Miten saan kaunin vatsan?

  • Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti
"qwerty"
Olen normi ja ylipainon rajalla. Muu vartalo on kuitenkin ihan ok, tai siis minä olen siihen tyytyväinen. MUTTA MAHA, ihan ku olisin 6lla kuulla raskaana. Ei pelkästään alavatsa, vaan myös kylkiluiden alla on kans se ' ilmapallo'. Auttaako vatsalihasliikkeet? miten paljon/kuinka usein? Onko mitään muuta mitä vois kokeilla? En siis tahdo mitään 6-packia, haluan näyttää ei raskaanaolevana :)
 
"Joooo"
Laihduttaminen tosiaan auttaa, sun pitää saada läskiä pois. Ei siinä vatsalihasliikkeet muuten auta. Toki vatsan ilmapalloefekti voi johtua ainakin osittain myös turvotuksesta. Kannattaa siis miettiä omaa ruokavaliotakin. Mulla itsellä on valitettavasti vatsaröllykkä jopa alipainoisena, se on mun ongelma-alueista pahin. Kyllä harmittaa...
 
"qwerty"
Eli sitä vatsaa ei pysty mitenkään "muokkaamaan" tekemällä harjoituksia. Toki laihduttaminen on yksi vaihtoehto, mutta nyt olen viimeisen vuoden aikana laihtunut 15 kg, joten haluaisin pitää pienen breikin. Olen muuten ihan helvetin tyytyväinen saavutukseni, mutta pikkasen jos vielä saisi sitä masua pienemmäksi, nii olisin maailman onnelisin ihminen. :)
 
Aet
Pilates on hyvä syvien vatsalihasten treenaamiseen. Sillä minä sain tuon ressun pois. Olen myös normaalipainon ylärajalla, mutta vatsa on suht litteä nykyään verrattuna entiseen rantapalloon. Tietenkin löysää nahkaa löytyy kolmen lapsen jäljiltä. Mulla kun tahtoo kaikki ylimääräinen kertyä tuonne alaosaan.
 
"nanna"
Mun iso pömppämaha ei johdu läskeistä, painoindeksikin alle 25. Mulla kun on neljä raskautta, joista viimeisin kaksosraskaus, niin suorat vatsalihakset erkaantui, eivätkä enää palaudu vaikka jummppais. (jumppaan silti, jotta ne pysyvät kunnossa) Joten mun tilanteessa ainoo mahdollisuus saada vatsa litteeksi on pääsy kirurgille.
 
vierass
[QUOTE="qwerty";30116491]Eli sitä vatsaa ei pysty mitenkään "muokkaamaan" tekemällä harjoituksia. Toki laihduttaminen on yksi vaihtoehto, mutta nyt olen viimeisen vuoden aikana laihtunut 15 kg, joten haluaisin pitää pienen breikin. Olen muuten ihan helvetin tyytyväinen saavutukseni, mutta pikkasen jos vielä saisi sitä masua pienemmäksi, nii olisin maailman onnelisin ihminen. :)[/QUOTE]

Tietysti vatsaa voi muokata tekemällä vatsalihasliikkeitä eli kehität niitä lihaksia. Mutta jos siinä on kilokaupalla läskiä päällä ei ne lihakset sieltä mihinkään näy eli pitäis vaan painoa tiputtaa jotta se läski lähtee siitä päältä.
 
"nanna"
Tietysti vatsaa voi muokata tekemällä vatsalihasliikkeitä eli kehität niitä lihaksia. Mutta jos siinä on kilokaupalla läskiä päällä ei ne lihakset sieltä mihinkään näy eli pitäis vaan painoa tiputtaa jotta se läski lähtee siitä päältä.
Totta, että läskien alta ei lihakset näy. Mun pointti oli se, että aina se pömppövatsa ei oo pelkkää läskiä. Mulla siis koko "tukikorsetti" auki, eli vatsa siks pömpöttää (kyllä, tämä on ihan todettu lääkärin ja fysioterapeutin toimesta, ja aika kirurgille mahdolliseen korjausleikkaukseen tulossa). Tohon suorien vatsalihasten erkaantumiseen, jota raskaus aiheuttaa, ja jotka ei aina kaikilla palaudukaan on olemassa tiettyjä liikkeitä, jolla sitä voi edesauttaa. Mutta painonpudotus on aina hyväksi, jos siis on ylipainoa.
 

Yhteistyössä