asuuko joku ajokortiton ihminen syrjemmällä seudulla,tai muuttaisitko paikkakunnalle

Riippuu paikkakunnasta, elämäntilanteesta ja mitä kaikkea siitä alle 2km:n säteeltä löytyy. Periaatteessa 2km ei ole kovin paljon, mutta kyllä se talvipakkasilla ja sateella ärsyttää. Pyörä helpottaa tuollaisessa tilanteessa elämää keväästä syksyyn (ja lumettomina talvina).

Itse en silti todennäköisesti muuttaisi, koska tuo kuulostaa pikkupaikkakunnalta ja en halua muuttaa sellaiseen. Arvostan myös arjen sujuvuuden kannalta sitä, että on hyvä julkinen liikenne ja kaupat lähellä. Mutta ei se elämä mahdotonta ole ilman autoa pienelläkään paikkakunnalla.
 
Vierass
2 kilometriä on mitätön matka, mutta jos siihen päälle tulee lisää, niin se voi olla liikaa. Jos esim. käy töissä kauempana, niin siihen bussimatkojen tai junamatkojen päälle 2 km voi olla turhan pitkä matka. Jos paikka olisi muuten hyvä, niin kaksi kilometriä voisi vielä menetellä minulle, mutta kolme kilometriä olisi talvikelillä liikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;30089828:
kuinka teillä sujuu,siis että viekö miehes sua aina kaikkialle minne tarviit kyytiä?
Kyllä näin on. En tietenkään pääse minnekään silloin jos mies on töissä / muualla, mutta kun lasten kanssa olen kotona niin eipä siinä hirveästi haittaa ole. Jossakin vaiheessa on kyllä varmaan muutettava kaupunkiin tai hankittava se ajokortti, koska ei täällä loputtomiin voi olla. Sikäli hankala asuinpaikka nyt meillä.
 
aika hankalaksi voi mennä
Mietin vaan, jos aikuinen ihminen ei pääse kahta kilometriä esim. kauppaan jalan:D Maaseudulla asuvana kyllä ajokortti molemmille on ehdottomasti tarpeen, kumpikaan ei ole toisesta riippuvainen.
 

Yhteistyössä