Kun mies on se haluttomampi osapuoli.. muita?

  • Viestiketjun aloittaja avovaimo
  • Ensimmäinen viesti
avovaimo
Meillä on seksiä n. kerta viikkoon, jos sitäkään ja yleensä vain miehen aloitteesta. Minun aloitteet usein torpataan. Itse haluaisin joka toinen päivä taikka jopa päivittäin, paitsi menkkojen aikana, mutta silloinkin voin kyllä antaa esim suuseksiä. Pitkät välit aiheuttaa ainakin minussa haluttomuutta, jos mitään ei tapahdu kahteen viikkoon niin on hankala ryhtyä hommiinkaan.

Hassua kun aina sanotaan että naiset pihtaa, mutta onhan meitä varmasti muitakin joilla mies on se pihtaava osapuoli? Vai onko sellainen joka toinen päivä-tahti sitten jotenkin kovin vaativa, koska mies usein vetoaa siihen ettei nyt jaksa.?
 
"Mandi"
Meilläkin noin. ja on muitakin, vaikka tuntui että on ainut! mutta kun olen rohkeasti jutellut niin monilla on samaa. Miehet ei halua myöntää ongelmaa. Tuskin puhuu kavereilleenkaan? Naisenkin on vaikea alkaa puhua kavereillaan että mies pihtaa. Tuntuu että on ihan ruma nainen... Naisen itsetunnolle käy kun oma mies ei tunnu haluavan. Mutta mä olen lopulta hyväksynyt sen että mun mies ei halua seksiä niin paljon kuin jotkut muut miehet eikä niin paljon kuin mä. Mä olen hänen ainut seksikumppani vaikka hänellä oli ikää jo 27 kun tavattiin ja on komea mies. Naiset oli yrittäneet (tiedän kun tunnettiin). Hän halusi edetä hitaasti kun alettiin seurustella. Alukjsi seksi oli tietysti huonoa kun oli kokematon muyta äkkiä se oppi ja on nykyään tosi taitava. Mutta hänelle tosiaan riittää kerran pari viikossa. Mä jhaluisin joka päivä! ;utta olen tosiian hyväksynyt tämän. ja olen huomannut että kun en painosta ja annan miehen rauhassa tehdä aloitteen niin hän on innokkaampi. Ja kyllä se tykkää seksistä kun vaan saa aikaseksi. ja on muuten tosi hyvä mies. Kyllä se mua rakastaa ja on hyvä mulle. :)
 
"..."
Täällä myös sama, kerta viikolla mennään. Itse tahtoisin paljon useammin. Aaveen kirjoitus oli kuin omasta suusta. Ja tämä muuten on huomattavasti yleisempää kuin luullaan, itselläni kaksi parasta ystävää täsmälleen samassa tilanteessa. Niin ja täälläkin oli pari kuukautta sitten keskustelu aiheesta ja sinnekin kirjoitteli useampi asiasta.
 
avovaimo
"Kiva" että on muitakin. Tuskinpa kavereilleen mitään puhuu. Seksi on mielestäni hyvää, paitsi miehen ongelma on pitkään ollut nopea laukeaminen... Ei se minua suuresti vaivaa, tehdään sitten muita juttuja. Vaikea sanoa vaikuttaako tuo sitten miehen halukkuuteen, kun ei siitä halua juuri puhua eikä lääkäriinkään kehtaa mennä. Rumaksi en itseäni tunne, mutta kyllähän se loukkaa jos jatkuvasti torjutaan. Tuleehan siitä olo ettei toinen halua MINUA. :/
 
avovaimo
Hip, kuulostaapa kamalalta. Miten jaksat tuollaisessa suhteessa? Tai onko tilanne jatkunut kauan?

Meillä yhteiseloa takana 7 vuotta, miehen seksihalut hiipui ekan vuoden jälkeen..
 
Liitossa hylätty
Meilläkin joskus sai kerran viikossa, no eipä ole saanut kuukausiin viime aikoina. Ilmoitin, että en aio jäädä seksittömään liittoon loppuiäkseni. Mieheni kanssa asiasta tuntuu olevan mahdotonta keskustella, kertoisi edes syyn miksi ei kiinnosta.
 
"Hip"
Avovaimo, tää on aikas kamalaa, enkä tiedä kuinka kauan jaksan enää :( tilanne oli joskus parempi, toki mä oon aina ollut se aktiivisempi osapuoli. Naimisiin menon jälkeen seksi lähes loppui, tai tahti muuttui tällaiseksi.
 
avovaimo
Seksittömyys + puhumattomuus on kyllä aikamoisen tuhoava yhdistelmä parisuhteessa :/ toki olen iloinen että edes kerta viikkoon tai kahteen, mutta ikää meilläkin vasta 26... Mihin tää menee esim. kymmenessä vuodessa? Eikai se kunto ja into ainakaan parane...

Tänäänkin tein vihjailevan ehdotuksen, odottelin vielä miestä alasti makkarissa ovi auki. 15 minuutin päästä menin katsomaan niin herra melkein kuorsaa sohvalla. Kysyin tuleeko kanssani "halimaan", ei jaksa oli vastaus.. Okei meillä oli kyllä pikaiset sessiot eilen ja edellispäivä, mutta se on ihan täysin poikkeuksellista. Sitä ennen oli viikon tauko ja sitä ennen kolmen viikon tauko.

Taidan vaan olla liian vaativa >.< Nuo pari kertaa vuoteen suhteet kuulostaa kyllä ihan utopistisilta.
 
joo o
On kokemusta. Miehen mukaan haluttomuutta voi aiheuttaa jatkuvat riidat. Mies on luonteeltaan pitkävihanen ja siks halut menee jonku riidan jälkee jokskin aikaa. Ei pysty panna jos vituttaa edelleen ja loukkaantunut. Sit joitain miehii voi haittaa jos nainen on lihonut, eikä tee asialle mitää.

Itse halusin ennen raskautta joka toinen tai kolmas päivä. Nii halus mieskin melkein yhtä paljon, mut minä naisena ihan pikkusen useammin ehkä. Halusin lyhytvihasen mm. myös useammin. Nyt raaskaana mun halut vähentyneet. Mut kokemusta on sekä ylipainosta ja hoikkuudesta. Nii mies kyl halus enemmän, kun olin hoikka, kun ylipainonen. Vaikka kummaski tapauksessa rakasti. Halut vaan oli erit.
 
Darwin, PhD
Meillä on seksiä n. kerta viikkoon, jos sitäkään ja yleensä vain miehen aloitteesta. Minun aloitteet usein torpataan. Itse haluaisin joka toinen päivä taikka jopa päivittäin, paitsi menkkojen aikana, mutta silloinkin voin kyllä antaa esim suuseksiä. Pitkät välit aiheuttaa ainakin minussa haluttomuutta, jos mitään ei tapahdu kahteen viikkoon niin on hankala ryhtyä hommiinkaan.

Hassua kun aina sanotaan että naiset pihtaa, mutta onhan meitä varmasti muitakin joilla mies on se pihtaava osapuoli? Vai onko sellainen joka toinen päivä-tahti sitten jotenkin kovin vaativa, koska mies usein vetoaa siihen ettei nyt jaksa.?
Jos "harvoin" on kerta viikkoon, miehissäkin on paljonkin pihtareita.
Kynnys menee n kuukaudessa, tämä on raja jossa mies/nainen jakauma pihtaamisessa "räjähtää käsiin", ei se tavatonta ole miehenkään vapaaehtoisesti olla kuukautta haluamatta, mutta onhan se helvetin harvinaista ja yleensä taustalla on sairaus ja sen seurauksena alhainen testosteronitaso tms.

"Avovaimolle" voi sanoa, että vaikka täältäkin kohtalotoveri tai pari löytyy, enemmän löydät VictoriaMilanista tai vaikka s24stä. Kuten palstan toinen ajankohtaiben ketju kertoo, seksitön liitto ei elä.

Trust me, I'm a doctor.
 
"Alli"
Haluttomuus kertoo vain ja ainoastaan siitä, että suhde ei ole kunnossa. Niin se vain on. Turha on syyttää halutonta. Pitäisi olla äärettömän kiinnostunut siitä, mikä suhteessa mättää. Tulevatko molemmat kuulluiksi ja nähdyiksi, voiko suhteessa olla heikko, hyväksytäänkö toinen juuri sellaisena kuin hän on, voiko suhteessa heittäytyä .....jne.
 
"Hahhah"
[QUOTE="Alli";30116144]Haluttomuus kertoo vain ja ainoastaan siitä, että suhde ei ole kunnossa. Niin se vain on. Turha on syyttää halutonta. Pitäisi olla äärettömän kiinnostunut siitä, mikä suhteessa mättää. Tulevatko molemmat kuulluiksi ja nähdyiksi, voiko suhteessa olla heikko, hyväksytäänkö toinen juuri sellaisena kuin hän on, voiko suhteessa heittäytyä .....jne.[/QUOTE]

Höpöhöpö, kaikki ihmiset eivät vain halua yhtä paljon ja yhtä usein. Samalla ihmiselläkin halut vaihtelevat elämäntilanteesta riippuen. Sitäpaitsi kerta viikossa ei ole haluttomuutta.
 
avovaimo
Kuulostaa kurjilta tilanteilta. Onhan tuollainen 2 krt vuodessa jo hirveä tilanne, jos toinen kuitenkin haluaa. Parit on tietysti erilaisia, toisille kuukauden tauko on liikaa ja toisilla se ei tunnu missään. Itse vaan kuulun niihin jotka haluaisi useammin kuin kerran viikossa. Ainoastaan raskauden eka kolmannes (pahoinvointi) ja lapsen syntymästä ekat 4 kk (koliikki) on ollut sellaista aikaa kun minua ei ole haluttanut. Ja silloin jos mies ei ole halunnut esim. kolmeen viikkoon, on tullut itselle olo että v*ttu antaa olla sitten. En ole lihava tms.
 
avovaimo
Ei meillä aina ole kerta viikkoon, sanoin että hyvä jos on kerta viikkoon. Ja inhottavaa on sekin kun ei koskaan seksin jälkeen tiedä kuinka pitkä kuiva kausi on edessä, viikko vai 3 viikkoa. Onhan siinä vähän pihtaamisen makua välillä. Ja tosiaan, ehkä meilläkin on sitten 20 vuoden päästä 2 krt/vuodessa liitto, huh :/
 
joopatipati
Meidän suhteessa kans mies ollut se haluttomampi osapuoli, ehkä kerran kuussa/ joka toinen kuukausi olis sille sopiva, eikä jotenkin yhtään kykene ymmärtämään että seksin ylläpitäminen on molempien asia. Ei mulla onnistu sellainen himon panttaaminen kuukausikaupalla ja sitten taas kuin taikaiskust herättäminen. Tästä on puhuttu tuhat kertaa vakavasti ja ei-vakavasti, tietenkin mun aloitteesta ja johdolla ja olevinaan joka kerta saavutettu yhteisymmärrys että nyt tartutaan ongelmaan, mutta ei vaan onnistu käytännössä kuitenkaan. Tarttis tehdä jotain ja minä en sitä voi yksin tehdä.

Tän kevään aikana roolit kääntyny niin että mua rupes vituttamaan niin paljon se, että minä vuodesta toiseen yritän kaikkeni ja toinen ei piittaa, mulla tuli tunne että olen tässä suhteessa ihan yksin, että multa katos halut kokonaan. En oikein pysty olemaan jos mieheni edes yrittää rintoja hivella tai mitään mikä viittaa seksiin. En vaan pysty, iskee pakokauhu ja iljettää. Tuntuu etten voi luottaa mieheen että me ollaan tässä suhteessa molemmat vastuussa, että hän kantaa osansa ja ei jätä mua emotionaalisesti yksin kun on hankala paikka. Tuntuu tosi surulliselta kun mulla oli vuosia ennen tätä miestä ongelmia oman seksuaalisuuden kanssa, oli liian vaikea heittäytyä toisen ihmisen kanssa ja olin aika haluton edellisissä suhteissa. Nyt kun olen tullut sinuiksi itseni kanssa mies ei halua.

Meillä liittyy ihan selvästi haluttomuus tähän parisuhteen dynamiikkaan. Lisäksi pitkään jatkunut lapsettomuus ja se lapsen tekeminen väkisin on vaikuttanut. Musta tuntuu että mies haluaisi ainakin noin periaatteessa tehdä mut onnelliseksi ja yrittää jne. mutta ei vaan osaa. Ja välillä tuntuu että ihan vittuillessaan tekee tän mulle, mutta se tunne taitaa johtua siitä olen niin turhautunut.
 
joopatipati
Ollaan miehen kanssa puhutta todella paljon tästä ja pitkään jaksoin kysellä miksi ei halua seksiä. Vastaus oli joka kerta eri, kuten "sinä et koskaan siivoa" tai "mua pelottaa sun seurassa" tai "muut asiat on kiireellisempiä" tai "nyt on vaan sellainen vaihe". Sitten kun aloin jututtaa miestä siitä asiasta niin kohta syy olikin eri. Musta tuntuu että sillä on ollut kanssa sellainen epäreilu olo tästä meidän suhteesta, että se kantaa enemmän vastuuta tai muuta, kun mulla oli monta vuotta tosi vaikeaa, olin ihan lamaannuksissa ja tavallaan silleen passiivisesti masentunut. En saanut mitään järkevää aikaan, opinnot jumitti täydellisesti ja olin kyllä aika solmussa tämän seksiasiankin kanssa. Minä olen kuitenkin hoitanut meidän suhdetta aina ja kantanut siitä vastuun. Muut asiat vaan jäi liikaa miehen kontolle. Mies ei kuitenkaan itse tätä sano, en tiedä eikö tunnista vai onko mun päättely mennyt mönkään.

Nyt on sitten roolit vaihtuneet...
 
Keskustelutaitoinen
Ollaan miehen kanssa puhutta todella paljon tästä ja pitkään jaksoin kysellä miksi ei halua seksiä. Vastaus oli joka kerta eri, kuten "sinä et koskaan siivoa" tai "mua pelottaa sun seurassa" tai "muut asiat on kiireellisempiä" tai "nyt on vaan sellainen vaihe". Sitten kun aloin jututtaa miestä siitä asiasta niin kohta syy olikin eri. Musta tuntuu että sillä on ollut kanssa sellainen epäreilu olo tästä meidän suhteesta, että se kantaa enemmän vastuuta tai muuta, kun mulla oli monta vuotta tosi vaikeaa, olin ihan lamaannuksissa ja tavallaan silleen passiivisesti masentunut. En saanut mitään järkevää aikaan, opinnot jumitti täydellisesti ja olin kyllä aika solmussa tämän seksiasiankin kanssa. Minä olen kuitenkin hoitanut meidän suhdetta aina ja kantanut siitä vastuun. Muut asiat vaan jäi liikaa miehen kontolle. Mies ei kuitenkaan itse tätä sano, en tiedä eikö tunnista vai onko mun päättely mennyt mönkään.

Nyt on sitten roolit vaihtuneet...
Joopati, tai miksei muutkin - mustana, vaikka siiten uuudella nimellä jos "oikealla ei kehtaa" viestiä töhön perään, niin jatketaan yksityisesti puhuen asioista niiden oikeilla nimillä?
 

Yhteistyössä