Te jotka tiedätte ovulaatiosta melkein kaiken! Irtoaako munasolu silloin kun ovulaatiotesti näyttää plussaa?

  • Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan
  • Ensimmäinen viesti
tietääkö kukaan
Tarkoitan siis, että tarkoittaako sen hormonin nousu sitä, että silloin myös irtoaa munasolu? Vai voiko noususta huolimatta jäädä irtoamatta. En löydä googlaamalla tätä tietoa mistään.
 
ghjk
Eli se testi ei näytä että munasolu olisi irronnut.
Ja siltikin vaikka irtoo, nii voihan esim munanjohdin olla tukossa, eikä munasolu pääse siltä puolelta kavereiden kanssa tekemisiin :)
 
tietääkö kukaan
Kiitos vastauksista. Kolme lasta on jo. Eli ei ainakaan aiemmin oo olleet putket tukossa. Raskaaksituloaika on vaihdellut tosi paljon. Yhtä lasta tekemällä tehtiin vaikka kuinka kauan toiset on tulleet 1-3 yrityskerralla. Nyt olis kova halu raskautua. Ovulaatiotesti näytti plussaa ja seksiä harrastettiin edellisenä ja seuraavana päivänä. Tuntuu vaan niin epätoivoiselta, kun raskautuminen kuitenkin on epätodennäköistä vaikka ovulaatio ja seksi osuisivatkin yksiin. Aiemmin en oo ovulaatioita tikuttanut.
 
testistä
Mun testin ohjeissa lukenut, että munasolu irtoaa plussauksesta 24-48 tunnin kuluttua. Testeistä huolimatta raskaaksitulo on kestänyt useamman kuukauden. Onhan se toki monien asioiden summa ja hedelmöittyminen voi epäonnistua monessa kohtaa. Ei se ole tosiaan aina niin helppoa, kuin luulisi.
 
"ovis"
Eli se testi ei näytä että munasolu olisi irronnut.
Ja siltikin vaikka irtoo, nii voihan esim munanjohdin olla tukossa, eikä munasolu pääse siltä puolelta kavereiden kanssa tekemisiin :)
Ne kaverit, eli siittiöthän ui sinne munasolun luo munajohtimeen, mutta se ei ole taattu, että se munasolu pääsee uimaan sinne kohtuun, jossa sen pitäis kiinnittyä kohdun seinään. Munasolu voi olla jumissa jos munajohdin on tukossa. Se ovulaatiotesti näyttää sen korkeimman hormonihuipun ovulaatioon, mutta ei takaa ovulaatiota siltikään. Eräs yksityinen lääkärikin sanoi, että ne ovistestit ei näytä välttämättä oikein, mutta saattaa näyttää.
 
gggggggggg
Jos aloittajalla säännöllinen kierto, niin voi laskea ovulaation ajankohdan itse. Jostain luin, että se on 14 päivää kuukautisista taaksepäin. Minulla kierto noin 28 päivää, joten kierron n.16 päivä on ovulaatio. Myös valkovuodosta tai mahdollisista alavatsakivuista voi päätellä ovulaation ajankohtaa. Munasolu on hedelmöitys"kelpoinen" suurinpiirtein vuorokauden irtoamisestaan, siittiöthän taas voivat elää jopa viikon.
 
Hmph
Ovulaatio on keskimäärin 14 päivää ennen seuraavia kuukautisia, mutta kun kaikillahan ei näin ole. Esimerkiksi liian lyhyt ovulaatiotesti ja kuukautisten väli aiheuttaa myös sen ettei munasolu kiinnity kohtuun.

Ja vaikka muna solu irtoaa ei se välttämättä eksy munajohtimeenkaan.
Eli munasolun pitää irrota- löytää munajohtimeen- siellä pitäisi olla siittiöitä - siittiön pitäisi läpäistä munasolun pinta - kohdun seinämien pitäisi olla tarpeeksi paksut ja hyvät - munasolun pitäisi onnistuneesti siihen kiinnittyä. Ja nämä muut voi onnistua ja kun yksikin ontuu niin koko homma menee uusiksi, sekä jos tuleva solupallo on jotenkin viallinen munasolun tai siittiön puolesta tulee kuukautiset.
Kaipa tästä jokin vielä unohtuikin.
 
ghjk
Itse en kyllä vieläkään tiedä mistä pyhästä hengestä meidän lapsi on saanu alkunsa.. seksiä harrastettiin ainakin viikkoa aikaisemmin ennen ku ovistesti näytti plussaa
 
Ei pidä yleistää
Jos aloittajalla säännöllinen kierto, niin voi laskea ovulaation ajankohdan itse. Jostain luin, että se on 14 päivää kuukautisista taaksepäin. Minulla kierto noin 28 päivää, joten kierron n.16 päivä on ovulaatio. Myös valkovuodosta tai mahdollisista alavatsakivuista voi päätellä ovulaation ajankohtaa. Munasolu on hedelmöitys"kelpoinen" suurinpiirtein vuorokauden irtoamisestaan, siittiöthän taas voivat elää jopa viikon.
Ei tämähän ei päde sitten ollenkaan! Ovulaation ajankohta on ihan ihmiskohtaista. Ei se ole edes kierron pituudesta kiinni. Ovulaatio voi aivan hyvin olla jollain jossain kierrossa kp5 tai vasta kp20, vaikka kierron pituus olisikin 28 päivää. Ovulaatio saattaa osua joskus myös kp14 paikkeille, mutta ei ole taattu. Eli ei todellakaan voi laskea näin karkeasti.
 
ggggggggggggg
Alkuperäinen kirjoittaja Ei pidä yleistää;30118931:
Ei tämähän ei päde sitten ollenkaan! Ovulaation ajankohta on ihan ihmiskohtaista. Ei se ole edes kierron pituudesta kiinni. Ovulaatio voi aivan hyvin olla jollain jossain kierrossa kp5 tai vasta kp20, vaikka kierron pituus olisikin 28 päivää. Ovulaatio saattaa osua joskus myös kp14 paikkeille, mutta ei ole taattu. Eli ei todellakaan voi laskea näin karkeasti.
Kuten sanottu, jostain luettu. Olisiko ollut ovistestipakkauksesta, jonka perusteella aloin tikuttamaan. Toimii varmaan suurimmalla osalla, muttei tosiaan kaikilla. Ja tietysti kierron pituus vaikuttaa sen verran, että jos se on normaali eikä hyvin epäsäännöllinen(esim. 35-65), niin helpottaa edes hieman ovulaation ajoittamista. Minulla raskaudetkin vaikuttaneet hieman oviksen ajankohtaan, nykyisin tulee pari päivää myöhemmin ainakin gynekologikäyntien perusteella.
 
Hmph
[QUOTE="Elämä on";30118925]#9 Tää nyt ei hirveesti rohkaissut;) Huoh. No vasta yksi yrityskerta takana, eka tärppäsi toisesta.[/QUOTE]

Sen takia kai väitetään että lapsia saadaan eikä tehdä ja tieto lisää tuskaa.

On myös muutamaan kertaan ottanut silmään että kun kaikki olisi ollut kohdallaan niin vaan noin parikyt prosenttia onnistuu. Eli neljä-viis kertaa noin matemaattisesti laskettuna ennen kun kirveen saa heittää seinään.

Onnea yritykseen.
 
voi vaihdella
Kuten sanottu, jostain luettu. Olisiko ollut ovistestipakkauksesta, jonka perusteella aloin tikuttamaan. Toimii varmaan suurimmalla osalla, muttei tosiaan kaikilla. Ja tietysti kierron pituus vaikuttaa sen verran, että jos se on normaali eikä hyvin epäsäännöllinen(esim. 35-65), niin helpottaa edes hieman ovulaation ajoittamista. Minulla raskaudetkin vaikuttaneet hieman oviksen ajankohtaan, nykyisin tulee pari päivää myöhemmin ainakin gynekologikäyntien perusteella.
Jaa no mulla on ollut ovis välillä kp9 ja välillä kp24 ja kaikkea siltä väliltä ja kierto ollut aina n. 28-34 päivää.
 
Just niin
[QUOTE="Niin";30119052]Näin se valitettavasti taitaa mennä :(

Kiinnittyminen kun taitaa vaatii sen vähintään 10-14 päivää oviksen jälkeen. Ellei sun kierto sit veny pidemmäksi ja kiinnittymiselle jääkin aikaa :)[/QUOTE]

Näinpä juuri. Tämä on minulla yleisin syy. Kyllä se välillä menee juuri tuohon 10 päivän kieppeille mutta eipä ole jäänyt silti tarpeeksi aikaa tai silloin vika muualla. Lääkkeitä kai saisi, mutten muista syistä niihin voi/halua lähtemään. Kaksi ja puoli vuotta jo mennyt.
 

Yhteistyössä