Sinä, joka vastustat aborttia - kuinka usein ja millä tavoin autat väsyneitä äitejä?

  • Viestiketjun aloittaja harmaampi
  • Ensimmäinen viesti
harmaampi
Jäin yksinhuoltajaksi kuopuksen odotusaikana ja harkitsin aborttia. Minulla oli jo ennestään lapsia, joten osasin aavistaa mitä tuleman pitää. Kuitenkin minulle toitotettiin että apua saa, älä tee aborttia, kyllä ystävät ja sukulaiset auttavat. Lapsi on nyt 2,5-vuotias ja olen ihan loppu. En ole koskaan ollut erossa lapsestani, hän n vielä kotihoidossa.

Rakas kyllä, mutta kamalan vilkas. Eipä näy ketään auttamassa, kunnalla ei ole resursseja tukea. Miten siis te, jotka vastustatte aborttia autatte konkreettisesti?
 
En halua eritellä sen tarkemmin, mutta autan ihan oikeasti ihan konkreettisesti. Tosin apuni ei niinkään mene sukulaisille tai ystäville, vaan muualle. Mutta mikäli ystävä/sukulainen apua tarvitsee, niin autan toki.
 
vieras-
Vahdin ystävien lapsia, vaikka meilläkin pienet lapset. Muuten hoitaisin enemmän. Mulle ainakin suurin syy miksei auttaisi jotakin, joka tarvii apua, on se, ettei tiedä, että tarvitsee apua. Voisin antaa rahaa, auttaa siivomaan, hoitamaan lapsia, jos tietäisin, että apua tarvitaan ja halutaan ottaa vastaan (ei se avun vastaanottaminenkaan ole aina itsestään selvää). Musta ainakin iso ongelma on, ettei avun tarpeesta ole helppo puhua ja sitten ne ketkä haluavat auttaa, eivät kohtaa näitä, jotka apua pyytävät.
 
"Kukka"
Kysymyksenasettelu on kummallinen. Yhtä hyvin voisi kysyä: Sinä, joka vastustat läheisten elämän päättämistä - kuinka usein ja millä tavoin autat heitä, jotka ovat väsyneitä läheistensä kanssa?
 
Tämä kysymys kierretään usein toteamalla, että elämä ei ole reilua. Silloin unohdetaan se, että jos elämä kerran ei ole reilua, niin ei pidä odottaa, että alkio saisi aina rauhassa kehittyä vauvaksi asti, sillä sehän olisi sille reilua.
 
"Hmm"
Auttaisin jos joku pyytäisi apua. Jos ei ikinä puolella sanallakaan vihjaa, että haluaisi vaikkapa illan tai edes pari tuntia lapsivapaata, ei taida kukaan silloin osata auttaa. Telepaattikyvyt on ruosteessa.
 
vieras-
Vahdin ystävien lapsia, vaikka meilläkin pienet lapset. Muuten hoitaisin enemmän. Mulle ainakin suurin syy miksei auttaisi jotakin, joka tarvii apua, on se, ettei tiedä, että tarvitsee apua. Voisin antaa rahaa, auttaa siivomaan, hoitamaan lapsia, jos tietäisin, että apua tarvitaan ja halutaan ottaa vastaan (ei se avun vastaanottaminenkaan ole aina itsestään selvää). Musta ainakin iso ongelma on, ettei avun tarpeesta ole helppo puhua ja sitten ne ketkä haluavat auttaa, eivät kohtaa näitä, jotka apua pyytävät.
Vielä lisään, että mielelläni kuuntelen ja olen tukena. Sen verran kovaa itsellä välillä ollut, että tietää iso apu voi olla jo kanssa kulkijasta.
 
juurikinnäin
Niin Jotkut odotti että Jotkut on valmiita auttamaan. Nyt niitä Joitain ei näy missään. Olikohan ne Jotkut olemassakaan.

Itseensä kannattaa luottaa ja sen mukaan tehdä päätökset.
 
apua pyytänyt
Hyvä tietty pyytää sitä apua kun tarvii,mutta jos lapsia on monta ja sukulaiset on muka siinä luulossa ettei äiti muka tarvitse apua,niin ei niitä hirveesti kiinnosta sitä apua tarjotakkaan vielä etenkin jos äiti on yh. Sanomatta selvää että äidillä on rankkaa.
 
alkupr
Vaikea tietää miksi aborttia vastustavat eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Nytkin ollaan toista viikkoa syöty eineksiä, uimarannalle en jaksa lähteä kun kuopus juoksee sielläkin ympäriinsä (kuten 2-vuotiaat tekevät) ja oon niin kyllåstynyt juoksemaan perässä. Viime yönä mietin tosissani oisko helpompaa vaan vetää itsensä kiikkuun..

Olen sitä mieltä että joskus lapsen saaminen vain on liikaa. Kyllähän tästäkin selvitään ajan kanssa, sitä en tiedä milloin. Olisi pitänyt jättää kaikki "autan kyllä sitten ja voit tuoda sen meille hoitoon"-kommentit omaan arvoonsa ja luottaa omaan arvostelukykyynsä tässä asiassa.
 
"Huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja apua pyytänyt;30119814:
Hyvä tietty pyytää sitä apua kun tarvii,mutta jos lapsia on monta ja sukulaiset on muka siinä luulossa ettei äiti muka tarvitse apua,niin ei niitä hirveesti kiinnosta sitä apua tarjotakkaan vielä etenkin jos äiti on yh. Sanomatta selvää että äidillä on rankkaa.
Sanomattakin pitäisi olla selvää, ettei apua saa jos sen olettaa olevan sanomattakin selvää.
 
"Jaa"
Vaikea tietää miksi aborttia vastustavat eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Nytkin ollaan toista viikkoa syöty eineksiä, uimarannalle en jaksa lähteä kun kuopus juoksee sielläkin ympäriinsä (kuten 2-vuotiaat tekevät) ja oon niin kyllåstynyt juoksemaan perässä. Viime yönä mietin tosissani oisko helpompaa vaan vetää itsensä kiikkuun..

Olen sitä mieltä että joskus lapsen saaminen vain on liikaa. Kyllähän tästäkin selvitään ajan kanssa, sitä en tiedä milloin. Olisi pitänyt jättää kaikki "autan kyllä sitten ja voit tuoda sen meille hoitoon"-kommentit omaan arvoonsa ja luottaa omaan arvostelukykyynsä tässä asiassa.
Nojaa, kannattaa varmaan ihan ensin korjata omaa asennetta ja lopettaa muiden ihmisten syyttely siitä, että sinulla on lapsi ja rankkaa.
 
hohhoijjaa...
Ja voidaan kysyä kuinkahan abortteja kiihkosuosivat ja sitä muille tyrkyttävät auttaa niitä jotka traumatisoituu niistä loppuiäkseen?? Niinpä niin.

Ja ap:lle, mitä jos vaikka sitten annat sen lapsiparkas niille jotka siitä osaa olla kiitollisia, kun sulla ei näköjään oo mitään muuta kun valivalittamista etkä edes apua osa hakee. Epäiltävää on tosin että tääkin tarina on taas jonkun turhautuneen suosijakiihkon provotrollia...
 
"susu"
[QUOTE="Jaa";30119876]Nojaa, kannattaa varmaan ihan ensin korjata omaa asennetta ja lopettaa muiden ihmisten syyttely siitä, että sinulla on lapsi ja rankkaa.[/QUOTE]

Peesi tälle. On se kumma kun ei elämän missään eri osa-alueessa osata ottaa vastuuta enään mistään. Kaikki on muiden syytä. Apn kannattais viedä lapsi vaikka hoitoon jos on niin rankkaa. Toiseksi ihan yleisellä tasolla kysyisin että pitääkö niitä kakaroita vääntää kaikkien kanssa!!??
 
mä...
[QUOTE="susu";30119937]Peesi tälle. On se kumma kun ei elämän missään eri osa-alueessa osata ottaa vastuuta enään mistään. Kaikki on muiden syytä. Apn kannattais viedä lapsi vaikka hoitoon jos on niin rankkaa. Toiseksi ihan yleisellä tasolla kysyisin että pitääkö niitä kakaroita vääntää kaikkien kanssa!!??[/QUOTE]

Se todellakin ON muiden syytä, jos ensin lupaavat auttaa eivätkä sitä kuitenkaan tee. Se on täysi valhe ja se on valehtelijoiden ihan oma syy. Jos sinä valehtelet jollekin niin sinussa on se syy!
 

Yhteistyössä