Ajattelin poistaa lapseni adoptioäidin facebook kaveristani.

  • Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti
hkll
Jos olet antanut lapsen, niin silloin lapsi tulee osaksi uutta perhettään ja sukuaan.
Kaikki lailliset siteet vanhaan katkeavat.

Ihmettelen miksi olet pitänyt yhteyttä ja miksi tämä äiti on sen ylipäänsä sallinut aikoinaan.

Joten kyllä poistaisin, lain edessä tämä lapsi on sinulle yhtä läheinen kuin naapurin pikku pekka
 
..aha......
Jos olet antanut lapsen, niin silloin lapsi tulee osaksi uutta perhettään ja sukuaan.
Kaikki lailliset siteet vanhaan katkeavat.

Ihmettelen miksi olet pitänyt yhteyttä ja miksi tämä äiti on sen ylipäänsä sallinut aikoinaan.

Joten kyllä poistaisin, lain edessä tämä lapsi on sinulle yhtä läheinen kuin naapurin pikku pekka
Tämä adoptioäiti itse halusi yhteyttä pitää ja hän ja poika pyysi mua facebook kaveriksikin. Ja he pitävät lapsen koko biosukuun yhteyttä sisar/velipuoliin yms ja ihan sieltä puolelta se yhteydenpito on alkanut.
 
Miksi se pitää poistaa? Mikset vain rajaa asetuksia niin, ettei hän näe sinun päivityksiäsi etkä sinä hänen?

Itse en yleensä poistele ketään facebookista, se tuntuu aina jotenkin sellaiselta "julkiselta kannanotolta".
 
..aha......
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30084978:
Miksi se pitää poistaa? Mikset vain rajaa asetuksia niin, ettei hän näe sinun päivityksiäsi etkä sinä hänen?

Itse en yleensä poistele ketään facebookista, se tuntuu aina jotenkin sellaiselta "julkiselta kannanotolta".
En mä vaan haluaisi pitää mitään yhteyttä häneen ja aika moni poistelee kavereitaan.
 
"xxx"
Yhteys on aina parempi kuin välien katkeaminen. Yhteys ihmisten välillä kuuluu terveeseen aikuisuuteen, välien katkaiseminen ei kuuulu. Toiselle annetaan kuitenkin aina vapaus ja riittävä etäisyys.

Jos lapsesi on adoptoitu, on tärkeää, että annat tukesi ja hyväksyntäsi adoptiovanhemmille. Pidät lapseen yhteyttä siten kuin hän haluaa ja tuntee. Pidät avoimet välit, et rakenna tabuja etkä pystytä seiniä. Toimit niin, että lapsi on tietoinen tuestasi adoptiovanhemmille ja yhteydestäsi heihin. Hänellä on oikeus tuntea olosi turvatuksi, eikä lapsen tehtävä ole kantaa aikuisten ristiriitoja. Hänen tulee saada pitää aikuisensa omista tarpeistaan käsin.

Jos on asioita, joita et halua jakaa adoptioäidin kanssa, teet tarvittaessa rajauksen FB:ssa. Ei sen sen kummempaa ole.
 
"tttt"
Mua tympii kun kaikki sisar/velipuoli ex-miehen kahdesta edellisestä liitosta on etsitty,samoin mun isälläni käydään,sisareni on haettu yms.
Sittenhän tympii.Itse olet valintasi tehnyt ja sen seuraukset joudut kantamaan.Lapsellea on oikeus tietää taustansa,vaikka olisi adoptioon annettu.Tämä on varmasti kerrottu myös sinulle silloin kun olet lapsen antanut pois.
Turha vinkua, eihän sinun tarvitse pitää lapseen yhteyttä,mutta älä kuvittele etteikö muut lapsen sukulaiset haluaisi pitää häneen yhteyttä,etkä sinä sitä pysty rajoittamaan.
 
..aha.....
[QUOTE="tttt";30085214]Sittenhän tympii.Itse olet valintasi tehnyt ja sen seuraukset joudut kantamaan.Lapsellea on oikeus tietää taustansa,vaikka olisi adoptioon annettu.Tämä on varmasti kerrottu myös sinulle silloin kun olet lapsen antanut pois.
Turha vinkua, eihän sinun tarvitse pitää lapseen yhteyttä,mutta älä kuvittele etteikö muut lapsen sukulaiset haluaisi pitää häneen yhteyttä,etkä sinä sitä pysty rajoittamaan.[/QUOTE]

Tiedän, kadun varmasti koko elämäni sitä kun tapasin ex-mieheni ja tein hänen kanssaan lapsen, olin nuori ja tyhmä.
 
..aha.....
Ehkä mä sit olen liian pitkävihainen mutta mulla meni ns maku adoptiovanhempiin kun ex-mieheni eli pojan bioisä kuoli ja tavattiin ja adoptioisä alkoi heti tivaamaan että mitä jäi perinnöksi eikä uskonut ettei mitään jäänyt.
 

Yhteistyössä