"Joka aamu on armo uus".

  • Viestiketjun aloittaja ..aha.....
  • Ensimmäinen viesti
Äiti kuunteli tangoa ja humppaa kaseteilta. Ne olivat varmaan aikanaan paheellisia lauluja, jotka veivät syrjään kaidalta tieltä Jeesuksen luo. Minulle ne edustivat mennyttä aikaa ja ärsyttävintä niissä oli se, että ne jäivät helposti soimaan päähän. En yhtään ihmettele tätä pätkää hauskoista saneluista: "Ainakin 2 pv päässä soinut 'Tango kohtalon'. Nyt tuskastunut niin soivaan musiikkiin, että yrittänyt itsemurhaa."
 
Mun paappa istui keittiön pöydän ääressä ja tapasi sanoa: "mistähän me saataisiin sellainen pieni kissan poika?" Sitten seurasi laulu: "Pieni kissan poikanen, katsoi sillan reikiin, "kuules hiiri hiironen, tule kanssain leikkiin""...
 
:)))
Jos nyt puhutaan laulumuistoista, niin papalla oli tapana laulaa "Ei ole hevosilla heiniä, syövät ne tallin seiniä, on toisilla suolissa santaa, eikä tule lantaa juu." :D Muita usein laulettuja oli "kukkuu, kukkuu, kaukana kukkuu, Saimaan rannalla ruikuttaa" ja "laula kukko, laula kukko, peltoniemen kukko, jos et sinä mulle laula, katkaisen minä sulta kaulan..." :D Mummulla oli hempeämmät laulut: "Murheesi suista, ilmasta puista soi riemuvirsi, tuoksuu jo maa" ja paljon lastenlauluja. :) Toisen puolen isovanhemmat ei laulaneet.
 

Yhteistyössä