sain tietää olevani raskaana

  • Viestiketjun aloittaja apua!!!
  • Ensimmäinen viesti
apua!!!
Sain eilen tietää olevani raskaana rv 19, ja ennenkuin joku tulee sanomaan että miten et muka tiennyt niin ei mitään erilaisia tuntemuksia, kuukautiset normaalisti ja eilen löytyi ultrassa viikkoja vastaava sikiö. Nyt minua huolettaa se että olen eiliseen asti polttanut askin päivässä tupakkaa, alkoholia en ole käyttänyt kun en käytä muutenkaan. Selviääköhän lapseni :(
 
"Helmi"
Nyt sitten tupakat roskiin ja savuttomana jatkat =)
Oliko sikiöllä ultrassa kaikki ok?

Ei yhdessäkään raskaudessa tiedä, selviääkö sikiö. Siihen pitää vaan yrittää luottaa.

Tsemppiä jatkoon ja isot onnittelut :flower:
 
HippuTAR
No aika moni polttaa askin päivässä vaikka tietää olevansa raskaana. Sä et tiennyt etkä voi sille asialle nyt enää mitään. Nyt sit vaan elät terveellisesti niin sillon oot parhaas tehnyt etkä enempää voi. Älä stressaa äläkä syyllistä itseäsi asiasta jota et ole tietoisesti tehnyt.

Ja mulla on ystävä joka huomasi olevansa raskaana suht samoilla viikoilla ja sit yks tuttava joka huomasi olevansa raskaana jossain rv. 38 tienoilla. Molemmat ihan järki-ihmisiä, molemmat ennenki ollu raskaana, molemmilla vakityö ja vakaa parisuhde. Eli ei syitä uskotella itselleen ettei ole raskaana vaan ihan aidosti eivät tajunneet. Toisella menkkoja ei tullu juuri koskaan hormoonitoiminnan häiriön vuoksi, toisella pillereitten takia. Joten menkkojen puuttuminenkaan ei ollut epäilyttävää.
Tämä vaan sen takia ku kumminki tulee huutelijoita jotka väittää ettei oo mahdollista päästä puoliväliin raskautta huomaamattaan.
 
voi voi
Kyllä sä varmasti jotain haittaa olet saanut aikaiseksi. Se että ultrassa on asiat hyvin tai sillon kun lapsi on 5 vuotias ei takaa että tupakoinnillasi ei olisi vaikutuksia. Itse olen +30 v nainen, äitini tupakoi paljon odottaessaan minua ja sen kyllä huomaa-selittämättömiä allergioita, iho-oireita, hengitysoireita, vaikeus tulla raskaaksi, lukihäiriöitä yms mukavaa. Suurin osa näistä on puhjennut vasta aikuisiällä. Että kyllä, tunne syyllisyyttä.
 
"niinpä"
Kyllä sä varmasti jotain haittaa olet saanut aikaiseksi. Se että ultrassa on asiat hyvin tai sillon kun lapsi on 5 vuotias ei takaa että tupakoinnillasi ei olisi vaikutuksia. Itse olen +30 v nainen, äitini tupakoi paljon odottaessaan minua ja sen kyllä huomaa-selittämättömiä allergioita, iho-oireita, hengitysoireita, vaikeus tulla raskaaksi, lukihäiriöitä yms mukavaa. Suurin osa näistä on puhjennut vasta aikuisiällä. Että kyllä, tunne syyllisyyttä.
Mulla myös sama juttu,valitettavasti äitini poltti koko raskaus ajan kun odotti minua,samoin kun poltti kun odotti sisaruksiani ja myös meidän äiti poltti runsaasti.

Mutta meillä on onneksi käynyt onni,mulla ja neljällä sisaruksellani.
Ei ole mitään selittämättömiä eikä muitakaan ihottumia,ei ole hengitysvaikeuksia ei niin mitään ja ikää mulla jo 37,isoveljeni jo 45.

Että näin.Ja en siis todellakaan puolustele röökin polttamista,päinvastoin!
Kerron vaan siksi,että ei se automaattisesti noin mene,miten sulla on valitettavasti käynyt.Olen kyllä pahoillani sun puolesta ja ehdottomasti sitä mieltä että tupakka ja raskaus ei kuulu yhteen,mutta turha tässä kait ap:ta on syylistääkkään,vai mitä?
 
miksi aapeen pitäis tuntea syyllisyyttä kun se ei kerran tiennyt olevansa raskaana?? toi yhtälö ei nyt vaan toimi. silloinhan kaikkien ihmisten maailmassa pitäisi vähän niinkuin varalta tuntea syyllisyyttä kaikista päihteistä, jos sattus vaikka olemaan raskaana. syyllistäjät, ei ole aapeen vika, että teillä sattu olemaan paskat mutsit!
 
affa
No tietysti tupakointi raskausaikana on pahaksi ja voi aiheuttaa lapselle kaikenlaista mutta sä et tiennyt olevasi raskaana. Turha ruveta kantamaan syyllisyyttä siitä, sillä menetät mielenrauhasi ja se vasta lapselle pahaksi on. Kunhan nyt lopetat tupakoinnin niin voit sanoa tehneesi parhaasi lapsesi hyväksi. Onnea raskaudesta, älä murehdi asioita mitä et enää voi muuttaa.
 
hhhhhh
Kyllä sä varmasti jotain haittaa olet saanut aikaiseksi. Se että ultrassa on asiat hyvin tai sillon kun lapsi on 5 vuotias ei takaa että tupakoinnillasi ei olisi vaikutuksia. Itse olen +30 v nainen, äitini tupakoi paljon odottaessaan minua ja sen kyllä huomaa-selittämättömiä allergioita, iho-oireita, hengitysoireita, vaikeus tulla raskaaksi, lukihäiriöitä yms mukavaa. Suurin osa näistä on puhjennut vasta aikuisiällä. Että kyllä, tunne syyllisyyttä.
Ja sä tiedät varmaksi, että noi kaikki sun ongelmat johtuvat siitä, että sun äitisi on tupakoinut sua odottaessaan? Mullakin on allergioita ja iho-oireita vaikkei mun äiti polttanukkaan... Sitä paitsi ap:n raskaus on vasta puolessa välissä eli koko raskausaika ei oo menny poltellessa.
 

Yhteistyössä