Saako eskarista lapsi jotain tehtäviä kotiin tehtäväksi?

  • Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ovat saaneet kerran viikossa läksyä, eli pari tehtävää Kisu Pikkukuun tehtäväkirjasta. Mutta koulupöydät ovat meillä aivan turhia vaikka jokaisella sellainen on. Kaikki tekevät läksynsä keittiössä.
 
ei kait
Meillä ovat saaneet kerran viikossa läksyä, eli pari tehtävää Kisu Pikkukuun tehtäväkirjasta. Mutta koulupöydät ovat meillä aivan turhia vaikka jokaisella sellainen on. Kaikki tekevät läksynsä keittiössä.
Onko teillä niitä sitten kovinkin monta? Mä olen kuvitellu ettei sellaisia kukaan enää hanki, kun ei niille ollu meidänkään lapsuudessa käyttöä. Nyt kun vielä lastenhuoneetkin sisustetaan enemmän lasten mukaan, kuin sen "mitä pitää olla"
 
Meilläkin tuli yhdestä kahteen läksyä viikossa, mutta ei niiden tekemiseen koulupöytää tarvittu. Keittiönpöydän ääressä on väki läksynsä tehnyt, vaikka kahdella vanhemmalla onkin omat koulupöydät.
 
Onko teillä niitä sitten kovinkin monta? Mä olen kuvitellu ettei sellaisia kukaan enää hanki, kun ei niille ollu meidänkään lapsuudessa käyttöä. Nyt kun vielä lastenhuoneetkin sisustetaan enemmän lasten mukaan, kuin sen "mitä pitää olla"
Jokaisella on huoneessaan koulupöytä. Toiveena on ollut että myös piirtäisivät ja askartelisivat omilla pöydillään, mutta keittiöönhän ne tulevat. Minä en vain välittäisi aina olla raivaamassa ruokapöytää ennen ruokailua... Tai nykyään tietysti lapset raivaavat kun käsketään. Minä kyllä aikanani käytin koulupöytääni.
 
Henkilö
2 eri eskarista kokemusta, eikä ole koskaan tullut kotitehtäviä. Toisessa eskarissa kyllä oli käytäntö, että jos ei ehdi koulussa tehdä mitä siellä tehdään, ne voi jättää kotiin tehtäväksi. Mutta eipä kertaakaan tullut sellaista tilannetta.

Kyllä meillä vanhempi lapsi selvisi kakkosluokan kevääseen asti ennen kuin oman työpöydän sai... Suosikkipaikka läksyjen tekoon oli eteisen lattialla, vaikka siinä oli aikamoista kauttakulkuliikennettäkin:) (Olisi muuallakin ollut paikkoja tehdä, mutta sai tehdä missä halusi) Eikä vieläkään käytä pöytää läheskään joka kerta.
 
vieras..
Täällä tulee kerran viikossa läksyjä eskarista.
Meilläkin jonkinlainen pöytä jokaisessa lasten huoneessa. Mutta läksyt tehdään keittiön pöydällä, olohuoneen lattialla, meidän vanhempien mh: lattialla tai saunan lauteilla. Nuo kaks viimeistä siinä tilanteessa kun ei läksyn teko muuten suju (ollu yhdellä ongelmia niiden kanssa) . Isommat jotka asuu yläkerrassa niin tekee siellä läksynsä. Tosin epäilen että tekevät sängyssä eikä pöydällä.
 
"Nuuh"
Meillä tekevät omien pöytien ääressä tai jos pöytä on täynnä aarteita niin lattialla.

Eskarista tuli satunnaisesti tehtäviä kotiin. Opettaja alkoi niitä antamaan kun lapset pyysi :)

Meillä lapset on aina piirtäneet askarrelleet muovailleet yms omille pöydillä.
 

Yhteistyössä