Nyt on pakko purnata helteestä, kun alkaa jo sietokyky mennä

  • Viestiketjun aloittaja ärrinpurrin
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Ainahan löytyy tekosyy olla huonolla tuulella ja käyttäytyä huonosti. Oli sitten syy sääilmiö, hormonit tai huonosti nukuttu yö. Ikinä vika ei kuitenkaan ole itsessä ja näinollen käytöstään ei voi mitenkään kontrolloida. ;)
 
"a.p."
Alkuperäinen kirjoittaja Henkilö;30114839:
Itsellä ainakin auttaa kummasti kestämään hellettä, kun vähän laskeskelee mitenkäs iso (pieni!) osuus hellepäiviä onkaan Suomessa kaikista vuoden päivistä:)
No tuo paahde, mikä ulkona on, onkin ihanaa jne. Mutta mulla on nyt joku ylikuorma tuosta paahteesta, koska menee kiukkuisuuden puolelle. Vaikka nytkin olen täällä sisällä, niin mieli halajaa koko ajan tuonne pihalle auringonpaisteeseen. Mutta silti kiukku purkautuu herkästi. : /
 
"Heta"
Yleensä en pidä helteestä, mutta tähän asti kesää se ei ole haitannut, koska alkukesä oli niin sateinen ja kylmä. Mutta tänään tuntuu menevän jo vähän yli. Olo on vetelä, hiki virtaa, ei tee mieli mennä ulos yhtään enempää (oltiin jo 6h paahteessa lasten kanssa). Nukahdin jopa sohvalle äsken, mitä ei kyllä normaalisti tapahdu koskaan. Liika on liikaa!
 
"Sirkkeli"
Juu, mä kestä kans. Jäävesi pelastaa mut noilta koirankusetuskerroilta. Pikkupulloihin puolet vettä, ja sitten pakastimeen jäätymään. Kun on jäätynyt, niin lisää hanasta vettä ja menoks.
 
eipä hellettä
Mun mielestä ei voi oikein puhua mistään helteestä. Auringonotossa oon huomannut että naama ja niska ei meinaa sietää enempää ja olen joutunut käyttämään aurinkorasvaa. Sisällä on aika lämmintä joskus kaduilla voi olla ettei ilma kierrä ollenkaan välillä. Järkevintä on vaan maata auringossa päivittäin ja nauttia siitä.
 
eipä hellettä
[QUOTE="Heta";30114958]Yleensä en pidä helteestä, mutta tähän asti kesää se ei ole haitannut, koska alkukesä oli niin sateinen ja kylmä. Mutta tänään tuntuu menevän jo vähän yli. Olo on vetelä, hiki virtaa, ei tee mieli mennä ulos yhtään enempää (oltiin jo 6h paahteessa lasten kanssa). Nukahdin jopa sohvalle äsken, mitä ei kyllä normaalisti tapahdu koskaan. Liika on liikaa![/QUOTE]

Verensokerit sulla on sekaisin.
 
"a.p."
[QUOTE="Heta";30114958]Yleensä en pidä helteestä, mutta tähän asti kesää se ei ole haitannut, koska alkukesä oli niin sateinen ja kylmä. Mutta tänään tuntuu menevän jo vähän yli. Olo on vetelä, hiki virtaa, ei tee mieli mennä ulos yhtään enempää (oltiin jo 6h paahteessa lasten kanssa). Nukahdin jopa sohvalle äsken, mitä ei kyllä normaalisti tapahdu koskaan. Liika on liikaa![/QUOTE]

Muista juoda tarpeeksi nestettä. Mieluiten jotain kivennäisvettä. Myös hyppysellinen suolaa ja vettä päälle on aika tehokas keino virvoittaa. :)
 
"Heta"
[QUOTE="a.p.";30115288]Muista juoda tarpeeksi nestettä. Mieluiten jotain kivennäisvettä. Myös hyppysellinen suolaa ja vettä päälle on aika tehokas keino virvoittaa. :)[/QUOTE]


Oon kyllä juonut ja syönyt ihan hyvin koko päivän, mutta kyllä tää helle vaan nyt on liikaa. Nyt kun ollaan täällä sisällä luuhattu pidempään, niin alkaa virtaa taas löytyä. Lähdetään vielä tunniksi pihalle lasten kanssa tuonne varjoisammlle puolelle pihaa.
 
ihana helle
Ihme ruikutusta. Minä olen nauttinut täysillä näistä ihanista kesäilmoista. Lapset saavat leikkiä ulkona koko päivän. Mustikassa on kiva käydä, kun metsä ei ole märkä. Uimarannalla ollaan käyty lähes joka päivä. Voi pyöräillä ja hölkätä. Hikoilen paljon, mutta se ei haiitta yhtään.

Täydellinen kesäloma viimeiset 2,5 viikkoa ollut ilmojen puolesta. Edellinen 2 viikon lomapätkä ennen juhannusta ei edes tuntunut lomalta, kun oli niin pirun kylmä ja sateistakin. Ei ollut kesästä tietoakaan.
 
"yyhoo"
Ei mitään muuta tätä kuumuutta vastaan, mutta tuo työnteko pitäs lailla kieltää. Tässä helteessä, kun hoidat vielä hyvässä lykyssä pari kylvetystä päivässä, niin siinä kohtaa alkaa koetella jo kummasti hermoja ja kroppaa...
 
"jepjep"
Alkuperäinen kirjoittaja ilmalämpöpumppua kehiin;30116120:
Siinäpä se tulikin. Jos haluaa kuumuutta, voi olla ulkona ja ihana tulla sisälle viileään kotiin, jonka ilmalämpöpumppu on viilentänyt. LUKSUSTA!
ihan varppina sellasen saa kerrostaloonkin =)
 

Yhteistyössä