Kuivausrumpu-kokemuksia kaipaan!

  • Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma"
Hei,

kaipailisin kokemuksia kuivausrummusta. Minua ahdistaa pyykkiteline, joka on aina silmissä ja olen harkinnut kuivausrummun hankkimista.

Sekin jo, että saisi edes lakanat ja pyyhkeet sillä kuivaksi, olisi iso apu. Nyt lakanat roikkuvat pitkin asuntoa, ovien päällä ym.

MUTTA, eräs ystävä sanoi, jolla joskus on ollut kuivausrumpu, että lakanat esim. jäi silti vähän kosteiksi, ettei voinut suoraan kaappiin laittaa ja vaatteet taas kutistuivat.

Onko teillä samanlaiset kokemukset? Vai olisiko se vaan kiinni rummusta? :/
 
Näinhän se menee. Jos ei halua ihan tuhannen ryppysiä lakanoita, nin ne kannattaa jättää silityskuiviksi ja ripustaa hetkeksi narulle tai työntää suoraan mankeliin. Puuvillavaatteet kuten teepaidat ja kalsarit kutistuvat hieman.
 
gook
Nykykoneilla saa kyllä ihan rutikuivaa, jopa liian kuivaa. Sen loppukosteuden saa meidän koneessa säädettyä, että haluaako silityskuivaa, kaappikuivaa vai ihan rutikuivaa.

Ostin itse kuivausrummun ihan samasta syystä, kyllästyin niihin ovien päällä roikkuviin tuplalakanoihin, pyyhkeisiin ja vaatteisiin.
Pyykkiteline oli aina tiellä, koska sille ei ollut järkevää paikkaa.

Itse suosittelen ihmeessä ostamaan, mutta ei se oikotie onneen ole. Esim. mitään herkkiä vaatteita ei kannata kuivata, koska menevät helposti pilalle. Kaikki vaatteet jotka on tehty ohuesta ja joustavasta materiaalista (esim. nykyään paljon myynnissä niitä löysiä paitoja) kutistuu.

Mutta helpottaa ihan älyttömästi kun saa varsinkin nuo isot heti kuivaksi ja voi pestä monta koneellista päivässä!
 
Se pölyn määrä on ihan uskomaton, mikä jää kuivausrummun sihtiin. Kaikki se pyöri ennen lattioilla, eron kyllä huomaa. Itse olin kovasti kuivausrumpua vastaan, mutta nyt en enää siitä luopuisi. Helpottaa pyykin käsittelyä hurjasti.
 
"nanna"
Meillä ollut vuodesta 2005. Enkä pois laittais. Mä valitsen yleensä ohjelmaksi kaappikuivan, ja jos rummussa vaan lakanapyykkiä, laitan ohjelman vielä uudelleen pyörimään (ei kuitenkaan pyöritä sitä koko kahta tuntia, koska siellä se "haistelija" huomaa pyykin kuivaksi jo aiemmin). Mua ei ryppyiset lakanat haittaa, eikä ne edes kovin ryppyisiksi jää. Ja suurimmat oikenee kun lakanat vedetään ennen laskostusta.
Kaikkea pyykkiä ei siinä voi kuivata, joten pieni pyykkiteline on pesutornin vieressä.
 
"jooseppi"
meille se ostettiin nimenomaan vain lakana ja pyyhepyykin kuivatukseen. rupesi ärsyttämään ne viritykset ovien päällä. normipyykki meillä kuitenkin kuivatetaan vielä telineelllä mutta iso pyykki kuivausrumpuun ja valinnaksi kaappikuiva niin heti saa tunnin päästä laittaa kaappiin. on tuolla koneella kuivattu kenkiäkin kun siihen on sellanen erillinen teline joka ei pyöri rummussa ja siinä voi kuivata kengät.
 
"Mamma"
Kuulostaa ihan hyvältä! :)

Minua ei haittaa, jos lakanat jää vähän ryppyisiksi. Itse en niitä koskaan silitä. Minusta oikenevat saman tien, kun niihin sukeltaa. Mutta kiva olisi, jos ei niitä pahemmin tarvisi enää mihinkään levitellä kuivauksen jälkeen, vaan saisi kaappiin suoraan.

Tottakai pyykkiteline silti on oltava ja kaikkea siellä ei voi kuivata. Mutta uskoisin, että olisi avuksi.
 
kuivausrumpu rules
ja ennenkaikkea asunnon kosteusongelmat ja -vauriot poistuvat samoin kuin paha kostea haju lapsiperheen kämpästä. Eikä se laadukkaita vaatteita kutista tai pilaa. Joissakin materiaaleissa on merkintä, että ei saa kuivat kuivausrummussa.
 
Ilman kuivuria olis kyllä tosi hankalaa!! Lähes kaikki pyörii kuivaksi siellä, kun ei allergikkojen takia voida ulkona kuivata yhtään. Lakanat, pyyhkeet jne. tulee ihanan pehmoisiksi, eikä tarvii huuhteluainetta. En antais pois!!
 
"Nuuh"
Meidän kuivuri kuivaa kyllä ihan kuivaksi kunhan on täysi rummullinen kuivattavaa. Jos laittaa kuivumaan vain pari pyyhettä niin kosteaksi jää.
Lakanat viikkaan aina kuivurista kaappiin. Ja pyyhkeistä tulee ihanan pehmeitä ilman mitään lisäaineita.

Ainakin kaksi villapipoa on vahingossa kuivuriin joutunut ja niistä on tullut munakuppeja.
 
"ai mää vai"
http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/6536/os-oskarin-oksa-hanska-12-kuivausvartta-hanska

Meillä tämmöinen khh:ssa lakanapyykin kuivatukseen, lakanat kun vetää tähän märkänä, niin kuivattuaan voi taitella suoraan kaappiin (itse vielä mankeloin). TÄÄ ON IHAN EHDOTON! Kuivausrumpu pyyhkeille ja muille vaatteille ihan ok ja en luopuisi, toki sitä kannattaa harkiten käyttää. Näin kesällä saa omalle pihalle pyykit kuivamaan, tiedän että sitä luksusta ei kaikille ole.
 
"hei"
Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa kuivausrummun kanssa, suosittelen hankkimaan kyllä. Meillä on LG:n joku isommasta päästä oleva kuivausrumpu. Lakanat ja esim. sideharsoliinat, sukat ja puuvilla-alushousut jäävät pehmeiksi kuivausrummun jälkeen eivätkö ole sellaisia kovia koppuroita kuin jos telineessä tms. kuivattaa. Mun mielestä lakanat ovat sileämmät kuivausrummulla kuivattuina kuin telineessä kuivattuina. Tosin itselle ei ole mitään väliä, ovatko lakanat täysin sileät vai eivät, eli en välttämättä osaa arvioida tätä sileysaspektia kunnolla.
 
"Mamma"
Minusta tuntuu, että jos lakanoita ei saa kunnolla levitettyä, että ovat pienessä tilassa kuivumassa, siis esim. tavispyykkitelineellä, saattavat tulla ummehtuneen hajuisiksi. Eli siksi levitän aina oven päälle ja käännän välillä. Mutta niin tekis kyllä mieli kuivausrumpua ja tuntuu, että hyviä kokemuksiahan ihmisillä on.
 
Meidän kuivausrummussa voi valita hellävaraisen käsittelyn. Kestää pidempään mutta ei kutistu pyykit.

Säiden salliessa kuivaan aina pihalla narulla, mutta päiväpeitot/peitot kuivaan kuivaajassa koska sit niihin ei jää kissankarvoja
 
juuri kuivurin hankkinut
Hanki ihmeessä kuivuri, itse sain sen kuukausi sitten ja oon supertyytyväinen. Kaikkea en siinä kuivata, mutta juurikin pyyhkeet ja lakanat olivat Se ongelma aiemmin. Eikä vielä oo mitään kutistunu siten että sen huomais. Mielen tornia suosittelen, saa tarjouksesta samaan hintaan nuin muitakin.
 
"Mamma"
Meilläkin kissoja! Eli jos karvat jäävät kuivuriin, niin jes!! :D

Mies oli jo tutkaillut, että on kai ilmalämpöpumpulla toimivia kuivureitakin, jotka veisivät vähemmän sähköä...?!
 
"ai mää vai"
Meillä Siemensin IQ700 sekä kone että kuivuri, puoli vuotta vanhat. Pyykinpesukoneen malli WM 16S750SDN ja kuivausrummun WT 46W551DN. Ovat olleet todella hyvät yhdessä.
 
"Äeppä"
Meillä ollut kuivausrumpu reilun vuoden. Lähes kaiken kuivaan aina sillä enkä ole vielä yhtäkään vaatekappaletta pilannut. Meillä rummussa on erilaisia ohjelmia esim jopa villalle. Ja saa tosiaan valita miten kuivaksi pyykin haluaa. Ja sähkölaskussa en oo huomannut mitään merkittävää nousua. Suosittelen siis!
 
"Sirkkeli"
Lakanoiden laatu tietysti kans ratkaisee, miten ryppyiseksi jää. Mutta kun ottaa ne kuumana pois, ja oikoo heti, niin ei ne pahasti kyllä jää. Kuivausrummussa tosiaan saa valita kuivausasteen. Itselläni ainakin kuivaa rutikuivaksikin.

Se pölymäärä on tosiaan valtava, mikä jää koneeseen, ja ennen oli huoneistossa. Vaatteita en tosiaan ole paljon kuivaillut, ja silloin kun kuivasin, niille ei käynyt muuta kuin kuivuivat :)
 

Yhteistyössä