G: osaatko käyttää autosi varusteita?

  • Viestiketjun aloittaja huulilasi
  • Ensimmäinen viesti
huulilasi
Oli tässä kaverien kanssa puhetta autoista niin aika moni kertoi että ei osaa esim. käyttää vakionopeussäädintä.

Miten on, osaatteko ja käytättekö autoissanne kaikkia lisähärpäkkeitä?
 
hymphs
En kyllä osaa kaikkia. Onhan siinä niitä namiskoja sellaisia mistä en tiedä mitä ovat enkä ole jaksanut selvittää. Mutta vakionopeudensäädin löytyy kyllä. Edelleen arvuuttelen mistä saan ilmastoinnin kokonaan pois päältä.?
 
Eipä nyt tule mieleen yhtään härpäkettä, mitä en autossa osaisi käyttää. hmmm.
On tuossakin vakionopeuden säädin ja osaan käyttääkin sitä, mutta aika harvakseltaan sitä tulee käyteltyä. Mies tykkää siitä toiminnosta, mutta minusta se tekee ajamisesta vain tylsää.
 
juuen
Pakko myöntää että en osaa, radiossa on joku puhe-toiminto mitä en ole jaksanut opetella käyttämään, enkä sitä usko tarvitsevanikaan. Toisaalta, auto on ollut mulla vasta viikon...
 
Kyllä osaan. Osaan myös vaihtaa renkaat, tankata ja lisätä öljyä ja täyttää pissapojan.

En tajua ettei kaikki muka osaa?
Mä osaan juuri ja juuri tankata. Jos autolle tarvitsee jotain muuta tehdä, mä nostan kädet pystyyn. Meillä on perheessä yksi auto, jota mies enimmäkseen käyttää. Mitään ekstrahärpäkkeitä en osaa käyttää, mutta ilmastointia osaan käyttää, sillä en suostuisi ajamaan metriäkään ilman sitä. Jos autossa syttyy joku varoitusvalo, jätän seuraavaan mahdolliseen paikkaan ja soitan miehelle tai sukulaispojalle.
 
Inhoon ohjekirjoja ja härpäkkeitä. Onneks mul perus -90 luvun auto ilman mitään härpäkkeitä. Käyttämättähän ne jäisi, kun en jaksaisi opetella käyttämään. Tuskalla oon nyt opetellut renkaiden- ja yljyn vaihdot. Sulakkeutakin joutunu vaihtamaan ja mielessä on ollu kysyä exältä, mikä hitto mun konepellin alla on jäähdytysneste, et vois tarkastaa tarviiko lisätä. Jossain toisessa autossa oon lisänny, mut autot vähän erilaisia. Käynnistys kaapelit osaisin nyt laittaa, kun tarttis käynnistää kaverin auto.

Mut joo osaan laittaa puhaltaa kuumaa ja viileämpää ja laittaa radion päälle.
 

Yhteistyössä