Millainen on narsistinen mies?

  • Viestiketjun aloittaja "Lina"
  • Ensimmäinen viesti
"Lina"
Kommentoi kaikkea ja ei saa laittaa vastaan, hän ei kestä arvostelua.
On vahva luonne muttei kestä pienintäkään epäonnistumista.
Määräilee ja jos et tottele, sota on valmis, mököttää ei puhu vaan nukkuu huoneessa.
Kotona helvetin raskas ilmapiiri.
Ei antanut lapsen lukea, koska inhoaa kirjoja eikä lapsi saanut hakea mieleiseensä kouluun. Minua arvostelee päästä varpaisiin ja kaikki mitä sanon/teen on vikaa, pilalla.
 
Kokemusta on, valitettavasti..
Ei välttämättä narsistinen, mutta ainakin joku häiriö vahvastikin oli:
Minulla ei saanut olla ystäviä, aluksi ei miespuolisia, lopulta ei naispuolisia ("ne yrittää houkutella sua pettämään!"). Ulkonaliikkuminen oli lopussa kuin vankilaulkoilua, kerran olin tosissaan ehkä pari minuuttia kaupassa pidempään kuin normaalisti (kauniina kevätpäivänä halusin köpötellä hissukseen ja nauttia edes keväästä) ja kotona odotti jäätävä tunnelma. Katsoi tuimasti ja alkoi tentata, että missä olin oikeasti ja kenen kanssa.
Jos lähdin kävelylle, niin hiippaili perässä. Kuulema kuulosti epäilyttävälle, että halusin mennä vaan kävelylle. Meinasi, että olen menossa "salarakasta tapaamaan".
Kerran tuli kotiin raivoten, että kukas toi mies oli, joka täältä juuri lähti. Minä, joka olin juuri siivouspäivää pitämässä ja lattiaa luuttuamassa, jäin hoomoilasena tuijottamaan, että mitä tuo nyt sekoilee.
Raivosi, että täältä lähti mies, joka kehaisi saaneensa huippupanon. Kyllä, ei valitettavasti ole keksitty juttu...
Siinä sitten tapeltiin monta tuntia ja sain vaihteeksi nyrkistäkin, huorittelua jne.
Lopulta sitten "kuittasi" kaiken sanomalla: "No mä keksin sen jutun itse. Halusin testata sua ja kattoa miten reagoit kun en tiiä, että käykö täällä oikeasti joku kun olen töissä.".

Kun sain työpaikan, niin ensimmäisenä alkoi tenttaus, että onko miehiä töissä, minkäikäisiä ja onko omalla osastollani. No, ei ollut ja vastasin sen totuudenmukaisesti, olin kuulema valehtelija.
Sitten alkoikin soittopommitukset työpäivän aikana. Jos vastasin, olin hänen mukaansa jossain muualla kuin töissä, eli pettämässä häntä. Jos en vastannut, niin sama homma.

Tässä nyt murto-osa. Kyseisen tyypin jättäminen oli sitten ihan oma, vuosien prosessinsa. Vaihdettuani numeroa, sähköpostia, estettyä some-palveluissa, muutettuani uuteen paikkaan ja salattuani osoitteen, vaihdettuani työpaikkaa (ei päässyt sinnekään väijymään), hän ei kestänyt kun ei päässyt vainoamaan. No hänpä nokkelana poikana tekaisi rikosilmoituksen, että olisin pahoinpidellyt hänet. No sehän sitten tyssäsi heti alkuunsa, kun ei ollut mitään mikä olisi osoittanut minun tehneen. Sen sijaan kiinnostuivat tavattomasti todisteista, jotka kertoivat hänen pahoinpidelleen minua useasti ja siitä hän sitten sai lopulta tuomion.
 

Yhteistyössä