Miten saan miehen tajuamaan?

  • Viestiketjun aloittaja miten
  • Ensimmäinen viesti
miten
Sain myönteisen toimeentulotukipäätöksen kuukauden loppuun. Tämä tarkoittaa sitä, että sossu maksaa myös synnytyksen kulut varmasti jos synnytys tapahtuu jo esim. 37.-39. raskausviikolla. Sanoin tästä miehelle ja mies rupee huutamaan, että älä sotke vauvaa tähän ja aijotko rupee hyppii et syntyy nopeammin. Minä muka loukkaan miestä.

Miten saan miehen ymmärtämään, että hän loukkaa tämmöisellä minua suuresti, edes vihjaamalla vauvaa rakastavan äidin tekevän moista. Jo sekin loukkaa, että hän voi edes luulla moista lastaan syvästi rakastavasta viimeisillään raskaana olevasta äidistä. Itse en voisi edes kuvitella tekeväni mitään semmoista. Se olisi mielestäni sairasta! Miten saan miehen tajuamaan, että tämä sanomani sossujuttu ei tarkoittanut mitään muuta, kuin jossittelua siitä, että jos vauva sattuisi syntymään jo aikaisemmin, olisi päätös taattu, mutta jos ei syntyisi, ei tietenkään olisi. Eihän sitä voi tietää, että koska syntyy, ei kukaan voi tietää. Jos yritän sanoa jotain mies rupee huutamaan, kun ei usko vihoissaan sanomaani ja en tiedä uskooko muutenkaan, kun itse tulkitsi asian taas oman päänsä mukaan.

Tuli niin paha olo, että toinen voi luulla ja edes vihjata jotain noin kamalaa :(

Miten saan miehen tajuamaan?
 
Aet
No olisin mieki lopsinu ympäri korvia jos oisit mulle sanonu samoin. Tuo kuulostaa juuri siltä, että se kuka synnytyksen maksaa on niin tärkeää, että mitä väliä jos vauva syntyy ennen aikojaan. Voi taivas, mistä teitä sikiää.....
 
ap lisää
Sehän, jos vauva SATTUU SYNTYMÄÄN jo viikolla 37.-39. on AIVAN YHTÄ NORMAALIA, kun jos vauva sattuu syntymään viikolla 40.-42. Sitähän ei voi kumminkaan kukaan tietää, että koska synnnytys oikeasti tapahtuu, ei toetenkään! Vauva on täysiaikainen jo 37+0 viikosta lähtien.

Mikä tässä nyt on vaikeaa ymmärtää?
 
vierras
Synnytyksen kulut = sairaala vuorokausimaksu. Eli ei paljon mitään verrattuna siihen, paljon lapseen tulee seuraavina vuosina uppoamaan ;)

Ja 37 viikolla syntynyt lapsi ei ole täysaikainen. Kokemusta on 37 viikolla syntyneestä ja 40 viikolla syntyneestä. Itse en ainakaan toivo synnytystä 37 viikolla, ellei ole jotain perustetta sille. Ja raha ei ole riittävä syy.
 
Henkilö
Ja 37 viikolla syntynyt lapsi ei ole täysaikainen. Kokemusta on 37 viikolla syntyneestä ja 40 viikolla syntyneestä. Itse en ainakaan toivo synnytystä 37 viikolla, ellei ole jotain perustetta sille. Ja raha ei ole riittävä syy.
Eikös ap nimenomaan tässä juuri sanonut, ettei hän toivo sellaista. Sehän tässä oli varsinainen asia...

Ap:lle: Nyt varmaan pitää vain odottaa että tunteet jäähtyvät ja palata asiaan myöhemmin. Myöhemmin voit kertoa (rauhallisesti ja syyttämättä) mitä oikeasti tarkoitit.
 
Biologiankirja
Synnytyksen kulut = sairaala vuorokausimaksu. Eli ei paljon mitään verrattuna siihen, paljon lapseen tulee seuraavina vuosina uppoamaan ;)

Ja 37 viikolla syntynyt lapsi ei ole täysaikainen. Kokemusta on 37 viikolla syntyneestä ja 40 viikolla syntyneestä. Itse en ainakaan toivo synnytystä 37 viikolla, ellei ole jotain perustetta sille. Ja raha ei ole riittävä syy.
Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa.

Synnytys – Wikipedia

Synnytys on ennenaikainen, jos se tapahtuu yli 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja yliaikainen jos lapsi syntyy yli 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen.

Uhkaava ennenaikainen synnytys :: Terveyskirjasto
 
"zxc"
Miksi otit tuon asian edes puheeksi? Toimeentukipäätös varmasti kattaa muitakin menoja kuin vain sairaalassaolon. Ja toisaalta, jos sinulla ei tosiaankaan ole varaa maksaa sairaalamaksua, niin sitten haet siihen tukea. Miksi nostaa tällaista kissaa pöydälle?
 
ap jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Henkilö;30114554:
Eikös ap nimenomaan tässä juuri sanonut, ettei hän toivo sellaista. Sehän tässä oli varsinainen asia...

Ap:lle: Nyt varmaan pitää vain odottaa että tunteet jäähtyvät ja palata asiaan myöhemmin. Myöhemmin voit kertoa (rauhallisesti ja syyttämättä) mitä oikeasti tarkoitit.
En toivo vauvan syntyvän missään nimessä ennen täysiaikaisuutta, eli 37+0. Vauvan laskettu aika on kuun vaihteessa, joten en voi tietää, kumman kuun puolella vauva tulee todellisuudessa syntymään, ei kukaan voi tietää. Rahasta sen verran, että vähän sitä tällä hetkellä on, koska olen toimeentulotukiasiakas. Onneksi tilanne kumminkin on väliaikainen ja tulot tulevat parantumaan tulevaisuudessa. Vauvan hyvinvointi on tietenkin se tärkein tässä, eikä raha. Vaikkakin joka sentti on tärkeä köyhälle. Tämä pohdinta sossun maksusta oli vain jossittelua korostaen sanaa JOS.
 
vierras
Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa.

Synnytys – Wikipedia

Synnytys on ennenaikainen, jos se tapahtuu yli 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja yliaikainen jos lapsi syntyy yli 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen.

Uhkaava ennenaikainen synnytys :: Terveyskirjasto
Kyllä minä tiedän nuo rajat. Silti se ei tarkoita sitä, että kaikki lapset olisivat valmiita syntymään viikolla 37. Lapsella voi olla enneaikaisuuteen liittyviä ongelmia siitä huolimatta, että kirjatieto sanoo hänen olevan täysaikainen. Aina parempi (normaali raskauksissa!!!) mitä lähemmäs laskettua aikaa raskaus menee.
 
Ap lisää
[QUOTE="zxc";30114580]Miksi otit tuon asian edes puheeksi? Toimeentukipäätös varmasti kattaa muitakin menoja kuin vain sairaalassaolon. Ja toisaalta, jos sinulla ei tosiaankaan ole varaa maksaa sairaalamaksua, niin sitten haet siihen tukea. Miksi nostaa tällaista kissaa pöydälle?[/QUOTE]

Siksi, koska se ei ole ollenkaan taattu, että seuraavan kuun toimeentulotukipäätös olisi enää myönteinen. Saan nimittäin 30:n päivän äitiysrahan silloin, joka on tämän kuun tuloja isompi. Eli myönteisen päätöksen saaminen on siinä ja siinä ensi kuulle. Ei ollenkaan varma. Yli 100e lasku on aika paljon silti niistäkin tuloista itse maksettavaksi. Lisäksi vauva lasketaan muissa tuissa mukaan vasta kuukauden päästä syntymästä, eli nekään ei nouse. Asia jää nähtäväksi.
 
"zxc"
Alkuperäinen kirjoittaja Ap lisää;30114607:
Siksi, koska se ei ole ollenkaan taattu, että seuraavan kuun toimeentulotukipäätös olisi enää myönteinen. Saan nimittäin 30:n päivän äitiysrahan silloin, joka on tämän kuun tuloja isompi. Eli myönteisen päätöksen saaminen on siinä ja siinä ensi kuulle. Ei ollenkaan varma. Yli 100e lasku on aika paljon silti niistäkin tuloista itse maksettavaksi. Lisäksi vauva lasketaan muissa tuissa mukaan vasta kuukauden päästä syntymästä, eli nekään ei nouse. Asia jää nähtäväksi.
Jotkut asiat vaan on sellaisia, että niitä ei lasketa. Eli miehesi ei halua kuulla raha-asioista, kun puhutaan niin suuresta asiasta kuin vauvan syntymä. Hän otti lauseesi niin, että haluat lapsen syntyvän rahan takia tiettyyn aikaan. Ja vaikka haluaisitkin, ei sitä kannata sanoa ääneen. Hieman hienotunteisuutta peliin.
 
viers
Näköjään moni lukija on tulkinnut sun sanomiset samoin kuin mieskin. Musta on ihan fiksua ajatella tulevia kuluja ja niihin varautumista etukäteen, vaikkei varmaan tietoa synnytysajankohdasta olekaan. Kyllä mäkin muuten vaan jossittelin jo puolivälistä raskautta, että mitä jos syntyisi nyt (selviäisikö vauva, minkälaisia riskejä jne) ja todellakin toivoin raskauden kestävän täysiaikaiseksi.

Mies tulkitsi sut väärin ja se on se ongelma. Kannattaa koittaa rauhallisesti (ei kesken riidan) opetella kommunikoimaan, nimittäin tulevat vuodet ovat todella rankkoja jos otatte yhteen jokaisesta väärinkäsityksestä.
 
Ap jatkaa
Joo annoin asian rauhoittua hetken ja sitten kerroin miehelle niin rauhallisesti, kuin pystyin, että jossittelin vain. Mieskin sanoi, että hänenkään ei olisi pitänyt reagoida asiaan noin. Kysyin mieheltä lisäksi, ettei hän nyt kai oikeasti luule lastaan rakastavan äidin koittavan hyppiä raskautta edistäen. Mies ei kuulemma oikeasti semmoista uskonut. Hän vain reagoi asiaan vahvasti tms.

Hyvä mies mulla on, ei tässä mitään vaihtamisia mietitä, huh huh. Ei vaan aina ymmärretä toisiamme oikein joka asiassa.

Mietin kanssa, et naisethan aina suunnittelee ja pohtii asioita paljonki etukäteen ja jossittelee kai enemmän. Miehet ajattelee asian vaan erilailla usein. Miehet toimii enemmän hetkessä.
 

Yhteistyössä