Päiväkuivaksi.. Miten?

  • Viestiketjun aloittaja Mietintää
  • Ensimmäinen viesti
Mietintää
Eli poika on nyt 2v5kk. Eikö olekin aika jo "olla" päiväkuiva? :)

Kertokaa parhaimmat vinkit.. Meillä on kokeiltu noita kestovaippapöksyjä, mitkä imee vähän ja tavis pikkupöksyjä. Ei tuo mitään mielenkiintoa näytä niitä kohtaan.. Itkee vaippojen perään tai tekee pissan housuihin.. Potalla on käyty parin tunnin välein nyt 1v5kk..... :D

Muuten tosi nopeasti oppiva lapsi, mutta joku tässä pottailussa mättää.. Nojoo. Ajattelin nyt yrittää kunnolla kun on kesä.

Miten ulkona? Kaupassa? Laitan vaipan? Kotona ilman?
 
"veiras"
Käytte pissalla vähän joka käänteessä. Kun on herätty, kun lähdette johonkin, kun tulette sisään, kun on syöty ja siihen päälle vilkuilet lapsen kehonkieltä ja kyselet onko tarvetta. Meillä esikoinen taisi istua potta tuolissa hyvän tovin pikku kakkosta katsoessa ja yllättyi sitten positiivisesti.

Kun on näin lämmin niin unohdat kaikki vaipat sun muut kestot ja laitat pikkarit jalkaan ja otat vaihtopöksyjä mukaan ulkoilulle. Voinet välttää suurempia kaupoissa kulkemisialapsen kanssa nyt lähimmät päivät ennen kuin saat tuloksia.

Tsemppiä!
 
yksiäiti
Olen huono neuvomaan kun juuri tein aloituksen aiheesta... :D mutta ootteko kokeillut pientä taukoa pottailusta, jos se ei kiinnosta? Meillä oli juuri tuollaista vielä pari kuukautta sitten, unohdettiin koko homma hetkeksi ja nyt kun kokeiltiin uusiksi niin ollaan edetty sentään nauruasteelle, menee potalle jo mielellään.

Joka tapauksessa yksilöllistä, olen päiväkodissa töissä ja sinne tulee välillä vaipallisia 3-vuotiaita, eli ihan normaalia. Mutta siellä viimeistään oppivat nopeasti toisten lasten mallista :)
 
mietintää
[QUOTE="veiras";30120865]Käytte pissalla vähän joka käänteessä. Kun on herätty, kun lähdette johonkin, kun tulette sisään, kun on syöty ja siihen päälle vilkuilet lapsen kehonkieltä ja kyselet onko tarvetta. Meillä esikoinen taisi istua potta tuolissa hyvän tovin pikku kakkosta katsoessa ja yllättyi sitten positiivisesti.

Kun on näin lämmin niin unohdat kaikki vaipat sun muut kestot ja laitat pikkarit jalkaan ja otat vaihtopöksyjä mukaan ulkoilulle. Voinet välttää suurempia kaupoissa kulkemisialapsen kanssa nyt lähimmät päivät ennen kuin saat tuloksia.

Tsemppiä![/QUOTE]

Tuota olen tehnyt 1v5kk.. Jatkuvasti ravattu vessassa, koko ajan kysellään ja ohjataan ja näytetään. Ei. :/ Ei kiinnosta yhtään. Kyllä tekee pottaan kyllä pissan ja kakan, mutta ei sinne itse mene. Enkä ala istuttamaan telkkarin edessä kyllä.

Aina heti aamulla pissalle, aamupalan jälkeen, ennen kuin mennään pihalle, pihalta tullessa, kohta taas jne... Hampaat pestään potalla jne. :/
 
mietintää
Alkuperäinen kirjoittaja yksiäiti;30120870:
Olen huono neuvomaan kun juuri tein aloituksen aiheesta... :D mutta ootteko kokeillut pientä taukoa pottailusta, jos se ei kiinnosta? Meillä oli juuri tuollaista vielä pari kuukautta sitten, unohdettiin koko homma hetkeksi ja nyt kun kokeiltiin uusiksi niin ollaan edetty sentään nauruasteelle, menee potalle jo mielellään.

Joka tapauksessa yksilöllistä, olen päiväkodissa töissä ja sinne tulee välillä vaipallisia 3-vuotiaita, eli ihan normaalia. Mutta siellä viimeistään oppivat nopeasti toisten lasten mallista :)
Kun tuo ei mitenkään negatiivinen ole pottaa kohtaan. Menee kun sanotaan. Istuu alas ja tekee pissan. Ei vain itse. Tekee mieluiten kaikki vaippaan :/

Ja me kannustetaan.. Juhlitaan aina kun pissa tulee, Joka kerta!! Huoh. Ehkä pitää vaan odottaa. Sitä mä tässä oon aatellut ettei mikään kiire.. Kesä vaan loppuu kohta :D
 
Tyttö 2v 5kk
Mitäs jos vaihtaisi potan pois kokonaan ja ottaisi pöntön supistajan käyttöön. Meillä saman ikäinen tyttö käynyt pöntöllä jo puoli vuotta ja oli asiasta todella innoissaan. Nykyään haluaa käydä ilman supistajaakin.
Alkuun käytin tunnin välein pissalla ja sitten pidennettiin väliä.
Eikä olla muuten juhlittu ihmeemmin pottaan pissaamista oikein koskaan.
 
Tyttö 2v5kk
Niin ja pitkille automatkoille laitan vielä vaipan, muuten on opeteltu puskapissaamaan. Lyhyemmillä matkoilla autossa on penkillä sellainen kroonikkovaippa ettei tuoli kastu kokonaan jos lirahtaakin.
 
mietintää
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö 2v 5kk;30121006:
Mitäs jos vaihtaisi potan pois kokonaan ja ottaisi pöntön supistajan käyttöön. Meillä saman ikäinen tyttö käynyt pöntöllä jo puoli vuotta ja oli asiasta todella innoissaan. Nykyään haluaa käydä ilman supistajaakin.
Alkuun käytin tunnin välein pissalla ja sitten pidennettiin väliä.
Eikä olla muuten juhlittu ihmeemmin pottaan pissaamista oikein koskaan.

En mä oikein ala supistajaa erikseenkin ostamaan.. 1v pikkusisko joten silläkin alkaa pottailu kohta ja pari hoitolasta, joten eiii ihan kauhiasta kerkeä olla aina nostamassa sinne ja sieltä pois tunnin välein.
 
mietintää
[QUOTE="Näin meillä";30121075]Kylmästi vaan vaippa pois. Muutaman päivän se pissa kun tulee pöksyihin niin alkaa potta kiinnostaa. Yöksi vain vaippa.[/QUOTE]

Joo. Näin mä teen. Huomenna alotan. Eli ulos vaan vaihtohousut mukaan?

Toivottakaa onnea....
 
mä taas olen kuullut että ei saisi kastuttaa lapsen housuja, ettei se koe jotain nöyryyttämistä :D mutta en siis tiiä. meillä kans ihan sama tilanne päällä, tyttö vuosi ja 10kk ja vaikka kuinka kauan ollaan potalla, ni heti ku noustaan ja paan vaipan ni kas että siellä on hetkessä paska tai lämmin kusi. raastavaa!! ja ei tosiaan oikeen oo itellä mitään kunnon oikeaa mallia, miten tätä hommaa pitäisi tehä..
 
Meillä esikoinen on nyt ehkä kuukauden ollut lähs kokonaan päiväkuiva ja on kuitenkin 3v 3kk.. Ihan omasta halustaan, talvella meinas jo onnistua, mutta tökkäs. Viime kesänä yritettiin, mutta ei lähtenyt ollenkaan sujumaan. Kyllä se lapsi menee sinne pissille sitten kun on itse valmis. Ei meidän 2v osaa olla ilman vaippaa tai tajua potasta.. Ensin istuu potalla ennen saunaa ja kylpyhuoneessa jo lorisee.
 
"äitee"
Ehkä lapsi on vielä liian nuori? Meillä poika oppi viime kesänä, oli 3vuotias. Omassa pihassa ilman vaippaa puskapissailtiin, oppi tunnistamaan koska pssa tulee. Samalla lopetti yöllä vaipaan pissaamisen ja loman jälkeen myös yövaippa jäi pois.
 

Yhteistyössä