Pihakirppis+kahvibuffet?

  • Viestiketjun aloittaja "Minävain"
  • Ensimmäinen viesti
"Minävain"
Nuo pihakirppikset ovat nykyään aika suosittuja, varsinkin Siivouspäivänä, jolloin saman päivän aikana ympäri Suomea on paljon pihakirppiksiä. Mietinkin tässä, että te jotka järjestätte pihakirppikselle myös kahvibuffetin, niin myyttekö kahvia ja leivoksia/kakkuja/pullaa, vai saako niitä nauttia ilmaiseksi ostostelun yhteydessä?

Itse järkkäsin viime toukokuussa Siivouspäivänä pihakirppiksen jossa oli kahvitarjoilu, eli kahvi ilmainen, mutta sitten pullat ja kääretorttu oli 0,20-0,50€/kpl. Mitä mieltä olette tästä? Sitten taas itsre olin toisaalla asiakkaana pihakirppiksellä ja siellä kahvi ja pulla olivat molemmat maksullisia ja mulle tuli jotenkin vaivaantunut olo, kun mainostettiin, että täällä on myös kahvia ja pullaa, ja kun olin ottamassa askelta lähemmäs kojua, myyjä lisäsi, että myytävänä... Niin... Että miten on, onko törkeää pyytää rahaa siitä kahvista ja pullasta vai ei??

Siivouspäivä tulossa taas 30.8 ja mietin, että leipoisin kakkuja ja taas sitä kahvia tarjolle, mutta mites sen hinnoittelun kanssa? :D Pieni asiahan tämä on, mutta yleisön kommentteja otan mielellään vastaan! :) Kiitos! :)
 
maksan tottakai
Maksua vastaan tottakai! Mutta ei mitään ABC-hinnoittelua, vaan kohtuullista korvausta vastaan.

Saako pihakirppiksellä kahvinsa ostava ja juova myös käyttää talon vessaa? Kahvi tuppaa pissittämään...
 
"Minävain"
Se on kyllä mielestäni tärkeää, että on hinnoiteltu pullat yms. näkyvästi, jottei tule sellaista oloa, että onko ilmaista vai maksaako ne. Itselläni oli kyltti viimeksi. Ja tokihan vessaa saa käyttää, kun pyytää, mutta en erikseen ollut laittanut viimeksi mitään kylttiä wc:n sijainnista... Oletin että ihmiset osaa pyytää, jos tarvii käydä vessassa.
 
vierastanen
Mikset tarjoa kahvit sellaiselle, joka ostaa sinulta jotakin? Eikös tavoite ole päästä eroon kamoista? Ja jos joku haluaa ostaa kahvin myyt vaikka eurolla ? Pidät vain huolen, ettet myy mitään tavaraa alle eurolla :)

Pullista en osaa sanoa. Jos olet hyvä leipomaan ja teet nättejä leipomuksia voi niistä pyytää euron. Mutta älä enempää. Kun et kerran ole alv-velvollinen saati maksaisit myyntilasta mitään. Olen katsellut ahneita myyjiä ja kyllä niiden ohi menee, koska ei näytä olevan käsitystä realiteeteista.
 
"Minävain"
Eikö 1€ kahvikupposesta oli liikaa, ihan noin pihakirppishinnoissakin? :D Max. 0,50€ kehtaan pyytää/kuppi :) ja pullat ja kakut kans jotain 0,50€ tai kakkupalasta ehkä 1€. Tokihan on kiva tarjota ostaville asiakkaille kahvi, mutta viimekski oli vähä ryysistä meiän pihal, ni siinä on vähän vaikea seurata kuka on ostanut ja kuka ei. Kahvi oli sillon ilmaista, jotta saatiin sen voimin houkuteltua ihmisiä paikalle :) Loppujen lopuksi sitä ilmaistakin kahvia harvat ottivat, vaikka mainittiin sen olevan ilmaista ja kehotettiin ottamaan :) toki myös termarin päällä oli vielä lappu: kahvi 0€ :)
 

Yhteistyössä