huuto.netistä, mitä pitäisi tehdä. En ole saanut tavaraa, eikä myyjä halua palauttaa rahoja

  • Viestiketjun aloittaja huuto
  • Ensimmäinen viesti
huuto
Ostin tuotteen huuto.netistä. Myyjä lähetti sen maksikirjeenä. Myyjä lähetti paketin todella myöhään, kun olen jo lähtenyt lomalle. En ole saanut mitään ilmoitusta kirjeestä, eikä sitä ole tullut perille. Mitä tilanteessa pitäsi tehdä? Olen pyytänyt rahoja takas jo yli 1kk sitten, mutta myyjä vaan käski odottaa kirjettä. Sittenmin on selvinnyt, ettei hän edes laittanut omaa osoitetta kirjeeseen eli sitä ei voi palauttaa (jos mun osoite viakka oli jostain syystä väärin tai postimies yrittäynt toimittaa sitä lomani aikana).

Kuka siis yleensä ottaa vastuun, jos tavara ei tule perille?
 
ap.
[QUOTE="Tröt";30115771]Itellan vastuu.[/QUOTE]

Itella ei korvaa hävinneitä maksikirjeitä, koska niitä ei edes voi mitenkään todistaa, että on mitään lähetetty.

Mielestäni jos puutteellisilla tiedoilla pukkaa lähetyksen menemään, se on lähettäjän vastuulla ja hänen pitäisi palauttaa rahat takas.

Mutta mitä te muut olette tehneet?
 
hoioo
Riippuu tapauksesta. Jos myyjä vaikuttaa palautteiden perusteella hyvin luotettavalta, uskoisin että Itella on hukannut lähetyksen. Varsinkin jos myyjällä on esittää kuitti maksetusta postimaksusta. Tällöin tappio jäisi itselleni, koska Itella ei korvaa yhtään mitään.
 
vvv..
Mistä sää tiedät että on lähettänyt kirjeen??
Nyt yrität äkkii finderista ettii nimet numerot ja osotteet ylös. Ja käyt tekee rikosilmoituksen. Poliisillehan noi huijarit on yleensä vanhoja tuttuja.
 
ap.
Mistä sää tiedät että on lähettänyt kirjeen??
Nyt yrität äkkii finderista ettii nimet numerot ja osotteet ylös. Ja käyt tekee rikosilmoituksen. Poliisillehan noi huijarit on yleensä vanhoja tuttuja.
Rikosilmoituksen voi tehdä, kun epäilee rikosta ja siihen on jotkut perusteet. Mä en millään voi näyttää toteen, ettei lähettäjä ole lähettänyt mulle maksikirjettä.
 
Mam1
Jos myyjä on oikeasti lähettänyt tavaran, niin ymmärrän ettei hän halua palauttaa rahoja, voithan sinäkin olla myyjän mielestä huijari. Tollassa ostamisessa ja myymisessä on riskinsä ja ne pitää tiedostaa ennenkuin tuohon ryhtyy. Ei kai ollut kovin kallis juttu?
 
vierass
Mistä sää tiedät että on lähettänyt kirjeen??
Nyt yrität äkkii finderista ettii nimet numerot ja osotteet ylös. Ja käyt tekee rikosilmoituksen. Poliisillehan noi huijarit on yleensä vanhoja tuttuja.
Yhtälailla myyjä voi epäillä, että ap on saanut kirjeensä, mutta yrittää saada tavaran lisäksi rahatkin itselleen takaisin. Molempia huijaajiahan on olemassa.
 
vvv..
Joista vain rehellinen menee itse esittelemään itsensä poliisilaitokselle.
Siihdn rikosilmoitukseen voi myös ruksata, ett ei vaateita jos ei halua viedä asiaa eteenpäin. Mutta Todennäköisesti et ole ensimmäinen kenelle näin tapahtuu.

Että teidän mielestä toinen saa huijata, eikä kenenkään oitäisi ilmoittaa asiasta eteenpäin koska on vain sana sanaa vastaan. Rahojasi et saa takas, mut JOS hää on huijari, niin saa niistä joskus tuomionkin.
Jos hää ei ole, nii asiahan jää siihen. Ei siitä mitää haittaakaan ole käydä juttelee poliisiasemalla. Tai koittaa selvittää niitä oikeita nimiä ja osotteita. Ja googletella myyjästä tietoja.
 
"Sirkkeli"
Oisit laittanut tyypille viestin, että olet lähdössä pitkälle lomalle, että älä lähetä sitä tuotetta vielä, kun et ehtinyt ennen reissua lähettää.
Mistä hemmettiä se myyjä olisi voinut sun lomailut tietää... Ja paketti on jossain Itellalla, jos myyjällä on hyvät palautteet.
 
"sasa"
Minä ostin viime marraskuussa liput yhdelle keikalle.
Lippuja ei kuulunut, ja kyselin. Milloin oli ruuhkaa postissa tai kuori kadonnut.
Sitten se oli mystisesti palautunut lähettäjälle.
Ja arvaappa mitä, eipä oo lippuja vieläkään tullut. Rikosilmoitus tehty, ja myyjällä useita petoksia alla.
Huute.netissä profiili poistettu jo- Tekee uusia kokoajan.
 
"Hömelö"
Jos ei ole kovin suuresta summasta kyse, antaisin asian olla. Myyjälle laittaisin neutraalin palautteen ja kirjottaisin siihen, että posti ei koskaan tullu perille. Kyllä mä luulen ja toivon ainaki, että muutkin tekee saman ja jos samalle myyjälle tulee useita palautteita siitä ettei posti ole tullu perille ollenkaan, herää minusta huomattavasti perusteellisemmat epäilykset. Jos myyjällä on lähinnä positiivisia palautteita eikä sen puolesta oo syytä epäillä että myyjä on epärehellinen, on minusta tosi epäreilua tehdä rikosilmotus asiasta jos vähintään yhtä todennäköstä on se, ettei syy ole lähettäjän vaan Itellan. Toiset myyjät muuten laittaa niihin ilmotuksiin jo valmiiks, ettei ota vastuuta siitä jos posti mokaa. Sillon minusta itse ostajana ottaa heti huutaessaan vastuun siitä, tuleeko posti perille ylipäätään tai ehjänä.
 

Yhteistyössä