yh - milloin matkalle kahden lapsen kanssa? (Nuoremman lapsen ikä)

  • Viestiketjun aloittaja "Matkakuume"
  • Ensimmäinen viesti
"Matkakuume"
Milloin olette löhteneet matkalle yksin kahden lapsen kanssa. Tuntuu, että itse olen kauhean arka lähtemään nyt 1- ja 5-vuotiaiden kanssa, mutta ei jaksaisi aina kotonakaan olla. Lentokone tuntuu ajatuksena kauhean stressaavalta, kun 5-v. tarvitsee kuitenkin apua vessassa, niin mihin siinä pienessä tilassa laittaa sen 1-vuotiaan siksi aikaa. Ja muutenkin moni asia. 1-v. tarvitsee jatkuvaa vahtimista (ja toki myös 5-v, ulkomailla, mutta eri lailla.)

Mutta mitkä olisivat helppoja matkakohteita - jotkut muut kuin Tukholma ja Tallinna, mihin nyt varmaan saisin lähdettyäkin, laivat kun on lasten kanssa helppoja. Asutaan siis Helsingissä. Ja juuri nyt on hankala saada ketään ystävää mukaan matkalle, mikä olisi helpoin ja hauskin vaihtoehto.
 
"Jenis"
Nuorempi oli puolitoista, meni kantorepussa kentillä mikä oli tosi näppärää. Rohkeasti vaan matkaan, se piristää kaikkien mieltä :) Kannattaa valita siedettävän mittainen lento ja käydä vessassa just ennen lähtöä. Matkalle mukaan pientä naposteltavaa ja puuhasteltavaa molemmille, ja purkkaa tms. nousun ja laskun ajaksi.
 
"vieraana"
Kannattaa kokeilla ensin lyhyempiä pätkiä, esim. mökkilomia, Suomessa matkailua, just näitä Tallinnaa ja Tukholmaa. Itse olen jonkin verran matkustellut vasta Suomessa omieni kanssa (4kpl, nuorimmainen tosi vilkas 2v.) enkä halua vielä lähteä kauemmas. Ei ole kovin lomailua ei.. :D Vasta oltiin kylpylässä n. viikko ja voin sanoa, että aika rankkaa oli juosta koko ajan perässä.
 
jhhgx
Ehkä just tossa iässä tai ennen ku nuorin on 2v. Istuu sillon vielä rattaissa, joten rattaisiin helppo laittaa kun toinen on vessassa. Sitten ku nuorinkin kävelee täysin itse, voi olla hankalampaa. Alottakaa siitä Tukholmasta, se on tosi kiva kaupunki. Kyllä sitä jotenkin aina selviää
 
en uskalla
Mä en oo uskaltanut yksin lasten kanssa lähteä kuin Ruotsiin ja Tallinnaan. Mietin, että jos itse vaikka sairastun turistiripuliin niin mitens lapset sit. Jos käy jotain ja joutuu sairaalaan jossain Kanarialla, niin kukas lapset hoitaa? Joo, tiiän ett mietin negatiivisesti, mut ite paljon reissanneena oon nähnyt paljon kaikkea sattuvan reissuilla. Oottelen siihen että lapset ovat isompia.
 
"xxx"
Pienten lasten kanssa ei ole mitään erityistä syytä matkustaa. Lasten vuorokausirytmi kärsii, eivätkä pienet matkoilta myöhemmin mitään muista, eivätkä siitä nauti sen kummemmin. Lapsille riittää samaan iloon leikkipuisto ja lähellä olevat tutut asiat. - Aloita läheltä, helpoista ja yksinkertaisista. Vasta myöhemmin on pidempien matkojen aika. Älä tee elämästä turhan takia raskasta.
 
meillä
Oon itse lähdössä Havaijille kaverin luo 2v 4kk ja 5kk vauvan kanssa. Kaveri tosin lentää meidän kanssa menomatkan. Aikaisemmin kokemusta vain tuon vanhemman kanssa Tukholmasta (mentiin laivalla) ja silloin oli 1v 4kk, enkä ollut yksin. Muuten tullut pyörittyä ympäri kotimaata huvipuistoissa yms. tosin aina kaveri mulla mukana. Niin ja Havaijilla ollaan kuukausi.
 
Jhhgx
[QUOTE="xxx";30085201]Pienten lasten kanssa ei ole mitään erityistä syytä matkustaa. Lasten vuorokausirytmi kärsii, eivätkä pienet matkoilta myöhemmin mitään muista, eivätkä siitä nauti sen kummemmin. Lapsille riittää samaan iloon leikkipuisto ja lähellä olevat tutut asiat. - [/QUOTE]

Mutta kaipaa se vanhempikin varmaan jotain matkaa. Aikuisena en ainakaan itse jaksa niitä ainaisia samoja leikkipuistoja ja samoja ravintoloita. Ihanaa reissata ja nähdä uutta. Kyllä ne lapsetkin jaksaa olla mukana, vaikka ehkä voisivat itse valita aina sen lähileikkipuiston. Eli kannattaa tehdä sellaisia reissuja, joista tietää itsekin nauttivansa.

Eikä meidän reissuilla juurikaan lasten vuorokausirytmi kärsi, jos ei matkusta toiselle puolelle maailmaa jossa aikaero-ongelmaa.
 
cyyhjo
Kaksosten ollessa vähän yli kaksi vuotiaita tehtiin ensimmäinen etelän lomamatka kolmistaan. Nyt heidän ollessaan jo kouluikäisiä matkustaminen on helppoa. Rohkeasti vaan matkalle, yleensä joku aina auttaa tiukassa paikassa.
 

Yhteistyössä