Maistraattivihkiminen ja pienet juhlat sen jälkeen, vinkkejä?

  • Viestiketjun aloittaja vihille aikova
  • Ensimmäinen viesti
vihille aikova
Lähinnä mietin, kuinka juhlava voi olla maistraatissa, mulle tulee musta pitkä mekko ja korkokengät joissa hillittyjä niittejä. Hiukset pidän auki, tupeeraan hiukan ja sivujakauksella, väri viininpunainen. Onko hääkimppu naurettava? Entä hiuskoriste, millainen sopisi? En ole siis mikään prinsessatyyppi, ehkä enemmän vähän rokahtava, mutta en halua olli yliampuvakaan, vaan tyylikäs ja naisellinen.
 
Teet niistä häistä ihan just sun (teidän) näköiset. Eiköhän siellä ole joka lähtöön porukkaa käynyt kolmen minuutin vihkimisissä ennen teitäkin. Jos haluat kimpun, sen otat, ei siinä sen kummempaa.

Onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Maistraattiinhan voi laittaa vaikka jonkun jättimäisen pitsisen hääpuvun jos haluaa :) Sinnehän voi kutsua vieraatkin. Maistraatti ei eroa kirkossa naimisiin menosta oikeastaa ollenkaan, jos rupeaa pohjimmiltaan miettimään, ei pelkästään papin aamenta varten tarvitse pukeutua pukuihin ;)

Itsellä oli viininpunainen mekko, miehellä musta kauluspaita viininpunaisella solmiolla ja farkut. Hääkimppua ei ollut, enkä halunnut hiuskoristeita. Kaksi todistajaa oli mukana ja seuraavana päivänä vietettiin häitä (+pikkujoulut ja tuparit) Tais meillä sentään pöydässä olla ruusukimppu, vihkitodistus ja kynttilä :)
 
Outlet harmaana
Kyllä itse ajattelin kimpun hankkia ja mekkokin on ihan häämekko, tosin lyhyt. Käyn kampaajalla ja meikissä. Eli ihan normisetti hääjuhlaan, vaikka maistraatissa onkin eikä kirkossa.
Musta hääpuku on kyllä vähän outo valinta, miksei vaikka viininpunainen tms.
 
"muumimamma"
Meidät vihittiin maistraatissa, mulla olu viininpunainen, pitkä puku, hiukset auki, mustat kengät ja oli hääkimppu. Miehellä farkut ja paitapusero. Juhlat reilulle 40 hengelle mökkimäisellä veljespirtillä järven rannalla, rentoa yhdessäoloa, karaokea vetämässä ammatti dj, hyvää ruokaa,juomia, saunottiin ja uitiin ja tietty laulettiin, tansittiin. Jotain ohjelmaakin oli., mm. Morsiamenryöstö. Jälkeenpäin kaverit kehui että oli kivan rennot hääjuhlat ja olivat viihtyneet tosi hyvin. Yövyttiin juhlapaikalla osan juhlaväen kanssa, juhlittiin aamuun saakka, ja vielä seuraavaa päivääkin, saunortiin ja uitiin lisää. Tosi kivat juhlat oli meillä :)
 
"milli"
musta haapuku on petinteisempi kuin valkoinen. ja parempi kuin joku viininpunainen. sinne saa pukeutua juuri kuten itse haluaa. muista et vihkijan voi kutsua myos lahes minne vain. haluaisin itse pienen intiimin juhlan mut jo ihan lahi suku on 40henkee plus muutama paras ystava perheineen tulee helposti se 60-70henkea. ja vaikka mentais kaksin ja karattais maailmalle niin jottain kahvikekkeria pitais vasata koska muuten kaikki suuttuu enka sitakaan halua. ja toisaalt tahdon itsekin juhlat. mut joku ravintola tai pitopalvelu vois olla helppo.
 
"milli"
ja laittaisin tuon mustan puvun kanssa valkoisen hiuskoristeen missa on harsoa. tai musta jos vaaleat hiukset. sit kimppu vois olla myos valkoinen. tois kivaa kontrastia mustaan. tummapunainen tms on liian raskas ja tylsa.
 

Yhteistyössä