joka tuli vasta televisiosta: spotlight, ruuan fosfaatit. Siis vaikka kuinka lepäisi ja yrittäisi rentoutua, ei stressi laske, jos saa jostakin fosfaattia sisäisesti:-(

Joku toinenkin on ollut huolestunut aineesta:

Kirjallinen kysymys - Kaliumferrosyanidi jodisuolassa - E-004484/2011

Mut tuo kaliumferrosyanidi on todellakin paha juttu - kannattaa varoa. Eikä siinä menetä yhtään mitään:)
 
En oikeen itekään tiedä. Multa kysyttiin, että onko ollut paljon stressiä.

Ehkä sitä sitten on: Huolehdin ehkä liikaa ihmisten asioista...
Tuohon en kuitenkaan usko.
Niin, kyllä sitä moni ihminen stressaa vaikka mistä mutta mahahaavaa ei tule, aika harvalla sitä mahahaavaa oikeasti on.
Saitko mitään hoito-ohjeita, pitääkö jotain ruoka-ainetta välttää tms?

Mä taidan olla seuraava potilas kun tykkään kitata kahviakin litratolkulla. :D
 
Minni-hiiri harmaana
Niin, kyllä sitä moni ihminen stressaa vaikka mistä mutta mahahaavaa ei tule, aika harvalla sitä mahahaavaa oikeasti on.
Saitko mitään hoito-ohjeita, pitääkö jotain ruoka-ainetta välttää tms?

Mä taidan olla seuraava potilas kun tykkään kitata kahviakin litratolkulla. :D
Grilliruuilla ei kannata hirveesti mässäillä eikä läträtä paljoa viinan kanssa - muuten normielämää. Tuo lääkkeiden oton suoja on kuukauden pituinen ja sen jälkeen kai sitten voin elellä ihan normaalisti.

Katotaan, mitä tk-lekuri sanoo kohta (soittoaika 11.00 - 12.00).
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kauan kyllä kärvistelit ennen lääkäriin menoa. Mulla oli tossa huippausta ja korkea syke niin lähin päivystykseen, keuhkoveritulppa löyty. Olen oppinut vuosien saatossa kuuntelemaan kehoani ja reagoimaan heti jos jokin tuntuu omituiselta.
 
Minni-hiiri harmaana
Kauan kyllä kärvistelit ennen lääkäriin menoa. Mulla oli tossa huippausta ja korkea syke niin lähin päivystykseen, keuhkoveritulppa löyty. Olen oppinut vuosien saatossa kuuntelemaan kehoani ja reagoimaan heti jos jokin tuntuu omituiselta.
Kärvistelin kyllä kauan, kun en voinut mitenkään käsittää, mikä oli vikana :(

Huilailin vaan sohvalla ja odotin, että huono olo menee ohi. Ja koko ajan mahahaava vuoti ja hg laski...
 
Minni-hiiri harmaana
[QUOTE="ehkäpä";30099228]Sä stressaat sitä pitkäaikaistyöttömyyttäsi ja sitä ettei elämälläsi ole tarkoitusta.[/QUOTE]

Jaa-a. Kyllä elämällä on tarkoitus, ne lapset ja lastenlapset :)
Voi tuo työttömyyskin ehkä olla stressin aiha - en tiijä...
 
pyykillä
[QUOTE="ehkäpä";30099228]Sä stressaat sitä pitkäaikaistyöttömyyttäsi ja sitä ettei elämälläsi ole tarkoitusta.[/QUOTE]

Höpöphöpö!

Kaikilla mummoilla ja papoilla ON elämällä suuri tarkoitus! Se vaan ei näy päällepäin aina...

Eikä kukaan sivullinen voi mennä arvostelemaan toisen elämää NOIN raakasti. Eikä saa!

Pitkäaikaistyöttömyys tuossa tilanteessa on parempi, kuin et täytyisi kipeänä olla töissä tai koulussa!

Unet - oikea uni ilman lääkkeitä - on tosi tärkeä juttu nyt.
 
"ehkäpä"
Alkuperäinen kirjoittaja pyykillä;30099279:
Höpöphöpö!

Kaikilla mummoilla ja papoilla ON elämällä suuri tarkoitus! Se vaan ei näy päällepäin aina...

Eikä kukaan sivullinen voi mennä arvostelemaan toisen elämää NOIN raakasti. Eikä saa!

Pitkäaikaistyöttömyys tuossa tilanteessa on parempi, kuin et täytyisi kipeänä olla töissä tai koulussa!

Unet - oikea uni ilman lääkkeitä - on tosi tärkeä juttu nyt.
Lapset tai lapsenlapset eivät riitä kenellekkään ihmiselle pelkäksi elämäntarkoitukseksi. Varmasti aloittaja sen itsekkin ymmärtää että elää turhaa elämää.
 
pyykillä
Grilliruuilla ei kannata hirveesti mässäillä eikä läträtä paljoa viinan kanssa - muuten normielämää. Tuo lääkkeiden oton suoja on kuukauden pituinen ja sen jälkeen kai sitten voin elellä ihan normaalisti.
.
Viineistä vain luomuviiniä, jos yleensä jotain juot joskus tulevaisuudessa ja siitäkin valkkaria, koska punaviineissäkin on..._:
Vin Nature

En käsittänyt sitä "s u o j a a ".
Mitä se tarkoittaa?

Itselläni närästää kaikki arkorbiinihappo, mitä missä tahansa juomissa on, joten kannattaa karttaa sitäkin. Enkä tosiaan ole ainoa. Luonnollinen C-vitamiini on erikseen, mut se teollinen KÄÄK!
 
-.-
Joskus luki jossain että mahahaava ei tule stressistä vaikka niin luullaan.

Mistä se sitten tulee, en tiedä. Jutussa ei siitä lukenut mitään.

Mutta tuli se sitten mistä tahansa niin onneksi olet toipumassa :) Miten sitä sairaalassa hoidettiin?
 
Minni-hiiri harmaana
Joskus luki jossain että mahahaava ei tule stressistä vaikka niin luullaan.

Mistä se sitten tulee, en tiedä. Jutussa ei siitä lukenut mitään.

Mutta tuli se sitten mistä tahansa niin onneksi olet toipumassa :) Miten sitä sairaalassa hoidettiin?
Menin osastolle aamuyöstä ja aamupäivällä tehtiin gastroskopia.
Sitten pari pussia verta. Yli 30 tuntia olin tipassa.
 

Yhteistyössä