Phil & teds navigator/ dot, onko kiikkerät?

  • Viestiketjun aloittaja ratasrastas
  • Ensimmäinen viesti
ratasrastas
Keikkaako helposti esim. bussiin noustessa? entäs muuten millainen käyttömukavuus noissa on? Täällä yksikään lastentarvikeliike ei noita myy, joten pitäisi pistää tilaukseen netin kautta.
 
dotit
On aika kiikkerät. Varsinkin kahden lapsen kanssa. Painaa paljon. Bussiin mentäessä kannattaa lukita eturengas. Välillä jos kuski kääntyy nopeasti/tekee äkkipysähdyksen, on meinannut ihan oikeasti kaatua. On saanut pitää henkensä edestä kiinni ettei lapset lennä. Muuten on tosi hyvät.
 
ratasrastas
On aika kiikkerät. Varsinkin kahden lapsen kanssa. Painaa paljon. Bussiin mentäessä kannattaa lukita eturengas. Välillä jos kuski kääntyy nopeasti/tekee äkkipysähdyksen, on meinannut ihan oikeasti kaatua. On saanut pitää henkensä edestä kiinni ettei lapset lennä. Muuten on tosi hyvät.
Okei :) Tietysti kahden lapsen kanssa painaa vaunut kuin vaunut... Onneksi aika harvoin kuljetaan bussilla.
 
"mamama"
Meillä jäi ostamatta Dotit juuri kiikkeryyden vuoksi. Kuljetaan paljon bussilla, enkä sitten halunnut helposti kippaavia rattaita myyjän myyntipuheesta huolimatta. Lastasin yhden lapsen rattaisiin kaupassa ja kokeilin ja eihän niistä tukevia saa millään. Se etupyörän lukitussysteemi on myös hankala, joutuu käsin laittamaan renkaan vierestä kun renkaat on likaiset ja rapaiset. Etupyörä pitäis siis lukita aina bussiin noustessa.

Olis varmaan hyvät muuten. Kapeat ja kevyet ja helppo laittaa autoon.
 
aapeee
Okei, harmi tietysti jos ne on kiikkerät bussiin noustessa :/ toisaalta jos ne on hyvät muuten niin pääasia se on. (kapeat, kevyet, näppärät, kulkee hyvin erilaisissa maastoissa jne).
 
"minävain"
Ihan niinkuin muutama muu jo sanonutkin, ovat todellakin kiikkerät ja heppoiset yhdelläkin lapsella.
Meillä navit oli hetken käytössä maalla, ei todellakaan sovi maalle omien kokemusten perusteella. Kaupungilla ehkä juu menisivät jos tosiaan busseilla ei liikkua tarvitse. Eturenkaan lukitus on ihan hanurista ja osat aika helpoista tekoa, meillä ainakin ihan uutena ostettuna naveista meni moni osa rikki (muovi halkesi) vaikka nätillä käytöllä olivat.
Onneksi päästiin eroon kyseisistä rattaista.
 
ratasrastas
No tuleepas nyt oudon paljon negaa kommenttia, vaikka kovin suositut/myydyt muuten tuntuu olevan :D

Onko jollain heittää sitten jotain muita ehdotuksia? Kuitenkin hakusessa nyt ns. matkarattaat'/kuomurattaat, mutta hieman paremmilla ominaisuuksilla kuin nuo perinteiset. Oman kokemuksen mukaan kaikki kevyemmät rattaat on enempi tai vähempi "pilipalia", jos aletaan vertaamaan esim. kunnon Emmaljungiin ja brioihin. Niistä vaan ei löydy sitä mieluisaa kevyempää mallia meille....
 
"jen"
No tuleepas nyt oudon paljon negaa kommenttia, vaikka kovin suositut/myydyt muuten tuntuu olevan :D

Onko jollain heittää sitten jotain muita ehdotuksia? Kuitenkin hakusessa nyt ns. matkarattaat'/kuomurattaat, mutta hieman paremmilla ominaisuuksilla kuin nuo perinteiset. Oman kokemuksen mukaan kaikki kevyemmät rattaat on enempi tai vähempi "pilipalia", jos aletaan vertaamaan esim. kunnon Emmaljungiin ja brioihin. Niistä vaan ei löydy sitä mieluisaa kevyempää mallia meille....
Mä laitoin tuolla aikaisemmin sen ekan bussi kommentin, ja kokemusta löytyy nitro tuplista ja bugaboo donkeyista. Ne dotit ON painavat kahden kanssa koska ovat kiikkerät! Kaatuvat helposti, mutta ovat myös tosi mukavat. Me tykättiin käyttää kovasti niitä, mutta niillä ei ole helppo , mennä korotusten jne yli, kun yksi rengas ja takana paino - kaatuvat sivulle.

Yhden lapsen kanssa + matkarattaina ne oli tosi kivat.
 
Nshgs
Meillä navigatorit. Ja ei ne nyt kiikkerät ole. Bussiin noustessa laitan etupyörän lukkoon (on tosi helppo laittaa), jos molemmat lapset on kyydissä. Keikkaavat bussissa lähinnä, jos on vain alemmassa istuimessa lapsi, silloin ovat liian takapainoiset. Musta ne on bussissa ehdottoman hyvät, kun vievät vain yhsien rattaiden tilan. Isot etupyörät on tärkeät talvella, näitä harvoin muissa malleissa.
 
ratasrastas
Kiitos kun jaatte kokemuksia :) olin ensin ihan varma noista doteista, sitten kallistuin naveihin. Kun tarkoitus on käyttää niitä myös talvella, ja kokemukseni mukaan isommat pyörät kulkee lumessa paremmin + istuimetkin kai on vähän isommat niin mahtuu paremmin toppausten kanssa niihin. Taidetaan ne navit nyt kuitenkin ostaa, koska ne on ainoat missä on noi ilmakumit, ja joita voi käyttää sekä yhden että kahden lapsen kanssa + päällekkäin istuttavat.
 
ratasrastas
[QUOTE="jen";30090804]Kaatuvat helposti, mutta ovat myös tosi mukavat. Me tykättiin käyttää kovasti niitä, mutta niillä ei ole helppo , mennä korotusten jne yli, kun yksi rengas ja takana paino - kaatuvat sivulle. [/QUOTE]

Aloin miettimään tätä, että miten keikkaavat sitten... kun eikös noissa ole juurikin joku jousitus tms juttu, että kun menet korokkeen yli niin ne ei tökkää siihen korokkeeseen vaan ne saa helposti korokkeen yli. En tiedä mikä systeemi niissä on, videossa tuota vaan näytettiin...

Jos taas menet korokkeelta alas, niin eikös silloin kannata nostaa ensin etupyörä ilmaan, niin että rattaat on kahden takapyörän varassa ja sitten liuttaa ne takapyörät korokkeelta alas niinkuin portaissa.. kops. Säilyy tasapaino.
 
"Veera"
Emmä ymmärrä mikä ongelma tuo bussijuttu nyt oikein on. Tietysti ne on kiikkerät jos ne on yhden pyörän varassa mutta kun sen tietää niin bussiin noustessa pitää kahdella kädellä kiinni työntökahvan molemmista sivuista niin ei ne mihinkään keikkaa. Yhdellä kädellä niitä ei toki bussiin saa niinkuin ei mitään muitakaan kolmipyöräisiä.
Meillä on siis vanhat sportit jotka on aavistuksen kiikkerämmät vissiin vielä kuin navit ja aivan hyvin niillä on menty bussiin ja portaita alas jne.
 
Nshgs
[QUOTE="Veera";30090999]Emmä ymmärrä mikä ongelma tuo bussijuttu nyt oikein on. Tietysti ne on kiikkerät jos ne on yhden pyörän varassa mutta kun sen tietää niin bussiin noustessa pitää kahdella kädellä kiinni työntökahvan molemmista sivuista niin ei ne mihinkään keikkaa. Yhdellä kädellä niitä ei toki bussiin saa niinkuin ei mitään muitakaan kolmipyöräisiä.
Meillä on siis vanhat sportit jotka on aavistuksen kiikkerämmät vissiin vielä kuin navit ja aivan hyvin niillä on menty bussiin ja portaita alas jne.[/QUOTE]

Käsittääkseni vanhoissa sporteissa se etupyörä ei ole niin liikkuva kuin uusissa malleissa. Uusissa siis pyörii ihan ympäri, ja siks se on musta kiikkerä. Mutta ei se lukitseminen minusta ole ollut mikään ongelma, eikä mene kädet likaiseksi.
 

Yhteistyössä