mielipiteitä kaivataan,siis siitä miten itse toimisit tässä tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja kössi kenguru
  • Ensimmäinen viesti
kössi kenguru
Ajauduimme siihen pisteeseen että mies muutti omaan asuntoon 1,5vuotta sitten. Sittenmin käytiin pariterapeutilla ja nyt kaikki on muuten ihan hyvin,mutta mies ei edelleenkään ole irtisanonut omaa asuntoaan. Mies väittää että siihen ei ole mitään syytä. Kun sitten siihen totean että jos ei ole mitään syytä niin miksi sitten haluaa maksaa vuokraa asunnosta jota ei käytä. Mies vastaa joko että ei miksikään tai että ei ole saanut irtisanottua asuntoa(kyseessä yksityinen vuokran antaja jotene i varmaan ole iso juttu irtisanoa asuntoa).

Tämä asia hiertää välejämme. Mies viettää aikansa 24/täällä yhteisessä kodissa ja hänen oma kämppä kerää pölyä. Minun mielestä mies pitää asuntoa siltä varalta että jos nyt sattuu jossakin vaiheessa muuttaa mieltänsä meistä niin voi lähtee lätkii ilman että siitä aiheutuu mitään vaivaa. Muutaman kerran olen jo sanonutkin että lähtee sitten sinne että en mä ala odottaa ikuisesti sitä että on 100% sitoutunut muhun(ja perheeseensä), on kuulemma sitoutunut. No mihin sitten tarvitsee asuntoa?
 
Ken guru
Ei ole vielä valmis luopumaan takaportista. Ja voi olla että ajatus siitä luopumisesta ahdistaa vaikkei hänellä olisi aikomustakaan erota sinusta. Joku henkireikä kai..? Mutta joskus tulee aika jolloin sen lopullisen päätöksen pystyy tekemään. Puoleen tai toiseen. Ei tuo tilanne kuitenkaan ikuisesti kestä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Tea"
No jos mies ei pysty kämpästä luopumaan, niin ottakaa nyt hyvänen aika se sentään hyötykäyttöön. Sitähän voi vaikka lainata pientä korvausta vastaan paikkakunnalla yöpyville kavereille, voitte vuorotellen käydä lataamassa akkuja siellä miehen kanssa, lapsista voi olla hauskaa välillä yöpyä siellä tms.

Jos meillä olisi varaa pitää toista kämppää tämän nykyisen ohella, niin sehän olisi ihan mahtava juttu.
 
Ken guru
Ai niin, jäi ne "miten toimisit tässä tilanteessa asiat" huomioimatta.

Mutta samaa mieltä Tean kanssa, kämppä hyötykäyttöön. Vaikka kummallekin tilaisuus viettää siellä välillä omaa aikaa.
 
"Thelma"
Olen sitä mieltä et älä vaan ala painostamaan mihinkään! Jos ajat toisen nurkkaan ja ahdistat,niin voi hyvin olla et ajat itse miehesi pois. Jos toinen ei ole vielä valmis luopumaan toisesta asunnosta ja maksaa itse vuokran, niin mitä sitten? Keskity mielummin nauttimaan elämästä miehesi kanssa ja anna miehes itse päättää siitä mihin on valmis. Et voi omistaa ketään, muista se..;) Jos on yksi asumusero ollut, niin siitä täysin yli pääseminen voi viedä paljonkin aikaa. Tsemppiä!
 
kössi kenguru
kuule thelma.. 7yhteisen vuoden jälkeen,joista 5,5 asuttiin virallisestikkin yhdessä ennen tätä, kohta 6vuotta avioliittoa takana,enköhän ansaitse sen 100% sitoutumista,enkä tällästä välimallia
-Mutta siis olette kanssani samaa mieltä siitä miksi se asunto kummittelee.

Minä en ainakaan nauti epävarmuudesta! jos joku kykenee nauttimaan siitä että tietää ettei toinen tiedä haluaako olla vai ei, niin en kykene sitä ymmärtämään.
 
"123"
Onko sinulla avainta sinne?
Ei siellä varmaan rakastajaa ole, mutta itse ainakin vähän alkaisin epäilemään jos ei millään suostu irtisanomaan sitä eikä päästäisi minua sinne.

Itselläni oli ehkä 6kk oma vuokrakämppä tyhjän panttina, vaikka oltiin ostettu yhteinen talo. En oikein osaa sanoa että miksi. Antoi jotenkin turvaa, ja oli oiva paikka pitää tavaroita. Uudessa talossa nimittäin täys kaaos kun kaikki miehen kamppeet tuli tänne, millään ei olisi minunkin tavarat mahtunut samaan aikaan :D
 
kössi kenguru
123: Kuule on hieman eriasia jos ollaan muuttamassa yhteen ensimmäistä kertaa,kuin että ollaan asuttu saman katon alla monta vuotta jo ennen sitä asuntoa. Kuitenkaan en ymmärrä miksi pitää pitää sitä asuntoa sitte jos sillä ei mitään muka tee
 
immjhy
Ei ole oikeasti varma siitä, haluaako kumminkaan olla sun kanssa. Venailee mahdollisesti, että joku sopivampi tulee kuvioihin, ja sen jälkeen päätös onkin helppo. Siihen asti voi nauttia kaikista eduista sun luona. Ja varmaankin haluaa olla lähellä lapsiaan joka päivä, se on vanhemmalle ihan luonnollista.
 

Yhteistyössä