Työvoimakoulutuksen keskeytys ja työharjoittelupaikka

  • Viestiketjun aloittaja Väärä ala
  • Ensimmäinen viesti
Väärä ala
Osaisiko kukaan teistä kertoa että voiko työvoimakoulutuksen keskeyttää jos saa muualta työharjoittelupaikan. Olen koulutuksessa ja muutaman viikon ollut siihen kuuluvassa työharjoittelussa ja olen huomannut että en sovi kyseiselle alalle. Olen kokoajan stressaantunut ja ahdistaa. Viikonloppuisinkin, kun miettii että maanantaina joutuu taas "töihin", tulee ahdistava tunne. Olen nyt koulutuksessa alalla jossa on pääasiassa asiakaspalvelua ja se minua eniten ahdistaa siinä. Luulin että se on työtä jota haluan tehdä ja joka sopii minulle, mut oon ollut väärässä. Olen ajatellut koittaa etsiä paikkaa alalta joka ei keskittyisi niinkään asiakaspalveluun.

Joten jos löytäisin itselleni muun alan yrityksestä harjoittelupaikan, niin olisiko mahdollista keskeyttää tuo koulutus ilman karenssia? Vai koskeeko se vaan palkallista työn saantia? Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi auttaa.
 
mä...
Sen tiedän, että jos lopetat tuon ilman pätevää syytä niin karenssi napsahtaa. Siihen en osaa sitten mitään sanoa, jos sulla on joku toinen paikka (siis muu kuin oikea työpaikka) valmiina.
 

Yhteistyössä