Kertokaa nyt joku, että miten niitä ystävyyssuhteita pidetään yllä

  • Viestiketjun aloittaja turhautunut ystävä
  • Ensimmäinen viesti
turhautunut ystävä
(Tilanne siis se, että minä olen lapseton, ja ystävilläni on lapsia)

Ja ongelmana on se, että en enää edes tiedä, mitä nämä ystäväni minulta odottavat. Kun ollaan yhteyksissä, niin koko ajan tulee valitusta siitä, että kun ei sustakaan ikinä kuule mitään, ja miksi et ole käynyt kylässä, ja niin pois päin.

No, ei siinä muuten mitään olisi, ja mielelläni kävisin kylässä ja pyytäisin tulemaan vierailulle (siis myös lapsien kanssa) ja soittelisin ja juttelisin, mutta sitten vaikuttaa aina käyvän niin, että tälle "lapselliselle" osapuolelle ei ikinä sovi. Ikinä ei ole aikaa, ja jos jotain koittaa sopia etukäteen, niin aina tuntuu tulevan jotain, mikä peruuttaa kaiken.

Ja älkää käsittäkö väärin. Ymmärrän hyvin, että lapset ja perhe luonnollisesti menevät etusijalle, mutta kun tässä alkaa tuntua näin ystävänä, että ei oikein enää edes tiedä, että mitä tässä nyt sitten pitäisi olla.
 
Oletko sanonut tuon ystävällesi? Siis että olet kyllä yrittänyt kutsua kylään ja tulla itsekin kylään, mutta kun heille ei oikein koskaan tahdo sopia?!?

Olen itse vähän huono pitämään yllä ystävyyssuhteita siinä mielessä, että en oikeastaan koskaan kyläile kenenkään luona. Ja meilläkin ihmiset käyvät erittäin harvoin. Mutta kun se nyt vaan on fakta, että lapset ja sitä myötä myös koti vie aika ison osan aikaa elämästä.

Kyllähän sitä saisi aikaa revittyä myös kyläilyyn, mutta en oikein viihdy kylässä. Olen ennemminkin ns. kotirotta. Ja kun nyt asiaa enemmän tässä istuessani pohdin, niin en oikeastaan tiedä mitään niin tylsää ja typerää, kuin kylässä istuminen. Ei mulla oikein tahdo tuo maltti riittää niin pitkään paikoillaanistumiseen...ennemmin olen liikkeellä :D

Ja onhan se kuitenkin melkoinen rumba, kun roudaan kaikki lapset sinne kyläpaikkaan. Siellä kun pitää olla koko ajan tuntosarvet pystyssä, jotta tietää missä kukakin lapsi menee. Ettei vauva saa mitään suuhunsa, johon voisi tukehtua ja jottei hän kaadu mitään terävää kulmaa päin. Tuo vilkas 4v saattaa löytää kynän, eikä sen jälkeen ole hauskaa enää kenelläkään. 5v on sentään ihan fiksu tapaus, mutta nuo pari pienintä kyllä pitää huolen siitä, että kyläreissusta on rentous kaukana :D

Hoidankin siis ystävyyssuhteitani pitkälti puhelimitse. Soitellessa voi saalla touhuta myös muuta, eli samalla kun juttelee puhelimessa, voi täyttää astianpesukonetta, viikata pyykkejä, tehdä ruokaa tai pyyhkiä pölyjä. Jotenkin se vaan sopii mulle paremmin :)

Näen kyllä ystäviäni, mutta en ns. kylässä. Käydään joko kaupassa, kirppiksellä, lenkillä, treeneissä tms. yhdessä. Mutta hyvin harvoin käydään ihan vain istumassa toisen kotona.
 

Yhteistyössä