Mistä johtuu, että Intiassa on paljon/syntyy epämuodostuneita ihmisiä?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
LaMamanMorbid
Noh, mä luulen, ettei se varsinaisesti oo niin jönnilleen noiden ympäristö- ja muiden myrkkyjen kylvämisen kanssa. Ihmiset työskentelevät mitä onnettomimmissa oloissa ja syövät mitä sattuu. Erilaiset syövät ovat myös yleisiä, esim. erilaiset värjärit työskentelevät reisiään myöten värialtaissa. Ei se voi kaiken järjen mukaan ihan terveellistä olla...
 
vierrrr
Minäkin olin tulossa sanomaan että suhteessa väkilukuun ei niitä synny varmaan sen enempää kuin muissakaan kehitysmaissa. Tietysti puutteet raskauden seurannassa ja turvallisen abortin mahdollisuuksissa varmasti myös vaikuttavat asiaan.
 
vierrailleva
Mä oon miettinyt ihan samaa kuin ketjun aloittaja, mutta tosiaan onhan se väestömäärään suhteutettuna ihan ymmärrettävää+nämä muut syyt mitä tässä on mainittu.
 
hmph
Populaa on enemmän, saateita on enemmän.
Miettikää, niillä on se pyhä joki siellä ja ne kylpee siinä, juo siitä ja heittää ruumiit sinne lillumaan. Se ruumismäärä on ihan tajuton, sitä ei tajua, ennen kun sen näkee ja se haju on kuvottava.
 
bohdintqq
Kyllä veikkaisin tuota sukulaisten naimista yhdeksi isoksi tekijäksi. Sen lisäksi köyhyys, eli ei ole minkäänlaista neuvolasysteemiä puhumattakaan mistään ultraäänistä tai kromosomiseulonnoista. Onhan kiinassa ja afrikassakin ihan pari ihmistä,mutta ei näy yhtä paljon vammaisia. Tässä voi olla myös kulttuuriero ja mielikuva: intiassa usein esim moniraajaisia tai muuten epämuodostuneita pidetään jumalina, joten heitä myös esitellään julkisuudessa. Toisissa kulttuureissa voi vammaisuus olla häpeä, joten heistä hankkiudutaan eroon tai ei ainakaan esitellä koko maailmalle.
 
pahenee
Alkuperäinen kirjoittaja lääkejäämät vesistöissä;30118935:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288550825975.html

niinpä---
Siellähän ON paljon lääketehtaita ja varmaan niiden käyttäjiäkin, kun siellä ne eivät maksa juuri mitään...
 
matkailuohjelma
Saasteet varmaan tekee paljon ja siinä suuressa ihmismäärässä on tietysti myös enemmän epämuodostumia. Länsimaissa pienetkin jutut korjataan heti leikkauksella jos vaan mahdollista, köyhillä siellä ei ole varaa sellaiseen ja toisaalta joitakin epämuodostumia pidetään hyvänä asiana. Jossain matkailuohjelmassa oli joku tyyppi jolla oli tosi epämuodostunut naama ja häntä pidettiin jonkun norsunkärsäisen jumalan ilmentymänä.
 

Yhteistyössä