äidin työpaikka vs. isän työpaikka-elatusasiaa

  • Viestiketjun aloittaja aina pieni tuloinen?
  • Ensimmäinen viesti
aina pieni tuloinen?
Meillä tilanne että olemme lasten isän kanssa eronneet jo vuosia sitten. Lasten isä tekee pääsääntöisesti viikonlopputyötä,joten lapset aina minulla vkonloppuisin.Minulle on useaan otteeseen tarjottu "etenemis mahdollisuutta" omassa työssäni,mutta siihen liittyy joka toinen vkonloppu töitä(palkkakin nousisi).En ole voinut tarttua tilaisuuteen koska alakoulu ikäisile lapsille ei ole hoitajaa. Onko todellakin näin että äitinä,ns.lähivanhempana, joudun luopumaan omista uralla etenemis mahdollisuuksista,viikonloppu töistä koska lasten isällä on myösvkonlopputyö....
 
vieras-
Mun mielestä teidän pitää keskustella exän kanssa. Voipi olla, ettei hän suostu, jos on saanut nämä vuodet tehdä viikonloput, mutta jos fiksu on ottaa nyt vuorostaan joka toinen viikonloppu vastuun lapsista. Mun mielestä on reilua, että viikonloput menisivät 50/50, kun molemmilla olisi silloin töitä. Ei sun vain kuulu uhrautua, varsinkin jos teillä on yhteishuoltajuus. Älä ole liian kiltti. Elämäntilanteet myös muuttuvat, joten vaikka olisi kuinka vakiintuneet vuorot, niitä on joskus vaihdettava.
 
vieras-
Näin se menee, jos toinen vanhempi ei yhtään jousta. Huoltajuus ja tapaamiset ovat kaksi ihan eri asiaa. Itse luovuin eron jälkeen esimiestehtävästä, koska en kokenut voivani siinä tilanteessa yhdistää kotia ja vaativaa työtä. Nyt kun lapset ovat isompia on taas onneksi avautunut uusia uramahdollisuuksia.
 
Dsggkjsd
Minä luovuin mielelläni etenemismahdollisuuksista urallani lasten vuoksi. Enkä ole päivääkään katunut. Lasten isä on kyllä ollut hyvä isä ja se riittää minulle.
 
En kyllä tajua miksi et voisi tehdä joka toinen viikonloppu töitä?

Siis kyllähän monet alakouluikäiset ovat kesälomillakin yksin kotona. Ja ehkä he voisivat mennä jonkun kaverin luo ainakin joksikin aikaa? Jos saisit jotain tällaista sovittua. Tai voisiko joku isovanhempi joskus tulla katsomaan heitä tuolloin?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä