Mistä löytää KOTIMAISTA riisiä?

  • Viestiketjun aloittaja karjalanpiirakka
  • Ensimmäinen viesti
karjalanpiirakka
Ulkomaalaisille vieraille tarttis leipoa perinteisiä suomalaisia karjalanpiirakoita, mutta valmistusaineita hakiessani olen pistänyt merkille että kotimaista riisiä ei yksinkertaisesti löydy. Onko se riisikin pakko tuoda Kiinasta, Thaimaasta asti? Vanhoina hyvinä aikoina riisiä viljeltiin itse Itä-Suomessa ja itse kasvatetusta riisistä sitten piirakat leivottiin.
 
Bot-a-nisti
Ulkomaalaisille vieraille tarttis leipoa perinteisiä suomalaisia karjalanpiirakoita, mutta valmistusaineita hakiessani olen pistänyt merkille että kotimaista riisiä ei yksinkertaisesti löydy. Onko se riisikin pakko tuoda Kiinasta, Thaimaasta asti? Vanhoina hyvinä aikoina riisiä viljeltiin itse Itä-Suomessa ja itse kasvatetusta riisistä sitten piirakat leivottiin.
Joo, samoina aikoina kun jälkiruoka-mangot poimittiin omasta pihapuusta, ainakin meillä Porvoossa.
 
karjalanpiirakka
Heko heko. Kyllä Suomessa on ollut pakko viljellä riisiä, koska sitä karjalanpiirakoissakin käytetään. Mistä muuten suomalaiset olisivat saaneet riisinsä piirakkaan? Miettikää pari, kolme tuhatta vuotta taaksepäin kun ekat piirakat on Karjalassa leivottu. Tuskin ovat Japanista asti lähteneet riisejä hakemaan.
 
vieras..
Meillä sitä riisiä kasvaa riesaksi asti tuolla talon alla. Viimeksi kun oikein pisteli, niin leikkasin ne kaikki ja tein riiseistä tietenkin panang curry spicy chikenin...
 
Heko heko. Kyllä Suomessa on ollut pakko viljellä riisiä, koska sitä karjalanpiirakoissakin käytetään. Mistä muuten suomalaiset olisivat saaneet riisinsä piirakkaan? Miettikää pari, kolme tuhatta vuotta taaksepäin kun ekat piirakat on Karjalassa leivottu. Tuskin ovat Japanista asti lähteneet riisejä hakemaan.
Ei varmaan ole ihan Suomen Karjalaa ollut pari- kolme tuhatta vuotta sitten :D
 
Karjalan Heili
Joko ap on trolli tai todella vajaa kun ei osaa sen vertaa googlettaa, että alkuperäiset karjalanpiirakat on täytetty ohralla. Se on sitten riisipiirakka, jos sinne muuta tunkee.
 

Yhteistyössä