Haluan olla hoikka! Muita normaalipainoisia laihduttajia?

  • Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti
"laihduttaja"
Mitat tällä hetkellä 171cm/ 64 kg. Tavoitteena laihtua vielä vähintään 6 kg. Superlaihaksi en halua, vaan timmin ja treenatun kropan :) Olen luonnostaan hoikkarakenteinen joten tässä painossa on aika paljon ylimääräistä vatsassa ja jenkkakahvatkin löytyy....

Tuntuu että kilot ovat todella tiukassa kun laihduttaa normaalipainoisena. Olen jo laihtunut 4 kg mutta siihenkin meni monta kuukautta... No, hitaasti hyvä tulee :) Muita normaalipainoisia laihduttajia?
 
"laihduttaja"
Harrastan itsekin paljon liikuntaa, sekä aerobista että lihaskuntoa. Kai se on sitten kehon rakenteesta kiinni. Ystäväni on yhtä pitkä kuin minä ja painaa 5 kg enemmän mutta näyttää paljon hoikemmalta, hän on luonnostaan aika lihaksikas kun minä taas en saa lihaksia millään...

Tavoitteena olisi näkyvät vatsalihakset. Ylimmät näkyy jo ja sivuilta vähän mutta keskellä on pömppö...
 
"Pitkis"
Ap paljon sun mitat cm:ssä on ja mikä on vaatekokosi?
Itse kun olin aikoinaan 172/70kg olivat mittani 95-69-94 ja housut kokoa 38 ja paidat s-m. Taidan olla ollut samaa kokoluokkaa, kun tuo sinua 5kg painavampi, mutta hoikan näköinen kaverisi. Itse koitin aina päästä silti painoon 64kg, mutta pääsin korkeintaan hetkellisesti painoon 68kg. Itselläni on kai liikaa lihaksia, jotta pääsisin ainakaan helposti elempaan painoon.
 
"Pitkis"
Ei ole kyllä kivaa painaa pelkkien lihaksien takiakaan 70kg. Vaikka ei numeroita pitäisikään tuijottaa liikaa, tuntuu 70kg lukuna liian isolta. Luonnostaan olen myös lihaksikas. Luopuisin mielellään muutamasta kilosta lihasta ja painaisin vain 64kg. En vain tiedä miten onnistuisin laihtumaan myös lihasta. En ole provo, jos joku luulee. Haluaisin vain olla hieman sirompi.
 
"laihduttaja"
Pitkis: Lihasta voi olla vähän vaikeempi laihduttaa... Itse nimenomaan haluan lisää lihaksia. Niitä ei kuitenkaan meinaa tulla millään vaikka treenankin lihaskuntoa ahkerasti. Jos painoa tulee lisää (vaikkakin terveellisesti syömällä) kertyy se heti rasvana vyötärölle :/ Joten mun kropan mallilla mun täytyy painaa aika vähän jotta saan pömpön pois.
 
"Pitkis"
laihduttaja: Silläkin on merkitystä, että haluatko oikeasti lisää lihasmassaa vaiko vain lihakset enemmän esiin? Olemassaolevat lihaksethan saa esiin ihan vain laihduttamalla ylimääräisen rasvan pois siitä lihaksen päältä. Rasvanhan saa pois harrastamalla aerobista liikuntaa ja syömällä alikaloreilla. Jos taas haluat lihasmassaa lisää, se tarkoittaa myös painonnousua. Paino vain nousee lihasmassana. Et voi laihtua painoa kiloissa, jos haluat lisää lihasmassaa. Lihasmassaa saa syömällä hieman ylikaloreilla ja harrastamalla punttejen nostelua ja syöden paljon proteiinia. Jokatapauksessa näissä kummassakin tapauksessa kropan rasvaprosentti alenee ja kroppa tulee hoikemman näköiseksi. Voi olla myös, että sulla on myös rasvaakin liikaa ja sekä rasvan poistoa että lihaksen lisäystä ei voi tehdä samaan aikaan. Ne kun vaatii ihan eri toimia. Eli ensin lihaksen kasvatus ja sitten rasvan poisto lihaksia ylläpitäen. Kumpaa siis haluat?

Elikä siis tällä tavalla homman osaan. En vaan pentules osaa omassa tapauksessa laihtua myös lihasta, kun oma kroppa pyrkii kai jotenki pitämään siitä pirusti kii, vaikka jättäsinki proteiinit vähemmälle.
 
"laihduttaja"
Luulen että mun on helpoin eka laihduttaa tuo vararengas pois ja sitten yritän lisätä massaa lihaksen muodossa :) Toki treenaan myös laihdutuksen aikana. Mitään hirveitä lihaksia en edes kaipaa, mutta jos vähän voimaa sais lisää ja näkyvät vatsalihakset...
 
"Pitkis"
Tota kyllä sun kannattaisi ensin hankkia lisää sitä lihasmassaa ja vasta sitten laihduttaa se ylimääräinen rasva pois. Sitä lihasmassaa kun ei voi oikein saada ilman pientä hetkellistä rasvamääränkin lisäystä. Se taas näkyy vaa'ssa painonnousuna. Se lihaksen kasvatus kun tarvii sitä rakennusainetta ja siinä tulee aina samalla myös rasvaa kiloina mukaan. Ne rasvakilot voi sitten lopuksi laihduttaa siitä lihaksen päältä pois. Tämä pätee siis ihan muutamankin lihaskilon lisäämiseen. Lihasmassaa on siis mahdoton saada ilman pientä lihomista. Lue vaikka googlaamalla aiheesta lihaksen lisäys ja massakausi, niin selkii lisää :)
 
"Pitkis"
Jos sitten taas kaipaat lihakseen pelkkää voimaa se on eri juttu, kuin lihasmassan lisäys. Lihasmassa kasvatta aina sun painoa. Lihas painaa enemmän, mutta on kiinteemmän näkönen, kuin läski. Lihasvoimaa saa lisää ihan vain punttaamalla, eli harjoittamalla lihasta. Lihasvoiman lisäykseen ei tarvii lisää lihasmassaa. Lihasvoima ei muuta sun ulkonäköö ollenkaan. Vatsalihakset saat esiin alentamalla rasvaprosenttia joko kasvattamalla lihasmassaa tai laihduttamalla rasvaa sen pienenkin olemassaolevan lihaksen päältä.
 
"laihduttaja"
Mutta kun olen jo yrittänyt hankkia sitä lihasmassaa, pömppö vaan on ja pysyy :( Mielummin olen hoikka vaikka sitten ilman niitä lihaksia. Tosin jonkin verranhan niitä on pakko olla kun kuitenkin urheilen n. 5 kertaa viikossa (joista 2-3 lihaskuntoa).
 
....
Minäkin haluaisin laihuttaa, mitat 170cm/60kg.
Ainakin 5 kg pitäis saada pois. Pääsen johonki 58 ja sitten taas lihon 60-61 kiloiseksi parin kk kuluttua. Liikunta ei oikein jaksa töiden jälkeen harrastaa :(
Onneksi työt loppuu kohta niin voi alkaa taas kuntoilemaan.
 
"laihduttaja"
Rasvaprosentti on 26, eli aika normaali. Tietty vois olla pikkasen pienempi. Kehonkoostumusmittauksessa kävin siis ja mulle sanottiin että olen kevytrakententeinen.
 
"Pitkis"
Mulle on taas sanottu kehonkoostumusmittauksessa, että mulla on keskivertonaista enemmän lihasta. Mut, näköjään ollaan suunnilleen yhtä rasvasia sun kans laihduttaja. Eli voi hyvinkin olla, et mulle ihannepaino ois juuriki joku 64kg ja sulle tuo joku 58kg, jos lihas siis pysyis samassa. Sit eri juttu jos lihasmäärä vaihtus.
 
minä myös
Mulla on aika samat mitat ku sulla, sain laihdutettua keväällä mittoihin 170 cm/61 kg. Nyt kesällä kiloja on tullut vähän lisää ja paino on noin 63-64 kg ja tunnen oloni pöhöttyneeksi. Lihaksia mulla ei varmaankaan ole hirveesti ja maha ei ole edelleenkään palautunut takaisin toisen lapsen jälkeen. 61 kg painoksena tunsin oloni ok:ksi, mutta tämän tilan saavutin hirveen kitukuurin jälkeen ja heti ku aloin vähääkään hölläämään niin paino lähti taas nousuun! Eli helppoa kilojen pudottaminen ei tod. oo tässä painoluokassa! Syksyllä tsemppaan taas, tavoite 170/59..
 

Yhteistyössä