Voiko Concerta voimistaa ahdistuneisuutta ja lisätä paniikkikohtauksia?

  • Viestiketjun aloittaja Tietääkö kukaan
  • Ensimmäinen viesti
Tietääkö kukaan
[QUOTE="hhh";30090264]Kyllä. Mua psykiatri varoitti että niin voi käydä, ja sitten vaihdetaan lääkettä. Mutta mulla ei käynyt niin, mulle se on sopinut.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Mihin lääkkeeseen vaihdettiin?
 
"hhh"
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö kukaan;30090278:
Kiitos vastauksesta. Mihin lääkkeeseen vaihdettiin?
Siis mulla ei tarvinnutkaan vaihtaa kun tuo concerta sopi mulle.. En tiedä mihin se olisi vaihdettu, jos ei olisi sopinut. Psykiatsri sanoi vain että vaihdetan johonkin, jos tarvitsee. Mulla on vaikea paniikkihäiriö ja siihenkin lääke, ja pelästyin kun psykiatri varoitti että concerta vai pahentaa kohtauksia. Mutta onneksi niin ei käynyt. Kysy sun lääkäriltä voisiko sen vaihtaa johonkin. Ei sun kuulu kärsiä siitä.
 
Tietääkö kukaan
[QUOTE="hhh";30090294]Siis mulla ei tarvinnutkaan vaihtaa kun tuo concerta sopi mulle.. En tiedä mihin se olisi vaihdettu, jos ei olisi sopinut. Psykiatsri sanoi vain että vaihdetan johonkin, jos tarvitsee. Mulla on vaikea paniikkihäiriö ja siihenkin lääke, ja pelästyin kun psykiatri varoitti että concerta vai pahentaa kohtauksia. Mutta onneksi niin ei käynyt. Kysy sun lääkäriltä voisiko sen vaihtaa johonkin. Ei sun kuulu kärsiä siitä.[/QUOTE]

Sori, luin liian pikaisesti viestisi. Mullaki on vaikea paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteitten pelko ym. Onneksi Concerta sopi sulle.
 
Tietääkö kukaan
Mikä lääke sulla on paniikkihäiriöön? Mulle on kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä, mutta ne ei oo pahemmin auttaneet. Suurimmasta osasta on ollu enemmän haittaa ku hyötyä.
 
"hhh"
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö kukaan;30090367:
Mikä lääke sulla on paniikkihäiriöön? Mulle on kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä, mutta ne ei oo pahemmin auttaneet. Suurimmasta osasta on ollu enemmän haittaa ku hyötyä.
Sepram. Se on mulla auttanut paremmin kuin mikään muu. Ei sekään täysin vie ahdistusta, mutta sen ansiosta pystyn normaalisti elämään.Eikä ole ollut haittavaikutuksia, se yllätti positiivisesti.
 
Tietääkö kukaan
[QUOTE="hhh";30090444]Sepram. Se on mulla auttanut paremmin kuin mikään muu. Ei sekään täysin vie ahdistusta, mutta sen ansiosta pystyn normaalisti elämään.Eikä ole ollut haittavaikutuksia, se yllätti positiivisesti.[/QUOTE]

Onnittelut toimivasta lääkkeestä. Mulle ei muistaakseni oo vielä Sepramia kokeiltukaan, vaikka tosi monia muita onki. Eikö edes painosi noussut?
 
"hhh"
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö kukaan;30090481:
Onnittelut toimivasta lääkkeestä. Mulle ei muistaakseni oo vielä Sepramia kokeiltukaan, vaikka tosi monia muita onki. Eikö edes painosi noussut?
Ei noussut, ja mä laihdutinkin sen aikana. Mulla on luonnostaan tosi kova ruokahalu ja lihon helposti muutoinkin, joudun vähän laskemaan kaloreita etten lihoisi. Sepram eikä concerta ei ole vaikuttaneet siihen. Joillakin concerta vie ruokahalun, sen sivuvaikutuksen mä olisin mieluusti ottanut.. Kannataa ehdottaa lääkärillä jos saisit kokeilla sepramia, jospa se toimisi sullakin. Siihen meni muistaakseni pari viikoa että se alkou vaikuttaa, sitten huomasin helpottaneen.
 
Tietääkö kukaan
[QUOTE="hhh";30090509]Ei noussut, ja mä laihdutinkin sen aikana. Mulla on luonnostaan tosi kova ruokahalu ja lihon helposti muutoinkin, joudun vähän laskemaan kaloreita etten lihoisi. Sepram eikä concerta ei ole vaikuttaneet siihen. Joillakin concerta vie ruokahalun, sen sivuvaikutuksen mä olisin mieluusti ottanut.. Kannataa ehdottaa lääkärillä jos saisit kokeilla sepramia, jospa se toimisi sullakin. Siihen meni muistaakseni pari viikoa että se alkou vaikuttaa, sitten huomasin helpottaneen.[/QUOTE]

Pitääpä kysyä lääkäriltä Sepramia.
 
Tietääkö kukaan
[QUOTE="hhh";30090513]Yhdellä ystävällä tosin sepram ei sopinut, teki hänet agressiiviseksi ja piti lopettaa. Niin yksilöllistä.[/QUOTE]

Niinpä! Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle.
 
Tietääkö kukaan
Mulla tällä hetkellä lääkityksenä Sertralin ja pahimpiin oireisiin Diapam. Oon pakosta syöny viimeaikoina enempi Diapamia, mutta en lähellekään suurinta sallittua määrää. Nykyään en pysty menemään edes kauppaan ilman Diapamia, ja siksi lähikuukaudet onkin menneet enimmäkseen kotona sisällä ja pihalla. En halua Diapam koukkua, joten siksi en mee sen avulla usein ihmisten ilmoille, vaan oon mielummin kotona.
 

Yhteistyössä