Olen hyvin yksinäinen ja nyt olen alkanut puhua itsekseni - pitääkö tästä huolestua?

  • Viestiketjun aloittaja tästäkö se alkaa
  • Ensimmäinen viesti
tästäkö se alkaa
Niin siis elän yksin eikä minulla ole ystäviä. Käyn kotona päässäni paljon mielikuvituskeskusteluja. Nyt olen alkanut puhua noita joskus ääneen, ei koko keskusteluja vaan jonkun lauseen tai sanan sieltä täältä ja elehdin myös. Onkohan tämä nyt sitten hulluuden alkua?
 
Jos oot
niin kannattaa olla varovainen. Mulle lääkäri sanoi, että niille äänille pitää vastailla ja puhua, mutta mun psykoosi alkoi vaan syventyä ja pahentua sillä ohjeella. Nyt lääkitys päällä ja ainakin välillä parempi olla. Nyt mulle on oikeesti tainnu kehittyä joku sivupersoona. Ihan hauskaa, mut ihmiset voi pitää outona.
 
fghj
Itsekin joskus tuota tein vähän ja eiköhän se ole vaan jonkinlainen puhumisen tarve jota täytyy harrastaa sitten yksin jos ei muitakaan ole, psykoosi on sitten ihan eri juttu.
 
tästäkö se alkaa
En siis (ainakaan luullakseni?) kuule ääniä, vaan kuvittelen vaan keskusteluja. Teen tätä vain kotona ollessani esim iltaisin ja ulkona mielikuvitusjutut unohtuvat.
 
vierastanen
Ei tuossa mitään outoa ole. Jos on tärkeä asia, niin sitähän täytyy työstää. On myös jokin terapian muoto, jossa kirjoitetaan muistiin keskustelut itsensä kanssa ja mieluusti väittelyn pohjalta.
 

Yhteistyössä