En meinaa pystyä katsomaan lapsen vauva/taaperokuvia itkemättä,olenko outo?

  • Viestiketjun aloittaja "itkupilli"
  • Ensimmäinen viesti
"itkupilli"
Lapsi on jo siis 7v ja ihana rakas tyttö onkin :)

Aina kun katson vauvakuvia tai oikeastaan kuvia joissa hän on noin 2-5-vuotias tulee valtaisa kaiho ja palantunne kurkkuun ja joskus itkenkin. Vaikka on ihanaa kun lapsi kasvaa joku erikoinen tunne tulee, ettö kun niitä aikoja ei koskaan saa takaisin ja voi kun se on suloinen jne. Olenko hivenen outo teistä? :D herkkä ainakin...

Sitten iskee myös tunne että olenko ollut tarpeeksi hyvä äiti hänelle ja antanut aikaani tarpeeksi jne...
 
"Ninni"
Et yhtään! Mun lapset on vasta 2 ja 4 v. ja silti muistelen usein kaiholla heidän vauva-aikaansa.. On ne lapset vaan niin ihania pieninä ja toki myös suurempina ja lasten kanssaan vietetty aika elämän parasta aikaa <3! Mulla meinaa nousta pala kurkkuun aina kun kuulen sanonnan että "lapset ovat meillä lainassa vaan".
 
"Eekku"
Sama täällä. Löytyy meitä herkkiksiä näköjään enemmänkin:) Just katsoin videota jossa meidän lapsi oli vajaa 2kk, kyllä nousi kyyneleet silmiin. Nytkin melkein jo pelkästä ajatuksesta. Lapsi on nyt vajaa 2v eli ei hirveen kauaa tuosta videosta vielä ole, mutta on tietysti ihan eri iso poika kun vauvaan vertaa.
 
"sepi"
Parempaa äitiä tuskin voisi toivoa. Voisikohan olla aika toiselle lapselle... Itselleni tuollaiset fiilikset tulee jo pelkästä muistelustakin. Herkkä kyllä joo ja vielä mies...
 
Eiköhän nuo ole jokasen äitin tuntemuksia. =) Se on kait jotaki äidinvaistoa että tuntee vieläki kykenevänsä sammaan, siihen että tekkee kaikkensa pienen puolesta vaikkei se ennää niin pieni olekkaan. Tai sitte rehellisesti vain, vauvakuume :D
 
Nyt lähtee kahdeksas vuosi pikkulapsiarkea samaan kyytiin, olen onnellinen että maksimissaan vuosi jäljellä, enkä tule ikävöimään.Taaperot on hassuja, mutta enemmän niitten kanssa tekee kun vähän vanhempia, ja enemmän myös nauttii itse kun lapset jo hieman omatoimisempia. Eli vauvakuume ja sormet sontaan once again...Minä en tuohon lähde...Niin ja et ole sairas huono vanhempi, oma mittasi ei vain ole vielä täynnä. Minun on :)
 
  • Tykkää
Reactions: hyytikyppynen
Nyt lähtee kahdeksas vuosi pikkulapsiarkea samaan kyytiin, olen onnellinen että maksimissaan vuosi jäljellä, enkä tule ikävöimään.Taaperot on hassuja, mutta enemmän niitten kanssa tekee kun vähän vanhempia, ja enemmän myös nauttii itse kun lapset jo hieman omatoimisempia. Eli vauvakuume ja sormet sontaan once again...Minä en tuohon lähde...Niin ja et ole sairas huono vanhempi, oma mittasi ei vain ole vielä täynnä. Minun on :)
Ja vaikka onki niin silti siihen joskus jotku hullut lähtee uusiksi taas :D
 
Ken guru
Minä en pikkuvauva-aikaa kaipaa, nyt on sellainen taas menossa. Onhan vauva ihana ja suloinen, mutta liikkuminen on paljon hankalampaa ihan pienen kanssa, ja innolla odotan että saa taas nukkua normaalisti.

Mutta synnytyssairaalassa oloa jostain syystä muistelen aina kaiholla. Nyt tilasin paperikuvia tästä uusimmasta vauvasta, ja sairaalassa otetuista kuvista tulee aina tosi lämmin fiilis. Sellainen että on vaan rauhallista ja lämmin hyväntuoksuinen nyytti vieressä. En osaa paremmin selittää, mutta kuvia katsellessa kipuja en ns. muista, vaan ainoastaan lämmön ja rakkauden uutta ihmettä kohtaan. Sen voisin kokea uudestaan ja uudestaan. (Ilman synnytystä :D).
 

Yhteistyössä