Mies hakkasi lapsensa hyväksikäyttäjän sairaalakuntoon: poliisin mukaan oikein toimittu

  • Viestiketjun aloittaja Näin USA:ssa
  • Ensimmäinen viesti
"Vilma"
Onko siitä nyt pari vuotta, kun jenkeissä oli vastaava tapaus. Tosin siinä isä pisti hengiltä tän rysän päältä kiinni jääneen äijän. Selvisi ilman syytteitä, koska katsottiin, että hänellä oli oikeus puolustaa lastaan.

Näin sen pitäisi mennäkin!

Mutta täällä... Huoh! Lapsilla ei tunnu olevan mitään väliä. Pedarit selviää ehdottomilla tuomioilla ja jatkavat touhujaan. Sairasta!!
 
"sitäsaamitätilaa"
[QUOTE="Vilma";30116671]Onko siitä nyt pari vuotta, kun jenkeissä oli vastaava tapaus. Tosin siinä isä pisti hengiltä tän rysän päältä kiinni jääneen äijän. Selvisi ilman syytteitä, koska katsottiin, että hänellä oli oikeus puolustaa lastaan.

Näin sen pitäisi mennäkin!

Mutta täällä... Huoh! Lapsilla ei tunnu olevan mitään väliä. Pedarit selviää ehdottomilla tuomioilla ja jatkavat touhujaan. Sairasta!![/QUOTE]

Suomessa noudatetaan punavihreää kriminaalipolitiikkaa ja siksi rikolliset saavat naurettavia tuomioita.
 
ehkä ok, ehkä ei
Onko palsta valmis laajentamaan oman käden oikeuden käytön noiden pedotapausten ulkopuolellekin? Ja jos on, niin millaisiin tapauksiin? Kuka linjaa, milloin oman käden oikeuden käyttäminen on sallittua ja milloin ei? Uskooko joku, että tuollainen lupa ei johtaisi minkäänlaisiin väärinkäytöksin tai aiheuttaisi muutenkaan mitään ongelmia?

Minä en väitä, minä vaan kysyn.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ok:
Onko palsta valmis laajentamaan oman käden oikeuden käytön noiden pedotapausten ulkopuolellekin? Ja jos on, niin millaisiin tapauksiin? Kuka linjaa, milloin oman käden oikeuden käyttäminen on sallittua ja milloin ei? Uskooko joku, että tuollainen lupa ei johtaisi minkäänlaisiin väärinkäytöksin tai aiheuttaisi muutenkaan mitään ongelmia?

Minä en väitä, minä vaan kysyn.
Viherpunikki ryömi kiven alta esiin...
 
ehkä ok, ehkä ei
[QUOTE="...";30116801]Viherpunikki ryömi kiven alta esiin...[/QUOTE]

Eli porukan mukana möykkääminen on ihan ok, mutta homman miettiminen vähääkään isommassa mittakaavassa ei ole? Selvä juttu, palstan tuntien ei yllätä kyllä yhtään.

Sinulle tiedoksi, että mitään "viherpunikkia" minusta ei saa. Mikäli olisin vähänkään epäkorrektimpi, niin toteaisin varmaankin jotain sen tyyppistä, kuin että tukehdu vitun nilkki typeryyteesi.
 
Entäs
Mitä jos paikalle olisi sattunut pahoinpitelyn aikana sen pedarin isä, kun se oli naapuri. Koska naapurin mies hakkasi hänen lapsen, hän hakkaa naapurin miehen. Ja sitten viikon päästä alkuperäisen hakkaajan vaimo ampuu naapurin miehen ja sitten ammutun vaimo ajaa ampuja yli ja sitten sen veli hakkaa taas ampujan..jne
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ok:
Onko palsta valmis laajentamaan oman käden oikeuden käytön noiden pedotapausten ulkopuolellekin? Ja jos on, niin millaisiin tapauksiin? Kuka linjaa, milloin oman käden oikeuden käyttäminen on sallittua ja milloin ei? Uskooko joku, että tuollainen lupa ei johtaisi minkäänlaisiin väärinkäytöksin tai aiheuttaisi muutenkaan mitään ongelmia?

Minä en väitä, minä vaan kysyn.
On kaksi eri asiaa puhua siitä mihin ilmeisesti viittaat ja ko. tapahtumasta eli:

-rysän päältä kiinni jääminen
ja
-huhupuheet/mahdolliset väärät syytökset, joiden perusteella toimitaan
 
huomaa
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs;30116867:
Mitä jos paikalle olisi sattunut pahoinpitelyn aikana sen pedarin isä, kun se oli naapuri. Koska naapurin mies hakkasi hänen lapsen, hän hakkaa naapurin miehen. Ja sitten viikon päästä alkuperäisen hakkaajan vaimo ampuu naapurin miehen ja sitten ammutun vaimo ajaa ampuja yli ja sitten sen veli hakkaa taas ampujan..jne
Pedarin hakannut ei ole rikollinen, joten hänet hakkaava syyllistyy rikokseen.
 
ehkä ok, ehkä ei
On kaksi eri asiaa puhua siitä mihin ilmeisesti viittaat ja ko. tapahtumasta eli:

-rysän päältä kiinni jääminen
ja
-huhupuheet/mahdolliset väärät syytökset, joiden perusteella toimitaan
Ok, ja rysän päältä kiinni jääminen oikeuttaa oman käden oikeuden käytön, niinkö? Myös muissa kuin näissä pedotapauksissa? Tässä ko. tapauksessa olisin varmaan itsekin toiminut täsmälleen samoin kuin tuo jutun isä, mutta en silti osaa pitää sitä ihan ongelmattomana.
 
"Jen"
Mun mielestä teki täysin oikein, ja tavallaan vastuuntuntoisesti. Soitti ambulanssi ja kertoi mitä tekee. Ehkä nyt saa myös itse jotain "helpostusta" tuskaan, kun sai kostonsa. Mä olisin tehnyt samoin, paitsi en olisi soittanut ambulanssia. :D
 
?????
[QUOTE="Jen";30116936]Mun mielestä teki täysin oikein, ja tavallaan vastuuntuntoisesti. Soitti ambulanssi ja kertoi mitä tekee. Ehkä nyt saa myös itse jotain "helpostusta" tuskaan, kun sai kostonsa. Mä olisin tehnyt samoin, paitsi en olisi soittanut ambulanssia. :D[/QUOTE]

Olisit soittanut ruumisauton?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ok:
Ok, ja rysän päältä kiinni jääminen oikeuttaa oman käden oikeuden käytön, niinkö? Myös muissa kuin näissä pedotapauksissa? Tässä ko. tapauksessa olisin varmaan itsekin toiminut täsmälleen samoin kuin tuo jutun isä, mutta en silti osaa pitää sitä ihan ongelmattomana.
On täysin ymmärrettävää käyttää oman käden "oikeutta". En syyllistäisi pätkääkään ihmistä joka tekee noin ja vielä kumminkin soittaa ambulanssin tälle ihmisroskalle.

Lakia vastaanhan on toisen pahoinpitely, mutta kyseessähän oli lapsen puolustaminen jossa tunnereaktio ajoi pidemmälle. Sitä tukee myös se ambulanssin kutsuminen kun rauhoittui.

Onnea vaan valamiehistön etsimisessä joka sen tuomitsee, not gonna happen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
Pessimisti
On täysin ymmärrettävää käyttää oman käden "oikeutta". En syyllistäisi pätkääkään ihmistä joka tekee noin ja vielä kumminkin soittaa ambulanssin tälle ihmisroskalle.

Lakia vastaanhan on toisen pahoinpitely, mutta kyseessähän oli lapsen puolustaminen jossa tunnereaktio ajoi pidemmälle. Sitä tukee myös se ambulanssin kutsuminen kun rauhoittui.

Onnea vaan valamiehistön etsimisessä joka sen tuomitsee, not gonna happen.
Tällaiset tapaukset puoltaa kyllä valamiehistöön perustuvaa oikeussysteemiä. Jonkinlainen tavallisen ihmisen oikeustaju pääsee vaikuttamaan asiaan eikä pelkästään pykäliä tulkitsevat lakimiehet. Pykälät kun ovat aika kylmiä tulkinnoissaan, mitä tulee inhimilliseen reaktioon.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
"näin on"
Ihan oikein! Jos omaa lastani hyväksikäytettäisiin, en paljon tuntisi sääliä tekijää kohtaan. Voisin vaikka istua pari vuotta linnassa, kunhan moinen paska kuolisi pois ja lapseni ei tarvitse moista nilviäistä enää koskaan tavata edes vahingossa.
 

Yhteistyössä