Lastenvahdin palkka - MIELIPITEITÄ

  • Viestiketjun aloittaja "opiskelijaäiti"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelijaäiti"
Kiitos jo etukäteen kaikille kommenteista.

Meille on tulossa parikymppinen tyttö naapurista asumaan illoiksi-öiksi-aamuiksi
alakouluikäisten lasten (kaksi kpl) seuraksi syyskuussa viikoksi (viideksi yöksi).
Lapset osaavat omatoimisesti lähteä ja tulla koulusta, tehdä läksyt yms. Lastenvahdin/seuralaisen täytyy olla meillä vain yötä, tietenkin katsoa vähän
perään, auttaa vähän ruokien kanssa (teemme yhdessä lasten kanssa
etukäteen valmiiksi ja osaavat kyllä itsekin) sekä olla puhelimen päässä
päivisin tarvittaessa. Tyttö asuu tässä lähellä muutenkin ja on päivät
omissa töissään.

Hän ei itse osannut esittää palkkatoivetta enkä minäkään osaa yhtään
ajatella. Olen opiskelijayksinhuoltajaäiti eli budjetti ei kovin ole joustava,
mutta hän on ihana tyttö ja olen iloinen, jos hän pääsee auttamaan.
 
Onko kyse siitä, että olet reissussa ja tuo lastenhoitaja hoitaa siis lapsiasi 5 vrk? Eli vaikka hän ei fyysisesti hoida lapsiasi silloin kun he ovat koulussa, on hän ikään kuin kuitenki lapsista vastuussa ja mikäli lapsi sairastuu kesken koulupäivän, hän hakee lapsen koulusta, vie lääkäriin ja on itse poissa töistään sitten lapsen sairauden vuoksi?

Pyytäisin hoitajaa kaikessa rauhassa miettimään omaa ajatustaan ja maksaisin sitten sen mukaan, mitä hän haluaisi. Tämä mahdollistaisi hyvin todennäköisesti myös sen, että hoitaja tulisi mielellään jatkossakin avuksi, mikäli apua tarvitsisin.
 
aa pee
Kyllä juuri näin. Itse joudun olemaan opintoihin liittyvällä kurssilla ja liian kaukana hoitamaan akuutit hätätapaukset, tosin silloin isäkin saattaisi tulla avuksi, mutta periaatteessa näin.
 
hohoho
Tuohan riippuu pitkälti tytöstäkin eli hoitaako innoissaan ja vapaa-ajan vietteeksi lapset. Vaiko kivana lisätienestinä..