Vauva tulossa syksyllä ja hirveä (koiran)pentukuume! Miten kuumetta lievitetään?

  • Viestiketjun aloittaja pentukuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
pentukuumeilija
Olen pitkään haaveillut tietyn rotuisesta kolmannesta koirasta, mutta mies ei ole ajatuksesta innostunut, sillä olemme viimeiset pari vuotta yrittäneet vauvaa. No nyt olen raskaana, mutta pentukuume on silti aivan hirveä. Läheiset ovat ehdottomia, että pentuhaaveet on nyt unohdettava muutamaksi vuodeksi (haluaisimme toisen lapsen mahdollisimman pian), mutta miten voisin lievittää tätä pentukuumettani, joka kohdistuu siis nimenomaan tuohon tiettyyn rotuun, josta saisin upean harrastuskaverin?
 
Mitä sä teet sillä upealla harrastuskaverilla nyt, kun se harrastaminen on muuttumassa astetta hankalamaksi toteuttaa?

Painin itsekin saman asian kanssa tuossa keväällä, kun olisi ollut mahdollisuus ihan huippupentuun ja kovasti mieli teki tilaisuuteen tarttua. Mutta kun jaloissa pyörii jo 2 koiraa ja pieni vauva, niin ei sen pennun ottaminen olisi ehkä maailman järkevintä ollut.

Nyt vauva on 10kk ja treenaan taas aktiivisesti. Kyllä tässä se pentukin olisi mukana menossa mennyt, mutta kyllä mä kuitenkin otan sen pennun mieluiten vasta sitten, kun tilanne on se, että perheen kaikki (terveet) koirat kisaavat mielestäni riittävän korkealla ja lapsetkin ovat senvertaa kasvaneet, että tavoitteelinen harrastaminen onnistuu kunnolla.

Ensi kesälle olisi taas tulossa pentue, jonka perään olen kärkkynyt. Riippuu miten nopeasti etenen koirieni kanssa, että onko tuokaan sitten vielä paras heti uudelle pennulle. Kun haluan tosiaan nauttia myös näistä jo olemassaolevista...pennut on kivoja, mutta mikään ei voita aikuista, hyvin toimivaa koiraa, jonka kanssa on mukava tehdä töitä, koska se jo osaa.
 
vier
Vauvan synnyttyä et ehdi alkuun panostamaan pentuun tarpeeksi, joten järkevintä on lykätä pennun hankintaa kunnes saatte vauva-arjen sujumaan. Näin siis parasta sinulle, vauvalle sekä pennulle.
 

Yhteistyössä