Mun pitäis saada exän OIKEAT tulot tietooni, MITEN?

  • Viestiketjun aloittaja Riittää valehtelu
  • Ensimmäinen viesti
"Uniikki"
Eiköhän ne sossussa selvitä ne oikeat tulot? Ainakin niissä tapauksissa, joista minä tiedän, on jokainen elarikäsittely vaatinut kaikki mahdolliset liput ja laput elämisestä - myös niistä palkkatuloista.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
a...p
[QUOTE="Uniikki";30114129]Eiköhän ne sossussa selvitä ne oikeat tulot? Ainakin niissä tapauksissa, joista minä tiedän, on jokainen elarikäsittely vaatinut kaikki mahdolliset liput ja laput elämisestä - myös niistä palkkatuloista.[/QUOTE]

Ei lastenvalvoja selvittänyt tuloja. Edes pyynnöstä. Ihmettelin. Lapsen isä on nostanut veroprossan korkeaksi, että saa loppuvuodesta 1-2 kuukautta palkan verottomana. Näyttäisi kuukauden palkkatilinauhan, mikä ei vastaa oikeita lukuja.
 
"Uniikki"
Onko muka noin isoja eroja näissä asioissa eri paikkakuntien kesken sitten? Mistä ne muuten siellä sossussa voisi asian selvittää, elleivät asianmukaisista dokumenteista? Eihän ne omasta päästäänkään voi lastenvalvojat niitä summia papereihin keksiä...
 
asdfgg
[QUOTE="vvv";30114145]Eikös verotiedot ole nykyään julkisia[/QUOTE]

Joo ovat julkista tietoa. Ei vaadi suurta selvittelyä. Monissa verotoimistoissa on tietokone, jolta verotuloja voi selailla.
 
a...p
[QUOTE="Uniikki";30114153]Onko muka noin isoja eroja näissä asioissa eri paikkakuntien kesken sitten? Mistä ne muuten siellä sossussa voisi asian selvittää, elleivät asianmukaisista dokumenteista? Eihän ne omasta päästäänkään voi lastenvalvojat niitä summia papereihin keksiä...[/QUOTE]

No meidän lastenvalvoja halusi tehdä sopimuksen ilman dokumentteja. Vaikka minä niitä vaadin. Koko ajan mietti vain sitä, että mikä on yleinen taso elareissa. Ei ollenkaan meidän todellisia tuloja. Sanoin moneen otteeseen, että mun tulot on 600 e, ja isän ainakin 4000 e. Mutta ei, ei se halunnut miettiä kuin sitä, että useimmiten maksetaan, ja miten nyt saadaan se kompromissisumma paperiin.

Kaksi kevättä meni taistellessa, kun ex ilmoitti, ettei halua maksaa elareita. Löysi muijan, jonka ylläpitoon tarvitsi rahat. Sanoi, että pitää puolet kuukaudesta lasta. Mä sanoin, että okei. se on sitten jokainen pitkä vapaa sulla, niin tulee täyteen puolet. Mutta silloin olin pilkunnussija :D

Nyt tilanne on se, että isä on niin kusiää, ettei lapsi halua olla siellä.
 
jiouio
Ei lastenvalvoja selvittänyt tuloja. Edes pyynnöstä. Ihmettelin. Lapsen isä on nostanut veroprossan korkeaksi, että saa loppuvuodesta 1-2 kuukautta palkan verottomana. Näyttäisi kuukauden palkkatilinauhan, mikä ei vastaa oikeita lukuja.
Tilinauhassa näkyy kyllä koko vuoden palkkakertyma ja useimmiten koko edellinenkin vuosi.

Isän elatusvelvollisuus rajoittuu lapseen, ei ex-puolisoon.
 
a...p
Ei sun tarvitse niitä tuloja tietää. Jos lastenvalvoja on asian selvittänyt niin sillä mennään. Itse tiedän aiemman perusteella suurinpiirtein arvioida mitä ex saa päivätyöstään ja sillä perusteella maksaa, olen aika vakuuttunut että sillä on muitakin tuloja kun on niin yrittäjähenkinen, mutta mitäs se mulle kuuluu jos se haluaa ylimääräisen aikansa käyttää rikastumisen yrittämiseen, harrastus se on siinä missä muutkin.
Ei ole selvittänyt. Kun koko ajan jankattiin siitä, että paljonko yleensä maksetaan. Tuloista viis.
 
"hopsan"
No paljonko sitten tällä hetkellä elareita saat? Mietin vaan sitä, että onko ne laskettu lähellekään oikein kuitenkin sitten tuollaisen arvion perusteella? Kummastelen kyllä paikallisen sossun toimintaa kovasti, jos ei kerran yhtään ole virallista tietoa kyselleet. Vähän jopa uskallan epäillä, etteikö isän olisi niitä dokumentteja mukamas pitänyt jossakin vaiheessa esittää..
 
a...p
Hmm..Yhtä paljon se lapsi on isänkin vastuulla. Miksi äidin pitäisi yksin maksaa kaikki, myös se mahdollinen isompi asunto (+vesi, ruuat, yms...) harrastukset, jne. ? Niitä vartenhan elatusmaksut ovat, lapsesta koituvia kuluja varten..
Elarit on kyllä niin punainen vaate tällä palstalla :D On se jännä, että vanhemmat ei lähtökohtaisesti ajattele lapsensa parasta.
 
a...p
[QUOTE="hopsan";30114411]No paljonko sitten tällä hetkellä elareita saat? Mietin vaan sitä, että onko ne laskettu lähellekään oikein kuitenkin sitten tuollaisen arvion perusteella? Kummastelen kyllä paikallisen sossun toimintaa kovasti, jos ei kerran yhtään ole virallista tietoa kyselleet. Vähän jopa uskallan epäillä, etteikö isän olisi niitä dokumentteja mukamas pitänyt jossakin vaiheessa esittää..[/QUOTE]

Juu, ei ole taatusti tarvinnut näyttää, koska munkaan dokumentteja ei ole missään vaiheessa katsottu. Meillä ei ole tällä hetkellä voimassa olevaa sopimusta elarista, isä maksaa mitä haluaa.
 

Yhteistyössä