Lapset on mainioita, kun alkavat kiinostua sukupuolten eroista

Eilen nuorimmaisemme suuttui ja sanoi että potkaisee äitiä kikkelille, totesin että minulla ei ole sellaista. Hämmästyi ja asia jäi siihen.
Aamulla nousin sängystä ja lähdin kävelemään vessaan ja ihmettelin mitä samainen lapsemme juoksee luokseni, kyykistyy ja katsoo tarkasti. Kuului vain että " ei äidillä ole oikeasti kikkeliä". Hämmästys oli suuri, kun isilläkin on joten miksi ei äidillä.

Elämän totuudet alkaa paljastua.
 
Hauska vaihe :D Meillä ollaan siinä pisteessä että jatkuvasti tulee tilaisuuksia joissa lapsukaiset saavat ihmetellä miten sukupolvien ja yksilöiden erot näkyy, mm. miten äidillä on erilaiset tissit tmv. kuin jollain toisella.

Viimeisin keskustelu joka alkoi lasten vertailusta tutun suureen rintavarustukseen meni suunnilleen näin:
4v: Äiti sulla on kyllä toooosi isot tissit.
Minä: Öö, no ei ne kyllä mitkään kovin isot ole.
5v: No ei, ne on oikeesti tosi pienet.
Mies: Oikein sopivan kokoiset on.
5v: Mut ainakaan ne ei roiku!

Kiitos kaunis lapsukainen :D
 
"Hilla"
Muistan kans tuon vaiheen esikoisen kanssa.
"Äidillä on pimppi, mulla on pimppi, iskällä on pippeli"
Kaupassakin kirkkaalla ja kuuluvalla lapsen äänellä erään miehen kävellessä ohi, tyttö huudahti "tuollakin sedällä on pippeli"!! Sillä hetkellä äitiä nauratti ja vähän nolottikin..

Kuopus on vasta 1v3kk ja poika. Katsotaan miten hänen kanssaan nää asiat menee.
 
Nannan äiti
Meillä tyttö 2v7kk joku aika sitten saunareissulla " Nanna pippi, äiti pippi. Ikkä ikkä... tyttö katsoo isänsä alapäätä mietteliään näköisenä, kunnes sanoo iloisesti ikkä tahvi (sarvi). Tytön puheenkehitys on vähän hitaanpuoleista.
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
vvvvieras
Mies tuli suihkusta ja lapsi (silloin hiukan alle 3v) kysyi isältään että: ''mikä toi roikkuva on?'' ja mies vastasi, että pippeli se on, kaikilla miehillä ja pojilla on tällainen. Lapsi oli hetken hiljaa, tuijotti sohvalta huoneen ovella olevaa iskää, käänteli päätään ja totesi: ''sillä on korvat.''
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
vierass
hauskoja juttuja. meillä tyttö kaiveli kylvyssä alapäätään ja hoki mikä mikä. kerroin tytölle, että se on pillu. illalla vaippaa vaihtaessa tyttö katseli pilluaan, ja pohti tämä on tämä on PULLA.
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
minä itte
Meidän keskimmäisemme, poika, on kohta 4 vuotta ja vasta viime aikoina hän on suorittanut näitä vertailujaan. Tuumasi että "X (pikkusiskonsa ) on vielä pieni mutta kohtu on jo olemassa. Miksei oo rintoja ollenkaan, eihän X voi koskaan imettää vauvaansa kun ei oo rintoja?"

Poika on nyt muutaman päivän ajan hoitanut antaumuksella pehmopeikkoa, vaihtaa sille säännöllisesti vaipat (nuken housut) ja kantaa sylissään. Imettää nukkea ja eilen illalla kertoi "vaikka mä oonkin poika niin kun mä oon tän äiti nyt niin mä imetän tätä"

Aamulla herättyään kertoi vakavissaan "oli aika kamala yö, tää heräs syömään monesti, kolme kertaa mun oli noustava imettämään ja kun mun rinnat on niin pienet niin mä en meinannu pimeessä nähdä missä ne on".
Kysyin että eikö se peikko ihan itse löydä sitä rintaa niin poika vastasi "löytää joo mutta mun on nähtävä että tää imee kanssa kun pojan rinnoista ei paljoa maitoa tuu kun eihän pojilla oo niitä maitovaroja"

Serkkunsa on pieni vauva ja ilmeisesti tämän vauvan näkeminen viikko sitten herätti "hoivavietin" uudestaan, poika hoivasi nukkevauvaa kun pikkusisko oli syntynyt mutta se jäi sitten pois.

Kuukausi sitten poika kyseli miksi miehillä on pippeli ja kivekset, kerroin sitten että kiveksissä on ne vauvan siemenet jotka sitten äidin kohdussa kasvavat vauvaksi. Ihan itse poika keksi että "ja ne menee sinne kohtuun pippeli-putkea pitkin". Asiasta ei tarvinnut tälläerää sen enempää puhua, ei poikaa kiinnostanut miten ne siemenet sitten lopulta päätyvät kohtuun. Luultavasti yrittää ottaa asian puheeksi jossain sellaisessa paikassa jossa minä en mielelläni pitäisi "luentoa" ihmisen lisääntymisestä...varmaan kaupan kassajonossa tai ravintolassa...sitä päivää jännityksellä odottelen...
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
Alkuperäinen kirjoittaja Nannan äiti;30113990:
Meillä tyttö 2v7kk joku aika sitten saunareissulla " Nanna pippi, äiti pippi. Ikkä ikkä... tyttö katsoo isänsä alapäätä mietteliään näköisenä, kunnes sanoo iloisesti ikkä tahvi (sarvi). Tytön puheenkehitys on vähän hitaanpuoleista.
Oon lukenu jostain ennenkin.. Ootko facessa lasten suusta ryhmässä?
 
"Tyttö ja poika"
Poika katsoi tarkasti kun vaihoin tyttö vauvalle vaippaa ja sano kysyvän näkösenä "pippeli" vastasin "vauva on tyttö, tytöillä ei oo pippeliä" poika "vauva menny likki". vastasin "ei vauva oo rikki" "vain pojilla on pippeli, tytöillä ei oo pippeliä" poika rupesi hokemaan "poika pippeli tyttö ei pippeli, poika pippeli tyttö ei pippeli... oli vähän aikaa hiljaa ja huusi "ÄITI OTTAA PIPPELI KAUPATTA" JIPIII JIPII "VAUVALLE PIPPELI KAUPATTA" JIPII JIPII..
 

Yhteistyössä