Te joilla tiukkaa ostaa joululahjat!!! HuomHuom!

  • Viestiketjun aloittaja "henni"
  • Ensimmäinen viesti
"henni"
Te joilla oli viime jouluna rahat loppu, eikä ollu varaa ostaa jouluruuhkissa lapsille lahjoja!

HuomHuom! Nyt on vielä hetki aikaa mennä alennusmyynteihin ja ostaa muutamalla eurolla lelut valmiiks! Lelut, pelit, halvalla lähtee ja eiku pakettiin! Jostai varastomyymälöistä saattaa ihan hyvin löytää vielä vaikka liukureitakin.

Nyt on SE aika tasata joulun menoja!
 
mä...
Mihin saatte piilotettua lahjat näin pitkäksi aikaa? Koska ketju koskee heitä, joilla on taloudellisesti tiukkaa, voisin kuvitella teidän asuvan aika pienissä asunnoissa. Ja miten tiedätte, mitkä asiat kiinnostaa lapsia sitten jouluna ja mikä silloin on se lapsen hartain toivelahja? Meillä se muuttuu lähes viikottain :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30088823:
Mihin saatte piilotettua lahjat näin pitkäksi aikaa? Koska ketju koskee heitä, joilla on taloudellisesti tiukkaa, voisin kuvitella teidän asuvan aika pienissä asunnoissa. Ja miten tiedätte, mitkä asiat kiinnostaa lapsia sitten jouluna ja mikä silloin on se lapsen hartain toivelahja? Meillä se muuttuu lähes viikottain :D
Anteeksi kun vastasin, meillä ei ole tiukkaa mutta ostan lahjoja valmiiksi jos niitä vastaan tulee aleissa. Legot on takuuvarmoja hankintoja.
 
"Laila"
Mä taas suosittelen ihan tavallista säästämistä kaikille. Eikä lapsillekaan tarvi lahjoja ylenmäärin hommata. Meillä on kaks lahjaa per lapsi ja hienosti riittänyt joka vuosi. Päälle ne mitä sukulaiset ja tuttavat antaa. Lapsia neljä.
 
"Wieras"
Kiva huomata että joku muukin ostaa. Mies pitää mua ihan hulluna kun nytkin vaatehuoneessa odottaa poikaa kauko-ohjettava joka oli 30€ alessa ja tytölle tilasin eilen baby bornin kun oli 15€ tarjous. Lelut varsinkin vaan korkeintaan kallistuu mitä lähemmäs joulua mennään. Rahaa ei nyt koskaan kauheasti ylimääräistä siksi kannattaakin lahjoja ostella vähitellen eikä yrittää saada ostettua kaikkia just ennen joulua.
 
Vieeras
Miten sitä rahaa on nyt enemmän, kuin joulukuussakaan. Jos ei ole yhtään rahaa, ei ole, vaikka miten olisi alennusmyynnit.
Jos ei ole varaa viettää joulua niin sitten ei vietetä.

Silloin kun meillä oli tiukempaa se ei tarkoittanut ettei olisi yhtään rahaa, sitä rahaa vaan jäi aika vähän pakollisten menojen jälkeen. Mulle oli kuitenkin silloin ihan hyvä ratkaisu säästää jo hyvissä ajoin ja ostaa lahjat vaikka -50-70% alennuksista jo loppukesästä ja syksystä. Sai kuitenkin edullisemmin kuin just ennen joulua ja ne marras-joulukuusta nipistetyt rahat pystyi käyttämään ruokiin.

Samanaikaisesti mulla oli kavereita jotka kesällä nauroivat mut pystyyn miten joku nyt vielä joulua edes miettii. Sitten joulukuussa itkettiin kun ei ole rahaa mihinkään ja pyydeltiin vanhemmilta avustusta että lapsenlapset saisi edes pari lahjaa ja jotain jouluruokaa. Mä olin tietty se kaiken valmiina saava kermaperse kun mun ei tarvinut edes lasten lahjoja miettiä. Tulot näillä kavereilla oli isommat kuin meillä mutta mitään ei kuulemma jäänyt koskaan käteen.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30088823:
Mihin saatte piilotettua lahjat näin pitkäksi aikaa? Koska ketju koskee heitä, joilla on taloudellisesti tiukkaa, voisin kuvitella teidän asuvan aika pienissä asunnoissa. Ja miten tiedätte, mitkä asiat kiinnostaa lapsia sitten jouluna ja mikä silloin on se lapsen hartain toivelahja? Meillä se muuttuu lähes viikottain :D
Vaatekaapin yläkaappiin tavaroiden taakse, se on ollut hyvä paikka jo vuosia, itsekin tarvitsen porrasjakkaran sinne yltääkseni.

Ja perinteisesti ostin monta vuotta legoja puoleen hintaan syyskuussa, nyt viime vuosina ei tuo lelukauppa ole enää tuota tarjousta pitänyt. Aikaisemmin myi niitä aina yhtenä lauantaina.
 

Yhteistyössä