Minkä valitsisit kihla/vihkiromukseksi: teräs, titaani vai hopea? Mikä olis kestävin ja pysyis kiiltävimpänä?

  • Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti
minttulinnea
Itselläni samoin nikkeliallergia. En halunnut ottaa riskiä valkokullasta joten valitsin hopean. Miehellä on sormus titaanista. Sormukset ovat olleet yötä päivää sormessa nyt kuusi vuotta. Hiukan on kolhuja muttei näkyvästi. Hopeasta yleensä sanotaan että on pehmeä materiaali. Silti pysynyt kirkkaana ja ovat mielestäni edelleen kauniit. Miehen titaanisormus on vähän tummempi. Titaanisormusta ei tietääkseni saa kovin kirkkaana joten siitäkin syystä päädyin hopeaan kun tykkäsin väristä enempi.
 
viieras
Mulla on titaanisormus- ne teräksiset näytti jotenkin tosi halvoilta kaupassa mitä ne toki pääasiassa olikin. Varmaan siitäkin olisi kivan saanut. Hyvin on kestänyt käyttöä ja asiansa ajanut. Valkokultaista pelkäisin käyttää, kun meinaa nuo sormukset joutua mulla hukkaan aina...
 
Outlet harmaana
Löytyy titaaninen kihlasormus ja vihkisormus on tekeillä, titaanista sekin. Nämä siis teetetään korusepällä. Saa juuri sellaisen kun haluaa, mutta on se toki kallistakin.
 
"milli"
ei mun nikkeliallergiani ole ainaksan valkokullasta reagoinut. ja huom. aikoinaan jouduin teippaamaan farkun napit ettei nahka ns palanut. nykyaanhan nikkelia ei niinkaan kayteta. ma haluaisin kivesta sormuksen mut rikkoutuvat pirut niin jelposti. puinen olis myos kaunis.
 
kultaseppä
Titaania ja terästä ei voi muokata jälkikäteen (voi yrittää, metalli palautuu usein alkuperäiseen muotoonsa) ja ihmisen käsi pysyy harvoin samanlaisena läpi elämän. Siksi työstettävämpi materiaali kuten hopea tai kulta on kannattavampi ratkaisu tulevaisuutta ajatellen.
 
keraaminen
Meillä kihloina Bosien High tech ceramic sormukset. Nämä valittiin ulkonäön ja sen vuoksi kun eivät naarmuunnu vaan pysyvät aina virheettömän kauniina. Ne meillä nyt kolmisen vuotta ovat sormissa killuneet eikä jäljen jälkeä ole niihin tullut vaikka isännälläkin ottaa välillä kovastikin töissä rinkula osumaa. Vihkisormuksena mulla on titaaninen sormus jossa on hopeinen ja musta keraaminen ohuempi raita/rengas, sormukseen on myös titaaniosaan upotettu yksi timantti, muistaakseni Utahista tilattiin kun lähempää ei mielestä löytynyt.
Kauniina ovat säilyneet jo monta vuotta ja ovat juuri meidän tyyliset.
 

Yhteistyössä