Pitäisikö teistä 9-vuotiaan selviytyä itsenäisesti suihkureissusta?

  • Viestiketjun aloittaja "Kysyn"
  • Ensimmäinen viesti
"Kysyn"
Meillä on vieras lapsi yökylässä. Kun toimitin tytön suihkuun, niin tyttö kysyi "kuka minut pesee, sinäkö". Pyysin pesemään itse, johon tyttö sanoi ettei osaa. Sanoin, että älä höpsi, kun luulin tytön pelleilevän. Kovasti väitti, ettei osaa käydä itsekseen suihkussa, joten kai se on pakko uskoa. Lopulta tyttö päätti olla menemättä suihkuun, enkä viitsinyt pakottaa. Oma tyttö 8,5v selviytyy itse suihkureissusta.
 
Kyllähän tuon ikäisen pitäisi itse selviytyä suihkusta. Käyhän he koulun kanssa uimassakin, eikä sielläkään opettaja pese. Mä ymmärrän, että jos on oikein pitkät hiukset, että niiden kanssa voi joskus tarvita vähän jelppiä, mutta muuten pitäis kyllä klaarata.
 
"Kysyn"
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30115807:
Kyllähän tuon ikäisen pitäisi itse selviytyä suihkusta. Käyhän he koulun kanssa uimassakin, eikä sielläkään opettaja pese. Mä ymmärrän, että jos on oikein pitkät hiukset, että niiden kanssa voi joskus tarvita vähän jelppiä, mutta muuten pitäis kyllä klaarata.
Tytöllä on aika lyhyt tukka.
 
"Kysyn"
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30115807:
Kyllähän tuon ikäisen pitäisi itse selviytyä suihkusta. Käyhän he koulun kanssa uimassakin, eikä sielläkään opettaja pese. Mä ymmärrän, että jos on oikein pitkät hiukset, että niiden kanssa voi joskus tarvita vähän jelppiä, mutta muuten pitäis kyllä klaarata.
Niin tosiaan mitenkähän selviytyy...
 
tytönjapoikienmamma
Perheen ainokainen tai nuorin lapsi ehkä? Ei varmaan ole vain tottunut käymään yksin suihkussa, äitinsä aina pessyt ehkä....ja nyt ei "osannut" , vnhemmat saattaneet "unohtaa" ettei lasta nyt enää tarvitsisi pestä....Koulussa ne nyt eivät juuriaan peseydy, seisovat lähinnä suihkun alla..

Mutta tokihan tuonikäisen soisi suoriutuvan siitä:)
 
tytönjapoikienmamma
[QUOTE="Kysyn";30115850]Niin tosiaan mitenkähän selviytyy...[/QUOTE]

No seisoo sen suihkun alla kuten kaverinsakin ja huiskii kädellän vettä hiuksiinsa tmv:)
 
"Kysyn"
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;30115916:
Perheen ainokainen tai nuorin lapsi ehkä? Ei varmaan ole vain tottunut käymään yksin suihkussa, äitinsä aina pessyt ehkä....ja nyt ei "osannut" , vnhemmat saattaneet "unohtaa" ettei lasta nyt enää tarvitsisi pestä....Koulussa ne nyt eivät juuriaan peseydy, seisovat lähinnä suihkun alla..

Mutta tokihan tuonikäisen soisi suoriutuvan siitä:)
Tyttö on huomattavasti sisaruksiaan nuorempi. Sisarukset on 18v ja 20v. En tunne vanhempia hyvin, joten en osaa sanoa niistä enempää. Vähän semmoisilta hössöttäviltä vaikuttavat. Vanhempien ikä ei ole tiedossa, mutta ovat aika iäkkäitä jo.
 
dddd
[QUOTE="Kysyn";30115845]Meillä on vain yksi suihku.[/QUOTE]

Kyllä meillä lapset käyvät yhdessä suihkussa, vaikka meillä on vain yksi suihku. Käydään koko 4 hengen perhe yhdessä saunomassakin. Hyvin onnistuu, että joku odottelee vähän aikaa vuoroaan, kun toinen suihkuttelee.

Jos olit laittamassa tyttöjä eri aikaan suihkuun, niin sitten ymmärrän, mitä tyttö tarkoitti sillä ettei selviydy yksin. Hän ilmeisesti pelkäsi mennä suihkuun yksin ja ajatteli, ettei osaa toimia suihkuhanojen kanssa. Minäkin aikuinen ihminen joudun vieraissa paikoissa aina välillä ihmettelemään, miten joku suihku toimii. Eiköhän se peseytyminen olisi kuitenkin sujunut ihan hyvin kaverin kanssa.
 

Yhteistyössä